bijna 7weken zwanger; nu nog zo'n lichte zwangerschapstest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by tifa, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 tifa, Mar 27, 2014
    Last edited by a moderator: Mar 27, 2014
    Volgende week woensdag ben ik rond de 7 weken zwanger en moet ik voor de 2e echo.
    ik weet niey precies hoelang ik zwanger ben ivm een cyclus van 120 dagen.

ik kan het helemaal nog niet geloven vooral na zon lange cyclus en die tijd hebben we ook weinig gesekst.

nu ben ik ongeveer 6.5 week zwanger en heb ik vanochtend nog is een test gedaan.
    Deze was vrij licht.. lichter dan de andere die ik eerder heb gedaan

de foto is van ongeveer 2 uur na de test. Niet met ochtend urine ivm nachtdienst.

Moet ik me zorgen maken nu de test lichter word? Ik ben erg onzeker omdat ik ook vrijwel geen klachten heb alleen af en toe menstruatie krampen

Attached Files:

2. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens wel rond de 5.5 en 6.5 week zwanger dit is vastgesteld dmv een echo bij het baarmoeder slijmvlies

3. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je bloed laten trekken voor de hcg-waardes? Als je twijfelt, ga even langs de huisarts! Maar als ik je een tip mag geven: stop met testen! Laat het op je afkomen, probeer te genieten!
    Succes!

4. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Nee hoor geen zorgen maken. Rond de 6 weken worden de testen bijna altijd lichter! Ik zou lekker gaan genietrn van de zwangerschap!
    Ik had bij deze zwangerschap een echo met 6,5 weken. Goede echo Hartje klopte goed en deed voor de gein een test. Nouuu indd veeeel lichter! Dus het is echt zo!
    Dont worry

5. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Ohh zie dat we gelijk hebben gereageerd ben je nou 5,5 week of 6,5? Die kruidvat testen sporen ook niet altijd. Ene dag bij mij lichter of donkerder als dr andere dag en nog steeds hartstikke zwanger!

6. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb geen bloed laten prikken.

Toen ik 4 weken was moest ik voor een echo en daar zagen ze verdiky baarmoederslijmvlies en een wit puntje in het slijmvlies
    ze zij toen 3 of 4 weken dus vandaar dat ik het niet precies weet.
    ik denk nu 6.5 week

7. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit zijn alle testen op een rijtje.
    18e vind ik hem het duidelijkst daarna word die lichter.
    dat is vorige week dus dan kan het toch niet al lichter zijn doordat ik dan te lang zwanger ben?

Attached Files:

8. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Dure hobby al die testen:p ik ken het ook zon dure hobby gehad haha
    maar ik vind t er goed uitzien hoor vooral die laatste is erg donker!!

9. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

Feb 7, 2014
    362
    19
    18
    Ik vind het er ook goed uitzien :) lekker genieten ;)

10. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Meid, alsjeblieft, doe je zelf (en je portemonnee) een plezier en stop met testen. Je bent zwanger! En een zwangerschapstest is om aan te tonen of je zwanger bent, niet of er een miskraam aan zit te komen. Als je een miskraam krijgt dan is dat niet met testen te voorspellen.
    Als je je echt druk maakt ga dan naar de huisarts om vandaag en overmorgen bloed te laten prikken. Dit is de enige manier om te zien of je hcg omhoog gaat.

11. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste is van vandaag daarom lijkt die donker denk ik.
    ik zal het proberen haha

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Zo licht is de test toch niet? Maar waarom weer testen bij 7 weken qat schiet je daar mee op?
    Als je namelijk een miskraam gehad zou hebben blijdt het hcg hormoon ook nog 4 tot 6 weken actief in je lichaam waardoor je nog steeds positief test.

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jemig waarom zoveel testen??????
    Zonde geld niet! ? Er staat toch duidelijk dat je zwanger bent?
    Dat je na de eerste test nog 2 a 3x test begrijp ik. Ik heb ook 3x getest dus 3 dagen... maar dit slaat echt alles whyyy?? En zo'n duidelijke streep!!! Ik snap t niet is toch zonde?
    Hcg blijft toch tot 4 tot 6 weken actief ook als je miskraam hebt dus dan nog zegt ie zwanger... is echt niet mer testen tr bekijken hoor..

Maar alsnog vind ik niet de 18de de duidelijkste maar de gene die helemaal rechts licht waar geen datum op staat? Ik neem aan de laatste test!? Die vind ik t duidelijkste streepje!

14. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zo stom geweest om vlak na de 6 weken nog 1 keer te testen, hoopte ter bevestiging een dikke knal streep. De test was bij mij lichter, dus ik schrok me ook rot. 2 weken later een goede echo gehad, dus bij mij kon de test de hoeveelheid hcg gewoon niet meer aan.

15. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zie nu de foto, ik vind ze überhaupt niet lichter worden eigenlijk. Echt stoppen met testen!

16. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat staat hiervoor als ergens, omdat ik een cyclus had van 120 dagen.
    ik moest zowiezo om de 2 weken testen ivm zware migraine medicijnen dus heb er nog wel veel meer hoor.
    en omdat het in de familie zit dat er geen hcg word aangemaakt moest ik een rijtje bijhouden om te kijken of het bij mij wel word aangemaakt en of het opliep.

Ik vind dat je wel erg heftig reageert ipv gewoon even te vragen.
    Ik maak me ook geen zorgen over een miskraan ik heb namelijk geen bloed verlies gehad. Ik maak me meer zorgen of een miased abortion eb ben erg onzeker of het wel echt zo is omdat volgens de gyn. Je eigenlijk geen eisprong hebt met een cyclus langer dan 40 dagen.

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik begrijp je onzekerheid, en je test knalt van net scherm.ik zou echt stoppen met testen. Uiteindelijk kunnen de testen het ook niet meer aan, die grote hoeveelheid hcg. Daar worden de testen dus ook niet duidelijker van, waardoor je jezelf onzekerder maakt, terwijl het waarschijnlijk nergens voor nodig is. Ik zou ook bij de vk even aangeven dat je er onzeker over bent. Zij kan je wellicht wat meer geruststellen. Voor nu stoppen met testen, is het niet waard en stress is ook niet goed voor je kindje. Hoop dat je gauw gaat genieten!

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht

Dan nog, ga naar de ha en vraag om een bloedtest of vraag je gyn om een echo. Maar zo maak je je zelf alleen maar onzeker. Ik vind niet dat xSimone heftig reageert, ze wil je gewoon beschermen. En als je dit zo op het forum zet zonder enige toelichting dan kan je dit soort reacties verwachten.

19. Dat kan ook met andere woorden. De enige reden waarom iemand zo bizar veel testen uitvoert, is omdat ze onzeker is. Wat gebeurt er als iemand je dan komt vertellen dat het achterlijk is, zonde van het geld en dat het nergens op slaat? Daar word je nóg onzekerder van.

Er zitten hier vast tig meiden die na 2 of 3 testen gewoon op hun zwangerschap durven te vertrouwen, maar bij anderen werkt het nu eenmaal niet zo. Kun je jezelf daar nog gekker mee maken? Tuurlijk, maar het kan je ook geruststellen.

TS, vergeleken met mijn verzameling (zie mijn fotoalbum, dat is ongeveer de helft..), valt het bij jou nog wel mee. Echt, ik snap je zo goed. Die eerste paar weken zijn gewoon kut. Heel erg kut. Zenuwslopend, frustrerend en doodeng. Ik heb zo vaak gezworen dat ik niet meer zou testen, om dan de volgende ochtend weer vreselijk onzeker te zijn en het tóch te doen.

Ik vind de tekst van Wintersun op de vorige pagina wel mooi; een test zegt alleen of je zwanger bent, niet of er een miskraam aankomt. Ik heb afgelopen dinsdag, vlak voor ik een echo had, ook nog een keer getest. Superlicht. En tja, je leest overal dat dat erbij hoort, dat testen nu eenmaal lichter worden na 6 a 7 weken, maar ik was er echt van overtuigd dat het mis was, ook omdat al mijn kwaaltjes verdwenen waren. Maar dat was niet zo, de echo was prachtig. Vanaf deze termijn zeggen testen dus écht niets.

Ik kan je nu zeggen dat je moet stoppen met testen en dat een lichter wordende test niets zegt (hoewel ik die van jou eigenlijk niet lichter vind..), maar dat verandert niets aan je onzekerheid. Als je met iemand wilt praten die wél weet hoe testobsessies voelen; je mag me altijd PBen ;)

20. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hier sluit ik me bij aan:)

Share This Page