wat komt er na clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eloveh, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en slik nu nog clomid.. ga over een paar dagen clomid 150mg slikken.. heb het idee dat het ook niet aan gaat slaan.. toen vroeg ik aan de gyn wat nou als deze niet aanslaat? en toen zei ze: dat zien we dan wel weer...
    beetje vreemd maar goed.. wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben?

kan iemand mij vertellen wat je dan kan krijgen en hoe dat dan in zijn werk gaat?? ben erg benieuwd, kan ik me toch alvast een beetje mentaal voorbereiden!

groetjes!

2. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Clomid gehad maar ook bij mij deed het niks of het werkte 2 maanden en dan was het klaar. Ik kon toen in overleg met de gyn kiezen uit hormooninjecties of een operatie waarbij gekeken werd of alles open was, of ik geen verklevingen had en als dan alles goed was zouden ze de teveel eitjes die ik had wegbranden (ik had pcos). Hierdoor herstelde mijn natuurlijke cyclus.
    De afweging die ik moest maken was: injecties, wat lang kon duren voordat ik resultaat zou zien en als dat niet zou aanslaan zou ik alsnog de operatie krijgen. Ik heb voor de operatie gekozen omdat ik liever niet bijv. een half jaar wil verspillen en er dan achter kom dat ik al direct door kan naar ICSI, IVF enz.. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken en afhankelijk van je geschiedenis

Mag ik vragen waarom je Clomid krijgt?

3. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dus precies het zelfde als jou!!! Heb PCOS en heb iedere maand veel ste veel blaasjes, me ei heeft dus geen ruimte! Ik zou dan ook wel voor die operatie gaan, maar hoe gaat dat precies?
    Of moet je echt eerst die spuiten proberen?? Ik wil ook zo graag een oplossing en wil ook geen tijd meer verspillen!

Wil je wat meer vertellen over die operatie, en hoe je cyclus is hersteld? en ben je snel zwanger geworden? of ben je dat nog niet?

Sorry voor de zoveel vragen!!! maar erg bedankt voor je berichtje!

x

4. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh sorry zie nu pas dat je 20 weken zwanger ben!!! GEFELICITEERD!!!
    en dat komt dus eigenlijk door dat wegbranden?? of heb je daarna nog ivf ofzo gehad?

x

5. Dominique2

20 jan 2011
    71
    0
    0
    Noord Holland
    Hey!

Hier ook pcos en Ook bij mij sloeg de clomid niet aan, de gyn kwam zelf gelijk met de leo operatie waar ze dus idd teveel eiblaasjes wegbranden, de operatie is mijn alles meegevallen, en daarna niet ongesteld geworden maar gelijk zwanger!! 5weken na de operatie een positivie test! En nu spontaan zwanger van de 2de.. Hoop dat het bij jou ook zo goed zn werk doet mocht je een operatie krijgen!

Liefs...

6. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAUW wat een mooi verhaaaaal!! kijk op deze manier krijg je weer wat hoop he, vind het echt fijn voor je, ik ga het denk ik zelf ook voorleggen aan de gyn!

Dus je hoef 1 keer geopereerd te worden en daarna blijven die eiblaasjes ook weg?

en hoe gaat zo'n operatie??

x

7. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, na alle ziekenhuis bezoekjes die we gehad hebben genieten we nu heel erg.

Ik had de keuze voor de injecties of de operatie en de gyn stond achter mijn keuze, welke dat ook zou zijn. De injecties heb ik niet gehad gelukkig, ben niet zo'n held met naalden.
    De operatie vond bij mij plaats d.m.v. dagopname en onder volledige narcose (puur vanwege het feit dat ze bij een eventuele inwendige bloeding gelijk kunnen ingrijpen). Ze doen een kijkoperatie, dit houdt in dat je een sneetje in je navel en een sneetje net onder je bikinilijn van beide zie je later niks meer. Mochten ze tijdens de operatie zien dat je eileiders doorgankelijk zijn krijg je iets hoger links en rechts ook nog een sneetje maar ook daar zie je weinig meer van.
    Mijn cyclus is na de operatie hersteld, dat kwam door het wegbranden zodat de andere eitjes de kans krijgen om te groeien (er wordt dus eigenlijk ruimte gemaakt). We mochten een jaar zelf proberen. Wat we heel fijn vonden omdat de druk van "moeten" eraf was. Ik was na mijn laatste ziekenhuis controle in juli na 5 maanden zwanger zoals je ziet.
    Ik hoefde gelukkig niet verder de molen in.

8. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch vind ik dat wel eng, ik weet niet of jij eerder een operatie heb gehad maar ik nog nooit! dan is dat best wel heftig lijkt me...
    Ik ga het er gewoon met de gyn over hebben en dan wat het beste is voor mij.. Ben dus ook nog nooit onder narcose geweest!! Maar het is wel een positief verhaal, heb er in ieder geval echt alles voor over!!!

bedankt voor alle informatie!

9. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een keer eerder een kijkoperatie gehad i.v.m. een cyste en 6 jaar geleden heb ik een kaakoperatie gehad. Dus ja ik weet wat ik kan verwachten en moet zeggen dat ik liever algehele narcose heb dan een ruggeprik (bij narcose merk je helemaal niks). Maar ik denk dat je je daar aan over moet geven en je gewoon al je vragen aan je gyn moet stellen.

Succes in ieder geval!

10. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ga ik zeker doen, weet inderdaad niet wat ik dan kan verwachten en hoe zo'n narcose is, dus best beetje eng dan!
    dankje!!

x

Deel Deze Pagina