Jong / Qkoorts / Zwanger

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fynn, Dec 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fynn

Fynn Actief lid

Oct 7, 2009
    101
    0
    0
    NB
    Hallo meiden!

Ik hoor eigenlijk heel blij te zijn dat ik zwanger ben.. Maar dat ben ik dus niet!

Ik heb namelijk Qkoorts en moet daar antibiotica voor slikken!
    Iets waarbij de arts zegt, dat het niet veel kwaad kan voor 't kind! Het kan alleen maar een miskraam worden of een vroege bevalling! (Maar dat is zelden voor hem.)

Toch vind ik 't helemaal geen fijn idee dat dit tegelijk moet komen!
    Nu denk ik tevens ook nog eens zo, dat mensen denken; Ze is al zo jong.. Waar begint ze aan!?

Dat maakt me allemaal behoorlijk van streek!
    Het liefst zou ik 't ook tegen mn moeder willen vertellen hoe 't nu allemaal zit...
    Maar goed, liever ook niet! Want ik wil 't leuk vertellen, en 't is nog allemaal zo pril!

Ik moet er niet aan denken dat er iets met 't kindje gebeurd....

En wat denken jullie; Is 21,5 echt te jong? Ik heb een vriend van 30,5.

Groetjes.

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik was ook 21 toen ik beviel van mijn dochter, niks mis mee! Ook een hoop commentaar gehad of vragen van: 'het was zeker een ongelukje?'. Niks van aantrekken, als jullie gelukkig zijn is het goed!

Beterschap en hopelijk heb je een goede zwangerschap zonder nare bijwerkingen door de antibiotica.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Meid, ik ben zelf ook 21 (mijn man 26) en wij gaan ook heel bewust voor een kindje. Tuurlijk horen wij rondom ons ook van, geniet nog van het leven, je bent nog zo jong en dat soort bla bla bla maar goed, wij willen het nou eenmaal graag!

Ik denk verder dat je het advies van je dokter gewoon het beste in acht kunt nemen, hoe moelijk dat misschien ook is. Als hij zegt dat het wel mee valt met een evt. miskraam of vroeggeboorte, dan zal dat ook wel zo zijn! En ik denk dat je ivm je Qkoorts niet om de antibiotica heen kunt, dus je het niet de keuze om het niet te nemen.

Nou beterschap, en geniet van het zwanger zijn!

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    21,5 is helemaal niet te jong, als jij het graag zo wilt is het goed toch? Ik ben zelf ook in de 20 en ook bezig om een kindje te krijgen. Het lijkt mij heerlijk om zo jong moeder te zijn.

Maar wat betreft de antibiotica, zou ik je niet al te veel zorgen maken, als de arts zegt dat het eigenlijk geen kwaad kan, dan lijkt mij dat het goed is.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik was 19 toen ik bevallen ben van mijn zoontje, straks zal ik net 21 zijn wanneer ons 2e kindje geboren wordt.
    niets van aantrekken !!

ik heb zelf trouwens meerdere malen antibiotica gehad tijdens je hoeft je er niet teveel zorgen om te maken hoor komt vast goed.

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    ik ben 22 en mijn vriend 31...

Ook wij horen dit geregeld... Maar meid als je zelf maar weet waar je aan toe bent en weet wat je doet dat is het belangrijkste..!!

Laat andere mensen lekker praten je weet zelf wel beter ;)

7. tinus85

tinus85 Lid

Dec 21, 2009
    30
    0
    0
    Fotograaf
    Drenthe
    Ik was 22 toen ik mijn dochtertje kreeg! Aan de andere kant, als je vroeg moeder bent gaan ze ook weer vroeg de deur uit!! Hahaha!

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Allereerst van harte gefeliciteerd!!
    Ik ben ook net 22 en we zijn al een half jaar bezig voor een kleintje. Is helemaal niet jong hoor.
    Geniet lekker van je zwangerschap en inderdaad wat de anderen ook zeggen: als jullie lekker gelukkig zijn! :D

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,258
    6,155
    113
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat vervelend van die Q-koorts, hopelijk knap je snel weer op!

Wat betreft leeftijd, tis maar waar je aan toe bent. De een is op zn 20ste aan kinderen toe, de ander nog niet op zn 30ste.
    Wat ik persoonlijk belangrijker vind is, kan je het kind een stabiele omgeving bieden?
    M.a.w: heb je een stabiele relatie met de as vader, ben je financieel onafhankelijk van je ouders en emotioneel volwassen, heb je een eigen woning, dus sta je op eigen benen? Nou prima toch?
    Ik had dat niet op mn 21ste, ik woonde op kamers en studeerde.
    Dus toen zou ik er niet voor gekozen hebben.
    Maar als jij alles verder voor elkaar hebt waarom zou je dan te jong zijn voor een kindje?
    Niet zo onzeker zijn, dat het voor jou goed voelt, das belangrijk en wat de omgeving dan zegt, ach, die hebben altijd wel wat te zeggen hoor.

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Precies, ik zou er lekker van genieten. Ik ben 37 in februari en ga nu voor nummer 2...maar ik was liever 10 jaar jonger om verschillende redenen waarvan een die van hierboven!

Veel beterschap, C

11. Alita

Alita Niet meer actief

wat is een leeftijd?
    Sommige vrouwen van 30 zijn nog lang niet volwassen!
    Dat jij hierover nadenkt vindt ik al volwassen en meid leer het maar gelijk "mensen hebben altijd wat te zeiken"!!!

Over die antibiotica heb ik geen ervaring mee!!

Maar jullie staan er toch achter? Wat wil je nog meer een kindje gemaakt uit liefde!!!!
    En wat heeft een kindje nodig? Ouders die van hem houden onvoorwaardelijk!!!!

12. Fynn

Fynn Actief lid

Oct 7, 2009
    101
    0
    0
    NB
    Dankjewel voor alle lieve reacties, heel fijn!
    We wonen samen, werken beide, dus kunnen 't financieel ook aan!

Ik kom net terug van de apotheek en tot de eerste 12 weken is er niks aan de hand bij antibiotica! Dus da's ook goed nieuws! :)

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou dat is mooi nieuws! Hopelijk ben je nu toch wat gerustgesteld!

14. Lienemien

Lienemien Lid

Dec 13, 2009
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 20 maar we hebben ook onze eigen woning en werk en alles dus, wonen ook al 2 jaar samen dus zijn wel klaar voor een beetje leven in huis :D Het is allemaal persoonlijk, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt of je nu 16 of 57 bent de mensen praten toch altijd, als je een leven zou moeten leiden zoals mensen dat willen was het maar saaie boel hoor :D
    GROETJES!!!

15. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

Dec 18, 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 22 en heb al mn eerste kindje. Ik wilde altijd al jong moeder worden. En wat andere mensen ervan zeggen kan mij niks schelen. Mensen zoeken altijd wel iets om over te zeiken.
    Gewoon negeren en genieten van je zwangerschap. Dat is echt een mooie tijd!
    Wat betreft antibiotica, ik heb het ook gekregen tijdens mn zwangerschap. Maar dat was toen voor blaasontsteking. Maar als de dokter heeft gezegd dat het geen kwaad kan, dan zal het wel zo zijn. Ze zouden het heus wel melden als het een risico met zich mee brengt.

Beterschap en gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan meid!

16. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Hier ook iemand die (gepland) met net 21 jaar moeder werd van een hele mooie dochter en idd net als wat mama1987 zei dat mensen gaan vragen/zeggen Het was zeker een ongelukje ofniet?!
    Pff 20 jaar en zwanger? nou daar zullen je ouders blij mee zijn....!
    Nou mijn ouders waren zuper trots dat ze al zo jong opa en oma werden en ook heel erg blij dat we nu voor een 2de gaan!
    Trek je er niks van aan je hebt alles goed voor elkaar jullie houden van elkaar en dan heeft leeftijd niks te betekenen!!!
    Succes met je Qkoorts, ik hoop dat je snel beter wordt en dat je dan lekker van je zwangerschap kunt gaan genieten!!!

Liefs J.

17. 4days

4days Niet meer actief

Jong? Ik ben 22 en zwanger van de 3e...

Share This Page