Ik voel mij zwanger

Discussion in 'Zwanger worden' started by MijnRobijn, Jun 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MijnRobijn

Jun 28, 2016
    78
    16
    8
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! (Of goedenacht haha)
    Ik lig op dit moment klaarwakker, ik heb nog geen oog dicht gedaan wat voor mijn doen zeer zeer uitzonderlijk is.
    Ik heb namelijk het sterke gevoel dat ik zwanger ben. Waarom weet ik niet precies.
    Ik heb wel wat symptomen, maar goed welke vrouw die graag zwanger wil worden niet? Maar zo sterk nog niet gehad. Ik lig er zelfs wakker van! Ik dacht dan maar mijn verhaal kwijt op het zwangerforum :)

Op dit moment zit ik pas rond de 12 dpo (ik ben niet 100% zeker van mijn eisprong) dus moet nog wel een paar daagjes wachten voordat ik kan testen.

Wie hier had ook zo een sterk gevoel zwanger te zijn en bleek dat ook?

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Als je zon sterk vermoeden hebt zou ik gewoon een testje doen. Op of rond 12 dpo kan er misschien al wel duidelijkheid komen. Hier vanaf 10 dpo gewoon duidelijk een streepje

3. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Ik zou gewoon testen als je dat voorgevoel hebt. Ik savonds op 8/9 dpo een tuurstreep op action (ook omdat ik het voorgevoel had) en de volgende dag 9/10 al een duidelijker streep op de kruidvat.

4. MijnRobijn

Jun 28, 2016
    78
    16
    8
    NULL
    NULL
    ik heb vanmorgen getest met een action test maar helaas negatief. Ik sta er een beetje van te kijken, ik had eigenlijk wel een streepje verwacht maar mss ben ik te vroeg?

5. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Wat jammer. Het kan natuurlijk best dat je te vroeg bent. Je zou dan over 2 dagen nogmaals kunnen testen (HCG verdubbeld doorgaans elke 2 dagen). Ik adviseer om het dan met de Kruidvat 2 voor 5,- te doen. Deze zijn iets gevoeliger dan die van de Action.

6. MijnRobijn

Jun 28, 2016
    78
    16
    8
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tip bozoe! ik ga het over 2 dagen nog eens proberen. Volgens mij zit ik dan op mijn nod (of mss 1 dagje ervoor)

7. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Ik duim voor een positieve test!

8. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

Sep 14, 2015
    358
    64
    28
    Female
    Hopelijk ben je zwanger! Succes!

Ik heb hetzelfde gehad de eerste zwangerschap. Ik lag al twee dagen wakker en ik wist het gewoon zeker; het is raak. Dat was het dus ook. Ik testte op dinsdag nog negatief (ook geen tuurstreepje ofzo) en op zaterdag positief :)
    Nu hoor ik ook vaak dat iemand sterk een gevoel heeft zwanger te zijn wat achteraf niet zo blijkt te zijn.. het is en blijft dus afwachten helaas! Succes!

9. MijnRobijn

Jun 28, 2016
    78
    16
    8
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap Rneetjj!

Op hoeveel dpo had je de negatieve test? was je overtijd toen je een positieve test kreeg?

Mijn buik is redelijk rustig, af en toe steekjes of een plopje of krampje. Ik voel mij al een paar dagen misselijk en heb last van maagzuur. Het komt dan op en zakt dan weer af. Mijn borsten zijn echt groot, vol en heel zacht, mijn tepels zijn wat gevoelig.

Ik voel me aan de ene kant heel raar en aan de andere kant juist weer heel kalm. Ik voel me zo ontzettend zwanger ondanks dat ik niet weet hoe een zwangerschap voelt. Ik weet hoe stom dat klinkt, maar het gevoel is zo ontzettend overtuigend dat zelfs een negatieve test dat niet veranderd.

Wat is het fijn om hier al mijn klachtjes neer te kunnen schrijven!!!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je al een aantal dagen klachten hebt en je borsten gevoeliger en groter zijn, dan zou je bij een zwangerschap al ruim HCG moeten aanmaken. Wat dus zichtbaar moet zijn op een test. HCG zorgt Namelijk voor de zwangerschapskwaaltjes.

Jouw test is dus negatief. Al heb je met een niet zo gevoelige test getest. Kruidvat 2 voor 5 Euro is veel gevoeliger.

Hoop dat je gevoel je niet bedriegt en dat je echt zwanger bent. Is de test over een paar dagen weer negatief, dan ben je, ondanks je gevoel, helaas echt niet zwanger.

Succes met testen! 🍀

11. MijnRobijn

Jun 28, 2016
    78
    16
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Be Happy, ik heb normaliter voor mijn menstruatie ook vaak last van mijn borsten (wel anders dan nu) en ik ben vaak ook een beetje misselijk. Dat komt dan door de progesteron en misschien is dat nu ook wel zo? Het is gokken want zeker weten doe ik niet natuurlijk maar ik voel me absoluut anders!

Ik heb wel vaker gehoopt of gedacht dat ik zwanger was (zo'n beetje elke maand) elk kwaaltje was dan HET bewijs haha. Het was zoeken naar witte bobbeltjes op mijn tepels en "zie ik daar een ader!?" haha. Nu hoef ik niet te zoeken, ze zijn zeer duidelijk te zien. Mijn lichaam laat mij constant weten dat het bezig is met iets. Hopelijk weten we over een paar dagen wat het is! Zwanger of menstruatie!

12. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Hoi hoi! Was benieuwd of je al wat meer weet!
    Ik duim in ieder geval!

13. Lientjee

Lientjee Niet meer actief

Ik herken het gevoel wel, maar het is bij mij ook heel vaak niet zo geweest (zo vaak gedacht, nooit zwanger geweest). Weet je al meer?

Share This Page