Gestopt met pil, raar lijf!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fien01, May 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fien01

Fien01 Lid

May 15, 2017
    97
    29
    18
    Female
    Hoi allemaal,

Net nieuw op dit forum. Ik heb 30 april mijn laatste pil genomen. Donderdag 4 mei ongesteld geworden. Sinds ik gestopt ben met de pil voelt mijn lijf zo raar!
    Normaal snapte ik elk gek pijntje, wist ik eigenlijk altijd wel waar ik last van had en hoe dat kwam.. Het is nu net of ik mijn eigen lijf totaal niet meer ken. Heb ook 10 jaar de pil geslikt, dus is weer ff wennen voor mijn lichaam.

Gisteren enorme buikpijn, steken. Soms even weg en dan weer heel heftig. Zou dat een ovulatie kunnen zijn? Vandaag had ik meerdere keren last van een soort piep in mijn oor, hoofdpijn en 1x een hele korte hele heftige vlaag misselijk... Denk mega aan het ontpillen. (Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik zwanger ben, maar dat lijkt me wel erg vroeg ;) )

Meer mensen last van het rare gevoel van de pil niet meer slikken? Mijn lichaam is echt totaal in de war..

2. Kimmx

Kimmx Actief lid

May 29, 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hoi!

Ja bij mij hetzelfde, ik ben in december gestopt met de pil en zeker een maand erge last gehad van ontpillen, met name buikpijn en steken. Hoofdpijn had ik niet zo erg. Ik dacht ook dat ik toen zwanger was maar na de test werd ik gelijk ongesteld. Het kan dat je zo vroeg zwanger bent, maar lijkt me sterk! Al hoop ik het heel erg voor je!

3. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

Aug 28, 2016
    1,269
    133
    63
    Female
    Hier ook gehad, in augustus gestopt met de pil (halverwege de strip), 3dagen later mm menstruatie, zoals ik gewent was van de stopweek. 4dagen mn menstruatie gehad. En toen begon cyclus ronde 1. Jeetje, Ik had zoveel klachten en dergelijk dat ik wel zwanger moest zijn dacht ik! Maar het was gewoon mn lichaam die moest wennen dat het geen hormonen via de pil meer krijg. Cyclus ronde 2 kwam snel (na 27dagen) en halverwege weer allemaal klachten.. Zo "boos" dat ik was op mn lichaam dat die mij weer voor de gek hield, was ik wel zwanger!

4. Fien01

Fien01 Lid

May 15, 2017
    97
    29
    18
    Female
    Ja gek he! Vind t zo lastig, die onzekerheid ;)
    Ik ben nogal een controlfreak, wil alles altijd tot in de puntjes plannen. Hier heb ik totaal niks over te zegen en dat vind ik heel moeilijk :p

5. Fien01

Fien01 Lid

May 15, 2017
    97
    29
    18
    Female
    En het zou te mooi zijn om waar te zijn, dat weet ik... maar ik had gisteren zo verschrikkelijk dorst! En ben totaal geen goede drinker.. ik vind mn eigen parfum ineens heel vies en ik spuit de hele dag deo omdat ik mezelf zo vind stinken. En dan ga je steeds denken... zou het toch??

6. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Hier ook... 27/4 gestopt met de pil Ongeveer een week echt erge pijn gehad in buik/liezen/onderrug/bovenbenen.
    Huisarts dacht blaasontsteking ( was niks te vinden in urine)
    Zaterdag positieve ovulatietest gehad en sinds gisteren bijna nergens last meer van... Dan vraag ik mij af of het echt door de anti biotica kuur komt of dat m'n lichaam een ei aan het uitbroeden was :p
    Nu ook al bijna 2 weken pijnlijke borsten en tepels maar ben echt nog niet zwanger...

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,163
    23,242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar als je 30 april gestopt bent, was de bloeding van 4 mei een onttrekkingsbloeding en zou er als het goed is geen eitje moeten zijn geweest. Dus dan kun je nu niet zwanger zijn. Bedoel het niet lullig hoor, maar anders hoop je misschien voor niks.;) Bij mij duurde het zelfs na die onttrekkingsbloeding 3 maanden voor ik weer echte menstruatie had.

8. Miesjella

Miesjella Bekend lid

Jan 18, 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb ook behoorlijk last gehad van ontpillen, toch wel 3 maanden. Telkens krampen en steken in m'n buik.

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ja hoor hier ook elke keer weer aparte dingen. Pijntjes en steken en ondanks dat hoefde het geen ovulatie te zijn...
    Misselijk was ik ook vaak de dag na mijn eisprong, maar dit hoeft niet.
    Je lichaam moet weer helemaal wennen zonder pil en zelf alle hormonen weer op orde krijgen, daar passen zulke kwaaltjes zeker bij

10. Fien01

Fien01 Lid

May 15, 2017
    97
    29
    18
    Female
    Maar als je de pil slikt heb je toch gewoon elke maand een eitje? Alleen zorgt de pil dat hij niet kan innestelen... toch?

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Met de pil heb je geen eisprong.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,163
    23,242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, dan heb je geen eitje.

13. Tann

Tann Fanatiek lid

Mar 25, 2015
    1,309
    682
    113
    Hmmm ik was na de pil ongesteld geworden en meteen erna niet meer dus 1e ronde raak zeg maar. Dan toch eeb eisprong gehad neem ik aan. Heb nu een mooie dochter van 17 maanden dus zeg nooit nooit 15 jaar pil geslikt

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je kan inderdaad prima in de eerste ronde na het stoppen van de pil zwanger worden. Maar ts is 4 mei ongesteld geworden van de pil (dus geen eisprong gehad), nu zit ze op dag 14 van haar cyclus, dus als ze meteen een cyclus van 28 dagen zou hebben zou ze nu ongeveer haar eisprong hebben. Dus ze kan nu absoluut nog niet zwanger zijn. Kan wel zijn dat ze haar ovulatie voelt, al kan het ook nog even duren voordat haar cyclus weer goed op gang is.

15. Tann

Tann Fanatiek lid

Mar 25, 2015
    1,309
    682
    113
    Dus dat;)

16. kuonah

kuonah Actief lid

Feb 23, 2017
    213
    120
    43
    Female
    Leidschendam
    Ik heb na mijn pil ook ´last´ gehad van bepaalde kwaaltjes.
    Ik was enorm emotioneel, nog steeds haha. Ik voel me ineens heel echt. Alles beleef ik intens, klinkt vaag misschien, maar denk dat sommige het wel zullen herkennen. Verder was mijn cyclus wel direct regelmatig. Dat is dan wel een voordeel, helaas nog geen zwangerschap maar wie weet komt dat snel :)
    Ik heb meer dan 10 jaar de pil geslikt, ook tijdens de gehele puberteit. Wel jammer dat de nadelen van de menstruatie, waarvoor ik ooit aan de pil ben gegaan, weer terug zijn. Mijn menstruatie is heel hevig, waardoor ik zelfs 's nachts om de 3 uur naar de wc moet omdat ik anders door lek, de eerste dagen weer heel erg ziek, buikpijn, hoofdpijn en misselijk.. Maar we doen het allemaal voor het goede doel :)

Share This Page