Late eisprong , geen probleem?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oxygen, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las eerder iets op internet dat als je cyclus langer hebt dan 35 , je waarschijnlijk, geen eisprong hebt. Geen idee of dat waar is..

    Zijn er mensen met een late eisprong hier (40+ dagen) en zijn jullie 'gewoon' zwanger geraakt?
     
  2. summer22

    summer22 Fanatiek lid

    24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Hier ook een cyclus van in de 40 dagen.
    vorige maand temperatuur bij gehouden, en daar kwam wel een eisprong uit. Of het een goede eisprong is weet ik niet. Volgende week mag ik naar de gynaecoloog.

    Maar in de groep waar ik praat is iemand zwanger geraakt met een lange cyclus. Dus het kan zeker.
     
  3. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Een lange cyclus betekend niet automatisch dat er geen eisprong is. Er kan daadwerkelijk wel een eisprong zijn met lange cyclussen. Gebruik je ovutesten of temp je? Daarmee kan je kijken of je een eisprong hebt. En ook op je gevoel letten, op steken of krampen in je buik wat later weer weg is. Het enige is dat je iets minder kansen per jaar hebt. Succes!
     
  4. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, we zijn eigenlijk nog maar net bezig, met tempen wil ik na een half jaar beginnen mocht dat dan nog nodig zijn.
    De symptomen ken ik inmiddels wel heel goed, het zijn vaak meerdere dagen dus moeilijk te zeggen welke dag het exact is maar gewoon regelmatig klussen en dan is dat hopelijk genoeg.

    Dus eigenlijk is het gewoon niet heel gek :) dat is mooi! :D
     
  5. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    ik was eind juni voor het laatst ongesteld en had uiteindelijk 12 september een positieve test (op dag 80)
    Dus hier een erg lange cyclus en toch is er dus blijkbaar ergens een eisprong geweest!
    was er ook bang voor hoor, mijn cyclussen werden steeds langer en toen ik dus al tegen de 80 dagen aanzat begon ik ook steeds meer te twijfelen of ik überhaupt nog wel een eisprong had.
    Maar toch zomaar ineens zwanger, dus het kan zeker wel!
    Succes!
     
  6. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw! Gefeliciteerd!
    Heb je ook iets gebruikt om de lengte van je cyclus proberen te verkorten? Of heb je het maar gewoon z'n gang laten gaan..
    Ben ff benieuwd hoor.. Normaal als je zwanger bent ga je dan van de eerste dag van je laatste menstruatie uit.. maar je hebt een cyclus van 80.. hoe berekenen ze het dan? met een inwendige echo?
     
  7. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    dankjewel!!
    Nou, we waren er nog niet heel erg bewust mee bezig, wilden er eigenlijk pas iets later ´echt´ voor gaan ivm onze bruiloft over 10 dagen:D

    Maar bij mijn 2e dochter duurde het een jaar voordat ik zwanger was en toen mijn cyclus nu dus steeds langer werd begon ik er echt aan te twijfelen of ik nog wel een eisprong had, dus toen hadden we zoiets van: we gebruiken gewoon niks meer en dan zien we het wel (ervan uit gaande dat het misschien nog wel langer dan een jaar zou duren) en toen was ik dus opeens zwanger (en amper seks gehad haha).

    Ik was net begonnen met shatavari capsules, in de hoop dat mijn cyclus daarmee wat normaler zou worden, zodat daar misschien al wat meer regelmaat in zou zitten als we er dan echt voor zouden gaan. Ook bij de zwangerschap van mijn 2e dochter ben ik zwanger geraakt in de maand dat ik met die capsules begonnen ben.
    Dus tja, ik durf niet te zeggen of dat nou echt geholpen heeft hoor, kan ook puur toeval zijn. Maar toch blijft het dan wel heel toevallig 2x;).

    ik weet nu ook niet precies hoever ik ben hoor. De vk gaat ervanuit dat ik op het moment van de positieve test zo´n 4 weken was. (test was 9 dagen daarvoor nog negatief). Ze heeft een echo gemaakt toen ik misschien 6 weken was (gewoon uitwendig), maar daar was nog niet heel erg veel op te zien, dus daar kon ze nog niet zoveel over zeggen. Nu heb ik volgende week weer een echo, als het goed is ben ik dan ongeveer 9 weken en zou er toch wel duidelijk iets te zien moeten zijn incl hartje!
     
  8. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh! Inderdaad wel heel toevallig.. is het homeopatisch?

    Ik was ff nieuwsgierig hoe ze dat dan berekenen haha :)
    Ook veel klachten nu?

    Ik zit nu op dag 47 van m'n cyclus en begon sinds gister ineens draderig slijm op te merken.. vandaag meer steken in m'n buik en ben ook onredelijk naar m'n vriend toe. (oops)
    Vorige keer eisprong op dag 20, toen dacht ik op dag 18.. volgens mij ben ik aan het ovuleren.. 2 dagen daarna dacht ik: ja dit is het moment en als bevestiging deed ik een ovu test en die was echt knal. Heel gek, ik wist het gewoon dat het er was.. en dat begin ik nu ook steeds meer te merken misschien is het overmorgen wel weer op z'n piek. Misschien ook wel niet, want las dat het niet elke keer zo hoeft te zijn.. maar blijkbaar ken ik m'n lichaam goed of weet ik de symptomen goed te plaatsen, weet niet wat het is en het klinkt nu net alsof ik een expert ben, zo bedoel ik dat niet.

    Ik wou daarom weten of er wel meer mensen zijn die later een eisprong hebben maar ben zeker niet de enige. Geeft me wel een fijn gevoel dat alles z'n werk doet.
     
  9. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Jahoor! Zelfs met een cyclus van 144 dagen heb ik een eisprong gehad en bevrucht geraakt. Helaas wel een miskraam
     
  10. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat lang! Werd je daar niet radeloos van of had je elke keer een lange cyclus?
    Spijtig te horen dat het niet goed gegaan is..
     
  11. shia

    shia Bekend lid

    7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lange cyclus en geen eisprong. Hou het gewoon ff in de gaten. Zeker Als je zeer onregelmatig bent. Als je het niet vertrouwt kun je dan naar de huisarts gaan wn doorverwijzing krijgen!
    Weet je zeker dat je eisprong hebt?
     
  12. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    ja is homeopatisch!

    en klachten..........ben erg moe en misselijk! maar verder alles goed haha. hoop zo op een goede echo volgende week!

    Fijn dat je zo goed aan je lichaam merkt dat je (waarschijnlijk) je eisprong hebt! Ik heb daar nooit wat van gemerkt, lijkt me wel handig als je dat voelt!
    Ik hoop op snel een positieve test voor je!
     
  13. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef me nog 1 of 2 dagen dan weet ik het zeker ;)
    Ik voel nu wel precies de dingen als vorige keer en dat was zonder twijfelen een eisprong alleen in een "mooiere" cyclus.. zo heb ik me deze gehele cyclus nog niet gevoeld.. Wacht nog gewoon ff af en blijf mooi doorklussen. Blijf het zeker in de gaten houden, dankje.
     
  14. Oxygen

    Oxygen Actief lid

    4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL

    Succes met je echo volgende week, lijkt me heel erg spannend!
     
  15. Star84

    Star84 Actief lid

    29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook erg onregelmatige en lange cyclussen (40-80 dagen) maar wel een eisprong. Ben 2x in de 2e ronde zwanger geraakt! Ik slikte wel teunisbloemolie, maar weet niet of het effect heeft gehad. En ik tempte wel, gewoon ter bevestiging dat ik een eisprong had.
    Succes met klussen, hopelijk is het snel raak!!
     

Deel Deze Pagina