Lieve allemaal, wie weet hier meer over? Na lang wachten (mijn man was er nog niet klaar voor, financieel kon het niet, enz.) ben ik 03-11 dan eindelijk met de pil gestopt. Ik zat midden in mijn cyclus en ondanks dat ik geen pil meer slikte en we ook geen andere voorbehoedsmiddelen meer gebruikten, werd ik (heel begrijpelijk) toch ongesteld, op 23-10. De ovulatiekalender op internet gaf aan dat ik mijn volgende eisprong vermoedelijk op 05-11 zou hebben, en we hebben 05-11 en 08-11 een poging gewaagd zal ik maar zeggen. Van 11-11 tot en met 13-11 kreeg ik last van buikpijn en licht bloedverlies. Na onderzoek op internet hoopte ik dat het om de innestelingsbloeding ging, want voor ongesteldheid was het eigenlijk nog te vroeg. Ik heb 19-11 een (vroege) test gedaan en deze was negatief, vervolgens 22-11 opnieuw een test. Ook negatief. Ondertussen niet ongesteld en ook geen enkel voorteken hiervan. Nu las ik dat als je cyclus langer duurt (zoals heel goed mogelijk is ivm het ontpillen; ik slikte de pil al bijna acht jaar), altijd het de periode tussen je laatste menstruatie en je ovulatie is wat dan gerekt wordt. Tussen je ovulatie en je ongesteldheid zit altijd ongeveer 14 dagen. Bij mij klopt dit dus niet. Toen ben ik gaan denken, stel dat de buikpijn en het lichte bloedverlies rond 12-11 nu niet mijn innesteling was, maar gewoon mijn ovulatie, die een weekje te laat was? Met de pil had ik natuurlijk netjes een cyclus van 28 dagen, maar dit is pas mijn allereerste maand zonder pil, dus is het logisch dat mijn lichaam zijn ritme nog moet vinden. Dit zou betekenen dat ik a.s. donderdag eventueel meer zou kunnen weten. Ondertussen heb ik sinds 22-11 een raar gevoel in mijn buik, 'plopjes' en krampen, licht bloedverlies, zwaar gevoel in mijn buik, ijzersmaak ik mijn mond, vlagen van misselijkheid en duizeligheid en kan ik de hele dag slapen. Ook heb ik een raar gevoel in mijn onderbuik, aan de rechterkant, als bij mijn eierstok (??). Nu ik sinds vanochtend bruin/bloed verlies (nog steeds niet erg veel), ben ik gaan twijfelen. Is het mogelijk dat dit bijvoorbeeld een late innestelingsbloeding is of is de kans groter dat het om een menstruatie gaat? Ik moet erbij zeggen dat ik normaal gesproken een heel andere volgorde van symptomen heb wanneer ik ongesteld ga worden en sommige hebben zich helemaal niet voorgedaan. Met andere woorden, kan ik blijven hopen of moet ik me voorbereiden op een teleurstelling?
Er is altijd hoop natuurlijk, maar aangezien je nog maar net gestopt bent met de pil, kan het zijn dat het even duurt voordat je natuurlijke cyclus weer op orde is. Je cyclus was met de pil uiteraard kunstmatig. De meeste vrouwen zijn na pilstop niet direct weer keurig na 28 dagen natuurlijk ongesteld. Veel vrouwen hebben dan juist eerst een (veel) langere cyclus. Bruinverlies was bij mij overigens altijd een voorbode van mijn menstruatie.
Ik begrijp je onzekerheid heel goed. Ik ben in augustus gestopt en heb laatste 1,5 maand bijna continue bloedingen. Ik hou altijd hoop maar bereid me ook vooral altijd voor op teleurstelling (al test ik niet eens veel). Bij mij is het iig nog niet duidelijk waar de bloedingen vandaan komen en vrees dat het beetje bij mijn reactie op ontpillen hoort. Oftewel, hou er rekening mee dat je er niet achter komt wat voor bloedingen je hebt. Al hoop ik voor jou dat jij er sneller achter komt of dat ze gewoon ophouden