Ik zet het maar even in de lounge neer, omdat dit niet in één leeftijdscategorie past, maar overkoepelend is... Ik ben op zoek naar informatie over speeltoestellen buiten, en dan met name welke speeltoestellen passen bij welke leeftijden. Dus bijvoorbeeld wipkippen voor 3-6 jaar, rekstokken van 5-13 jaar, schommel voor.... etc Er is vast onderzoek gedaan naar welk type speeltoestel het beste pas bij welke leeftijd. De reden dat ik hier naar op zoek ben, is omdat er hier een speeltuintje komt en wij mogen meedenken over de toestellen. Ik wil natuurlijk ervoor zorgen dat er iets is kindjes van alle leeftijden. Ik wil je graag vóór het eerste gesprek wat oriënteren op wat er allemaal is en de informatie die erbij hoort. Googlen leverde mij alleen commerciële websites op
wipkip vanaf 1 jaar of al eerder tot 3 denk ik (als ik naar mn dochter kijk iig.. ) schommels, alle leeftijden glijbanen, alle leeftijden klimrek, 4 tot ?
Alles over Spelen Glijbaan misschien dat je hier iets aan hebt. Denk dat het lastig in leeftijdsgroepen in te delen is. Sommige kinderen zijn eerder aan bepaalde dingen toe, dan anderen.
hier is kort geleden ook een speeltuintje geplaatst, met speelhuisje (gewoon omin te zitten) , glijbaan en simpel klimboom-ding en een wipkip. Daarover kwamen ook klachten, omdat het niet geschikt was,voor de gevraagde doelgroep - tot 10 jaar ofzo? Maar voor jongere kindjes (tm 6) . Ze hebben er toen nog een dubbele schommel + boter/kaas/eieren spel bij geplaatst.