Hallo dames, Omdat ik sinds december na een vmk (6 weken) hele lange cycli heb (feb 38, maart 42 en ik nu ook mijn ei nog niet gehad (dag 28) ben ik wat verder gaan kijken op internet. Het blijkt dat als je cyclus langer duurt dan 35 dagen de kans aanwezig is dat je geen eisprong hebt. Daarnaast heb ik een behoorlijk bergachtig temperatuurkaartje en heb ik door mijn cyclus heen vaak al wel vruchtbaar slijm terwijl ik dan nog geen eisprong heb. Zou het zo kunnen zijn dat ik pcos heb en dat er door mijn cyclus heen heel veel kleine onrijpe eitjes zijn waardoor mijn temperatuurcurve zo bergachtig is en ik meerdere keren in de maand vruchtbaar slijm heb? Wel raar is trouwens dat mijn cyclus voor de vmk heel regelmatig was (altijd 31 dagen). Is er iemand met pcos die mij meer over mijn temperatuurkaartje kan vertellen of is er iemand met een soortgelijke bergachtig kaart met lange cyclus wel zwanger geraakt? Alvast bedankt!
Hoi Liesbethje, Ik kan je geen antwoord geven op je PCOS vraag helaas. Wel ken ik je onzekerheid. Met 12 weken heb ik in december ook mijn zwangerschap verloren. Sindsdien lange cycli, tussendoor bruinverlies, en schommelende temp. Ik heb dit aan mijn ha voorgelegt en deze vertelde mij dat na een mk je lichaam ook moet ontzwangeren en dat dit wel 3 tot 6 maanden duurt. Hierbij horen wisselende temp, andere cyclus ed. Om mij extra gerust te stellen is er bloed afgenomen om mijn hormoonhuishouding te controleren. Deze was helemaal goed. Ik moet proberen het de tijd te geven....Dat is moeilijk, maar de mk is nog maar 3,5 maand geleden. Lichaam en geest moeten herstellen. Ik hoop dat je snel weer van een wonder mag gaan genieten liefs arwe
Hoi Arwe, Dank je wel voor je reactie. Voor mij is het geruststellend om te horen dat het normaal is als je cycli onregelmatig zijn na een miskraam. Ik was toch bang dat er wat met mij aan de hand zou zijn. Ik kijk het gewoon nog even twee maanden aan. Vanmorgen had ik trouwens eindelijk een positieve ovulatietest dus misschien gaat het deze maand wel lukken. Hopelijk ben jij ook snel weer in verwachting.
Hoi liesbeth, Hier een ervaringsdeskundige met pcos en zulke schommelcyclussen en een dochter van bijna een jaar. Ik herken je kaartje maar al te goed. Dit neigt idd naar pcos. Hiermee kan je prima zwanger raken, ik ben het bewijs. Ik had lange cyclussen en rond dag 30 een eisprong. Dit wist ik doordat ik in het ziekenhuis folikelmeetingen kreeg en ook tempte. Ik ben met lange cyclussen 2 x zwanger geraakt, waarvan 1 in een miskraam is geeindigd. Mijn gyn heeft mij verteld dat als je ongesteld wordt, je een eisprong hebt gehad. Over je kaartje kan ik alleen maar zeggen dat gezien je vorige cyclus je ei wat laat is, en mss nog komt. ik zal voor je duimen dat ie snel komt, en uiteraard dat er een wondertje gaat groeien!
Ook hier nog iemand met PCOS die je tempkaart herkenbaar vindt. Overigens is het echt onzin hoor, dat je een eisprong gehad MOET hebben als je ongesteld ben. Zeker met PCOS, dat drááit juist om menstruaties met vaak geen eisprong.
Helaas, ik herken je temperatuurkaartje ook en hier ook PCOS. Lange cyclussen en geregeld zo'n moment waarop ik dacht nu heb ik een eisprong, maar dan zakte de temperatuur weer. Eerder had ik cyclussen van 3 maanden, de meeste zonder eisprong (gecontroleerd door de gyn.) Nu ben ik 20 kilo kwijt en lijken de cyclussen een stuk korter en is er met temperaturen een eisprong te vinden. Overigens ben ik bij mijn oudste zoon zwanger geraakt met een cyclus van 3 maanden (dus wel een eisprong ) en bij mijn jongste heb ik Clomid gebruikt (tweede ronde zwanger) Ik hoop nu nog een keer zonder clomid zwanger te raken.
Dank je wel voor jullie reacties. Fijn om te horen dat het met pcos ook mogelijk is om zwanger te worden. Wel vind ik het nog steeds raar dat mijn cyclus tot december (vanaf juli) stipt 31 dagen was, maar misschien is de pcos naar de oppervlakte gekomen door de mk in december. Ik denk dat ik deze maand een eisprong heb gehad op dag 31 aangezien ik op dag 30 een positieve ovulatietest had. Vervolgens steeg ook mijn temperatuur maar gisteren kelderde die weer. Weliswaar had ik een half uur te vroeg gemeten, maar normaal maakt dat bij mij niet zo heel veel uit qua temperatuur (wel heb ik er een wit bolletje van gemaakt). Vanmorgen steeg mijn temperatuur wel weer, maar volgens mij is het niet zo'n goed teken als je temperatuur alweer op 3 dpo daalt. ik heb tenminste verschillende berichten van mensen gelezen die de keer dat ze geen temperatuurdaling hadden juist zwanger waren (en dan bedoel ik natuurlijk niet de innestelingsdip die zich tussen 5 en 10 dpo voordoet). Hebben jullie daar ook ervaring mee?
hoi dames. weet niet of deze topic actief is. maar ik heb ook pcos en een gezellige temp kaart maar niet heus. kunnen jullie er wijs uit worden?
Hmm, ik zie geen ei nog ? Apart tempkaartje trouwens. Zie dat je wel 4 positieve ovutesten heb gehad zonder ei ? Is natuurlijk wel goed mogelijk bij PCOS...
ja idd vind zo apart want ik denk hem ook gevoelt te hebben steken enzo en die tests waren zo positief kon gewoon niet anders. maar ik snap er idd de ballen niet van haha
Je kan ook een posi ovutest hebben zonder dat je ei ook daadwerkelijk gaat springen he ? Een ovutest zegt namelijk alleen iets over de waarde van LH, hoe hoog die is, niet over of je ei ook gaat springen...
heb de 2 testen van de dagen erna gekeken die zijn donkerder dan die je hier in me albums ziet. Heb gewoon verkeerd ingevuld. grrrrrrrr ben echt boos op mezelf
Hier een PCO'er. Mijn tempkaartje had geen bergen, maar bleef recht. Er was geen eisprong te ontdekken. (en dus ook geen temp die omhoog ging)
ey Duchess ho hoe is het met jou? we hebben samen op pco forum geschreven. Heb me tests nog eens bekeken en je hebt gelijk selena die 2 dagen erna waren stukken donkerder heb het aangepast in het kaartje maar maakt geen verschil.
Ik geloof dat een van de problemen met PCOS is dat de hoeveelheid eitjes allemaal een beetje LH (of hoe heet dat hormoon wat je meet met een ovulatietest?) aanmaken waardoor ovulatietesten helaas niet altijd kloppen. Doordat ze allemaal een beetje LH aanmaken komt er toch een grote hoeveelheid in je urine (en krijg je ook de bijbehorende klachten zoals slijmverlies) maar krijg je geen eisprong omdat het allemaal kleine eitjes zijn. Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven. Misschien heeft iemand nog een aanvulling hierop. Groetjes Druppie