Hoor je het doorscheuren? Of is dat broodje aap?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lailap, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vriendin van me werkt op de kraamafdeling en assisteert bij bevallingen, ze zegt dat het wel eens gebeurt dat het zo snel gaat zodra het hoofdje staat dat het scheurt en het hoofdje meteen gebeuren wordt - dat laatste kun je dan horen, maar klinkt meer als ‘flats’ dan een scheurend geluid. Op dat moment voelen veel vrouwen het ook niet, omdat de druk zo groot is. Misschien dat zij die ‘flats’ heeft gehoord tussen het staan van het hoofdje en het eruit floepen ervan?

    Ik ben zelf flink gescheurd bij de oudste en geknipt om totaalruptuur nog net te kunnen voorkomen; niks gehoord. Pijn deed het sowieso allemaal al, kan me niet herinneren dat ik specifiek het scheuren of knippen nog heb gevoeld.
     
  2. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Van het scheuren niks gevoeld of gehoord. Van de knip wel, ik weet niet meer precies wat ik ervan merkte (geen pijn) maar het was wel duidelijk dat ze een knip zette, was best ‘vies’ idee/gevoel/geluid haha.
     
  3. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Ik heb het scheuren niet gehoord maar wel duidelijk gevoeld helaas. Ik weet nog dat ik hoopte dat het niet helemaal doorgescheurd was. Gelukkig viel het allemaal mee.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit.
     
  5. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Totaal ruptuur en niks van gemerkt of gehoord tijdens de bevalling hoor. ;)
     
  6. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    2 x ingeknipt en niks gevoeld en gehoord. :p
     
  7. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Één knip kan je wel horen
    Alsof je in een rauwe kipfilet knipt
     
  8. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Knip hoorde ik wel (voelde ik overigens niet zette ze tijdens een wee) dat klinkt alsof je door kipfilet knipt.

    Klein scheurtje bij tweede niet gehoord of gevoeld..
     
  9. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    495
    83
    Ik ben bij de eerste bevalling flink ingeknipt. Dit heb ik wel duidelijk gehoord. De overige bevallingen gescheurd en dit gaf geen geluid.
     
  10. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb een knip gehad. Ik hoorde alleen de schaar zegmaar. Maar verder niets gevoeld of wat dan ook. Ik was vooral bezig met ervoor zorgen dat het Voor bij was.:roflmao:
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier 2x een totaal ruptuur, maar daar heb ik niks van gehoord of gevoelt, alleen achteraf natuurlijk. :rolleyes:
    Bij de 1e ook een knip gehad en dat hoorde ik wel, zoals hier boven, klinkt inderdaad alsof je door een kipfilet knipt. :D
     
  12. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Scheuren hoor je niet, knippen inderdaad wel. Ik heb als arts op de verloskamers rond de 30 knippen gezet, ik vind de herinnering aan het gevoel en het geluid nog steeds vreselijk :$ En het idee dat nooit iemand een kik gegeven heeft op het knippen zelf (altijd verdoofd en tijdens de wee).

    Zelf 2 keer ingescheurd, ik voelde het wel. Niet dat het (extra) pijn deed maar een beetje het gevoel alsof je een laken scheurt of zo. Misschien dat ze dat bedoelde.
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  13. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Haha nee zeg. Ik hoorde zelfs het knippen niet. Maar waarom vraag je het? Maak jezelf niet gek. Bevallen is altijd heftig, maar iedereen kan het.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Oh wow, nu ik dit lees vind ik het opeens veel minder erg dat ik 3 keizersnedes moest hebben...
     
  15. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hier niet gehoord, wel gevoeld. Ik riep heel hard dat ik uitscheurde, maar de gyn zei dat het goed ging. Had dan ook geen uitwendige scheur maar een vagina ruptuur bleek toen ze er eenmaal uit was (handje naast haar gezichtje, elleboogje erbij, geen aanrader ;)).

    Maar ik moet erbij zeggen dat dat veel erger klinkt dan dat het is wanneer het daadwerkelijk gebeurt. Op het moment dat ik het door had, was het al gebeurd en mijn weeënstorm vond ik pijnlijker dan het uitscheuren zelf. Er gaat een hoofd doorheen dus pijn heb je al (sorry kan het niet leuker maken), dus het idee is denk ik veeeel erger wanneer je je het probeert voor te stellen van achter je computer. Ook gewoon niet doen, je hebt er geen controle over :)
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben de eerste keer geknipt, niet gehoord. Tweede keer flink uitgescheurd, niets gehoord. Was bezig met bevallen ;)
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    :(
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.041
    2.173
    113
    Bij de tweede had ik inwendige schaafwonden omdat hij heel erg snel eruit kwam. Ik wist niet eens dat dat kon, haha.

    Bij de derde ben ik gescheurd, flink ook, met 7 hechtingen, maar niks van gemerkt. Ook niets gehoord. De hechtingen lossen ook weer vanzelf op, dus ik vond dat allemaal wel meevallen. Het hechten zelf was eigenlijk het vervelendst.
     

Deel Deze Pagina