Informatie gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door Snies, 23 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ondanks ik nu nog maar pril zwanger ben van de 2e,
    Is de eerste bevalling ontzettend naar verlopen.

    Ik moest sowieso al ingeleid worden, maar op het laatste moment kwamen ze er achter dat mijn zoontje niet goed lag.
    Dus werd het uiteindelijk een keizersnede.
    Maar... Na nader onderzoek (door een lichamelijke beperking van mij) werkt een ruggenprik bij mij daardoor gewoon niet voldoende.

    Ik wil niemand bang maken maar die operatie heb ik dus van begin tot eind gevoeld en ik mocht niet onder narcose omdat mijn zoontje met spoed eruit moest. Dat was belangrijker. Toen hij er eenmaal uit was hebben ze mij wel onder narcose gebracht en mij vervolgens dicht gemaakt.

    Goed toen is vervolgens bij de controle gezegd dat bij een volgende zwangerschap ik mag kiezen of ik een geplande keizersnede wil of toch nogmaals als er geen complicaties zijn op de natuurlijke manier proberen.

    Ik heb altijd gezegd dat ik alleen nog een keizersnede wil onder volledige narcose juist omdat een ruggenprik niet werkt bij mij.
    Nu is mijn vraag hoe groot is de kans dat ik een keizersnede mag onder algehele narcose?


    3 januari moet ik bij de gynaecoloog komen en zal ik dit ook bespreken.
    Maar misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
     
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    #2 Maan14, 23 dec 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2019

    Had je al een ruggenprik voor de kz begon? Bij mij was er namelijk zo veel spoed dat er geen tijd was voor een ruggenprik ' duurd langer dan onder narcose brengen' werd er bij ons in het ziekenhuis gezegd en ze dachten eigenlijk dat hij voor de kz al zou overlijden. waar door ik dus een volledige narcose gehad heb.
     
  3. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Ik had inderdaad al van te voren een ruggenprik gehad. Omdat ik de opgewekte weeën niet meer kon opvangen. Maar ze vonden het al raar dat de scherpe randjes er niet vanaf waren.
    Maar toen werd het een soort van spoed omdat hartslag van mijn zoontje begon te dalen tijdens het persen en hij dus niet goed lag.

    Maar pas na de hele bevalling is ook door de artsen gezegd dat de ruggenprik bij mij niet zijn werk heeft gedaan, maar narcose niet meer kon omdat mijn zoontje kritiek was wat betreft zijn hartslag.
    Dus ze moesten snel te werk gaan, waardoor ik helaas zo goed als alles heb gevoeld. :(

    Een ruggenprik durf ik gewoon niet meer opnieuw.
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dat snap ik, jammer dat ze je niet tijdens de ingreep nog onder narcose gebracht hebben toen je aangaf pijn te hebben.

    Hier was het probleem dat hij met spoed gehaald moest worden en had alleen een infuse van de weeën remmers geen ruggenprik en dus ook niemand die hem even 1.2.3 kon zetten. Dus pakte ze het gene wat het snelst was en dat was narcose.

    Een ruggenprik mag ik nu helemaal niet meer het kan effect hebben op de baby maar ook op je eigen hartslag en daarom mag ik het niet.

    Omdat het zo complex is zal ik rond de 25 weken een afspraak krijgen met de anesist die dan moet gaan uitzoeken wat wel kan en mag. Mischien dat je zo iets kan voorstellen?

    En dikgedrukte is wel raar is tegen over ons nooit iets over gezegd en onze zoon had nauwelijk nog een hartslag. Vandaar dat het spoed werd.
     
  5. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Dankje hier kan ik wat mee! Dat zou ik dan ook kunnen voorstellen inderdaad.

    Ja ze waren bang dat hij de narcose niet zou overleven. :S
     
  6. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    wat akelig hoe het bij jou gelopen is zeg... erg heftig!


    Ik heb bij mijn eerste ook een niet gepland keizersnede gehad na een lange inleiding.

    Ik heb begin januari nu een afspraak staan met anesthesist op het pre-operatieve spreekuur. Dit om te zien wat de mogelijkheden zijn als weer keizersnede wordt Ivm zetten van ruggenprik en of onder narcose brengen.
    Ik heb tot nu toe nog steeds wel keuze voor natuurlijke bevalling ook, maar kans op geplande keizersnede is vrij groot. Hier doen ze dus vanuit gynaecoloog automatisch doorverwijzing naar pre-operatieve spreekuur als het eventueel op keizersnede uit lijkt te draaien. De anesthesisten zijn dan allemaal op de hoogte en hebben al een dossier aangelegd voor geval je dus toch keizersnede krijgt. Zou eens navraag doen of ze bij jullie in ziekenhuis ook zoiets doen. Geeft veel verduidelijking over pijnstilling.
     
    Snies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina