Tim is over 3 dgn 10 maanden oud. Maar hij kan nog niet zelf gaan zitten. Nu weet ik wel dat alle kinderen alles op hun eigen tempo doen, maar ik vroeg me af of dat Tim met het zelf gaan zitten niet erg laat is? Heeft iemand dat ook met haar kindje meegemaakt dat hij/zij zo laat zelf pas kan gaan zitten? Zijn er oefeningen die ik kan doen zodat hij leert om te gaan zitten? Tim ligt nu eigenlijk altijd op zijn buik in de box of op de grond en lijkt dit wel prima te vinden!
hmmm.. ja 't CB zegt dat ze met 9 maanden toch wel zelf moeten kunnen zitten.. maar goed.. ze zeggen een heleboel.. maar kan hij helemaal niet zitten.. of niet zelf zitten?.. want ja dat komt vanzelf denk ik wel.. hij heeft er misshcien gewoon geen zin in... als hij wel gewoon kan zitten, als jij 't doet.. is er denk ik niks aan de hand.
Cyenna kon ook pas met 10 maanden zelf zitten. Eerder kon ze ook wel zitten, maar dan moest ik ze zo neer zetten. Komt vast goed hoor. Het ging hier ineens heel hard, zelf zitten, staan, kruipen.. Dus misschien is Tim dat ook wel van plan
geen idee, die van mij zit goed, maar kan echt niet zelf van een liggende positie naar een zittende positie. maar is ook niet blij als ik haar maar laat liggen. weet niet waneer dat moet. begreep vandaag in de speeltuin dat mijn dochter wel ERRUG langzaam is, want kruipt nog niet en gaat er dus nog niet lekker voor zitten... ach ja, maak je niet druk, ze leren het echt vanzelf wel hoor. ik neem aan dat als jij hem zittend zet dat hij dan wel lekker zit?
civan was rond de 10 maanden toen hij voor het eerst zelf kon gaan zitten, van tevoren moesten we hem helpen...
Ja als ik hem neerzet dan blijft hij wel goed zitten. Maar hij kan het dus nog niet zelf. Kruipen doet hij ook nog niet, maar sommige kinderen slaan dat ook gewoon over.
ja kruipen doen een boel babies niet... ik zou me niet druk maken hoor als hij gewoon kan zitten.. maar nog niet zelf.. komt dat vanzelf wel...
Ik denk dat serjenka pas een 11-tal maanden was voor ze zelf ging zitten. Neerzetten, ok, maar zelf doen, nee hoor. Plots kon ze dan een heleboel in sneltempo.
Ik was van plan om hetzelfde topic te gaan openen! Silvester is nu 9 maanden en hij gaat ook nog niet zelf zitten. Als we hem neerzetten dan zit hij goed, maar valt ie om, dan moeten we hem echt helpen met overeind komen. Geven we hem een hand en dan trekt ie zichzelf echt op. Ik was ook benieuwd of er oefeningen zijn waarmee we hem kunnen stimuleren om zelf te gaan zitten. Maar we moeten dus gewoon afwachten? Ow, Silvester kruipt ook nog niet, vind het wel leuk om al te gaan staan (als we hem 2 handen geven trekt hij zich soms op om te gaan zitten, andere keren trekt hij zich zover op dat ie al gaat staan). Wellicht heeft iemand nog tips?!
Iman kan het pas sinds kort! Maar toen ging het ook opeens heel snel: zelf gaan zitten, kruipen, optrekken en staan
@qwizzel: Tja we hebben allebei een zoontje he.. ze zeggen dat die over het algemeen langzamer zijn dan meisjes...hihih
@suzanne, mijn nichtje die kroop al met 8,5 maand, dat zie ik Silvester voorlopig nog niet doen hoor! En ze hebben natuurlijk hun eigen tempo, dus we laten het maar zo he! We kunnen het toch niet pushen..
Hallo, Fien is bijna een jaar en kan het nog steeds niet. Ik heb haar teveel zittend te spelen gezet. Ik probeer me nu een beetje van haar terug te trekken, want anders kan ze dit over een half jaar nog niet. Ze kan trouwens ook nog niet kruipen. Tijgeren doet ze pas sinds 1 week, maar ze kan zich soms al wel optrekken aan de box en loopt de tafel rond. en van de tafel naar... en naar... Kan het misschien zo zijn dat jij hem ook teveel helpt zoals ik dat doe?
Hoi Susanne, Sem ging ook ineens zitten hoor, eerst moest ik hem ook zo neerzetten maar nu doet hij het al bijna 2 maanden zelf. En niet ieder kindje is even snel met alles en Sem is met alles zo snel en dat is ook niet zo fijn hoor vind ik Die kan zelf zitten en staan en loopt langs de tafel en box en vanmorgen 2 pasjes los gelopen Ik vind het zooooooooo hard gaan hij is bijna geen baby meer! Tim die wacht gewoon wanneer hij zin erin heeft denk ik en het is zijn tijd nog niet omdat allemaal te doen hihi Ach nog even en hij kruipt het hele huis door en mama wordt dan een beetje gek hihi
Lars was ook laat en ik kreeg ook te horen dat dit kwam omdat ik hem zelf vaak neerzette. Hierdoor stimuleerde ik hem niet. Pas toen ik hem niet meer zelf wegzette ging hij echt zelf proberen. Hij kroop ook pas met een jaar. Daarvoor was het tijgeren en lopen met 16 maanden.
pfff ben ik even blij dat ik niet de enige ben! Maar als ik Fien laat liggen blijft ze ook echt gewoon liggen hoor! Maar dat komt goed?
ja keira gaat ook echt niet zitten, die blijft liggen, en gaat dan net zo lang klagen tot ik haar neerzet.. ze trekt zich wel goed op als ik haar een hand geef, of als er iets in de buurt is waaraan ze zich op kan trekken. ze staat zelfs, leuenend tegen de bankleuning bijvoorbeeld, wil de hele dag staan, zelfs op schoot!
Ik weet ook dat het allemaal vanzelf gaat, maar ik vond het nu toch wel lang duren...hihi Ik zet Tim eignelijk nooit zelf neer, alleen in zijn kinderstoel. In de box leg ik hem altijd op zijn rug en dan ligt ie in no-time op zijn buik.