Hee meiden, De titel zegt het al, ik heb het gewoon zo benauwd dat ik niet weet wat ik moet. Alles voelt ook zo strak onder mijn borsten...weet dat ie groeien moet maar dan nog....Hoe kan dat nou? Ik slik al ijzer tabletjes van Floradix, maar als ik te diep in adem ben ik echt duizelig en zo. Kan me dit niet herinneren van de eerste zwangerschap. Mijn bloeddruk is 110/56, niet heel laag dus. Wie herkent dit? en wat kan ik er aan doen verder? Bedankt, Charlie
Ik had dat ook en heb via de gyn iizertabletten mee gekregen. Een 24 uurs tablet, dus geeft de hele dag de benodigde hoeveelheid ijzer af. Zal zo even kijken hoe dat heet. Buiten adem ben ik nog wel en ook benauwd met slapen. Maar dat zal zijn omdat ik er twee te voeden heb in mijn buik. Zorg dat je wat zuurtjes en een klein flesje vruchtensap in je tas hebt. Dextrose snoepjes werken ook snel. En eten zodra je je een beetje sufen draaierig begint te voelen. Mijn bloeddruk was de laatste keer 120/75. Gemiddeld dus.
dat buiten adem ken ik wel..daar had ik mn vk. ook voor gebeld en het was heel normaal zei ze. je hart werkt nu veel harder om het bloed door je lichaam te kunnen pompen en dat vraagt om een hoop energie. ook het duizelige ken ik heel goed, zo duizelig dat ik op trillende pootjes aan de commode van mijn zoontje hing. ook heel normaal. voor alle zekerheid zouje toch nog even je vk. kunnen bellen en vragen he
eten/suiker helpt niet tegen benauwdheid/lage bloeddruk je ijzer gehalte is wel ok??? bij een bloeddruk van 110/56 wordt ik benauwd/draaierig. dus voor mij te laag. ik kreeg als advies om meer zout te eten. drop en bouillon om bloeddruk iets omhoog te krijgen.
Herken het probleem. Mijn bloeddruk is ook prima, maar soms ben ik zo buiten adem dat ik echt even moet zitten/ liggen om bij te komen. En dat gaat ook gepaard met duizeligheid.
Nou ja, je hoort van onderdrukken van 40 en dan hebben mensen er geen last van dus ik bedoel te zeggen, kan dat het zijn? Vorige zwangerschap had ik rond deze termijn een oplopende bloeddruk dus ik ben blij dat die niet zo hoog is. Probleem nu is dat ik gewoon ook niet zo veel kan eten, mijn maag is zo gauw vol. Misschien is het een samenhang van dingen. Moest net opstaan van de bank en mijn hoofd naar voren want werd er duizelig van, heel gek. Misschien zit de baby met zijn billen tegen mijn slagader of zo... Ga deze week even langs de huisarts, moet toch voor mijn dochtertje. Bedankt voor de tips in ieder geval meiden. Hopelijk gaat het snel beter want dat snakken naar lucht....lijk wel onze oude goudvis . Charlie
Ik had dit ook tot een week of 33, toen de kleine ging indalen. Nu is ie ingedaald en heb ik echt meer ruimte om te ademen en te eten! Dus misschien wordt het beter als de kleine ingedaald is staks!
Hier ook constant 100/60 of 110/65, perfecte bloeddruk, dus die 56 valt best mee. De duizeligheid komt volgens mijn vk doordat ik niet goed genoeg uitadem, waardoor je automatisch ook weer minder ruimte hebt om in te ademen. Probeer eens op je ademhaling te letten. Hopelijk gaat de duizeligheid weer weg.