hoorde het net op de radio

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ninien, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat is er zo erg aan een vaccinatie?

2. Nou ik vind het niet gek dat sommige mensen zo reageren, je zal maar een kind hebben die heel vaak en snel ziek is, dan hou je je hart vast, inderdaad is het wel wat ver gezocht om ze echt binnen te houden, maar als er 14 kindjes in de klas ziek zijn, zou dat voor mij ook een reden zijn om na te gaan denken

En het zal je kind maar wezen wat je dood in haar/zijn bedje vind

3. en iedereen reageert vanuit zijn eigen gevoel, en de ene mens is nu eenmaal nuchter, en de andere laat zich erg meeslepen

dus het is voor een ieder anders!

4. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL

Als iedereen zich laat enten is er een groter risico aanwezig dat het virus zich muteert en dan niet meer reageert op medicijnen e.d, als dat gebeurd kan het nog veel erger aflopen. Als je enten alleen aan risicogroepen laat, heb je hier minder kan op. Een gezond mens zal niet zo snel ernstig ziek worden of dood gaan aan de Mexicaanse griep.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry hoor maar dit heeft totaal geen zin! Ik heb het hoogstwaarschijnlijk vorige week ook gehad. vooraf wist ik natuurlijk niet dat ik besmet was. Nu zijn 2 collega's van mij doodziek. Ik ben vorige week maandag op het KDV geweest om mijn jongens weg te brengen vandaag kreeg ik te horen dat 1 van de leidsters nu ook M-griep heeft. Je besmet elkaar zo snel. Jij wilt dus blijkbaar geen boodschappen doen, nooit eens wandelen met je kleintjes. Of wat dan ook? Je kan het overal krijgen. Ik heb flauw idee hebben van wie ik het heb gekregen. Misschien was de gene voor mij die betaalde in de supermarkt wel besmet en heb ik daarna zijn geld weer als wisselgeld gekregen, weet jij het? Je moet realistisch blijven, je kunt jezelf niet opsluiten in je huis en tot februari niks meer doen.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

precies je moet ook leven he? en dan ook geen post meer openmaken die door de brievenbus wordt geduwd bij je en goh wie weet wie jou boodschappen allemaal wel niet heeft aan geraakt. kom mensen beetje logisch blijven nadenken. zelfs ik en ik ben een heel grote paniekont die overal en altijd leeuwen en beren op de weg ziet. die mensne die nu overleden waren waren op die man van 25 ( dat weten ze nog niet ) allemaal ERNSTIG ziek. dat er vandaag misschien ook wel 4 kinderen met ernstige ziektes zijn overleden door de gewone griep is niet op het nieuws;).
    niettemin natuurlijk verschrikkelijk voor de ouders en familie. wens hun heel veel sterkte toe:(

7. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Toevoeging ik weet dat het uit de Telegraaf komt .. maar toch..
    vind ik dit ook wel naar om te lezen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Bah bah bah.

Het enige dat we kunnen doen is afwachten en verder niks. Uitzitten en hopen dat het snel weggaat.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vind het ook overdreven hoor.
    Kindjes kunnen net zo goed aan een buikgriep overlijden, omdat ze stikken in hun eigen spuug.

Het is verschrikkelijk erg dat er jonge slachtoffertjes vallen, vind het heel zielig.

En wat betreft de dokter, uhm, wat kan hij doen?
    griep is griep mexicaanse of niet oud of jong.
    Volgens mij word je altijd wel naar huis gestuurd met goed rusten en uitzieken en veel drinken.
    Er valt nou eenmaal weinig aan te doen, antibiotica geven bij elke griep is ook niet goed. En enten geeft ook geen garantie dat je het niet krijgt. Heb al verhaal gehoord van een taxichauffeur die geent was en zijn collegas ook. En allemaal mexicaanse griep hebben gehad.

Gewoon allemaal extra vitamientjes slikken extra fruit eten, junkfood maar ff laten staan en genoeg drinken. komen we er vast allemaal overheen.
    n als je angstig bent voor je kind, lekker bij jou in bed leggen dan, kan je hem/haar goed in de gaten houden.
    E

10. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik ben het eigenlijk een beetje zat dat wij (de bevolking) ons gek laten maken door de media.

Het is verschrikkelijk om je kind te verliezen en elk kind is er al 1 te veel, maar mensen we moeten niet vergeten dat er jaarlijks aan de seizoensgriep een stuk meer mensen overlijden waaronder ook wel kinderen. Alleen dat wordt niet breed uitgemeten op het nieuws. Het is gewoon zaak dat je een griepje niet onderschat. Dus zodra je grieperig wordt of bent... Goed uitzieken, veel drinken (jonge kinderen drinken vaak te weinig) en op tijd je rust nemen. En vitamines... Je lichaam is sterk genoeg en heeft een goede weerstand om tegen het griepvirus tekeer te gaan, maar het heeft wel rust en vocht nodig om niet uitgeput te raken.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, want ik vind het echt verschrikkelijk dat er kinderen zijn gestorven, maar laten we niet vergeten dat dit elk jaar ook met de gewone seizoensgriep gebeurt... en waar is dan de paniek???

Liefs

11. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Sluit me bij je aan! Super gesproken:D

12. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @sunnygueen21: jij omschrijft hier precies mijn gedachten!

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ook ik sluit me helemaal aan bij Sunnyqueen..

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb in januari de gewone griep gehad (was twee maanden daarvoor bevallen) en ik had 3 dagen 40 graden koorst en 1 dag zelfs 40.6.
    Aan de gewone griep overlijden duizenden mensen per jaar....maar dat komt niet in het nieuws.
    Niet zo overdreven druk maken zeg.

15. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    #56 beertje87, 31 okt 2009
    Laatst bewerkt: 31 okt 2009
    nou als mijn kindje op het kdv zou zitten zou ik het er nu ook afhalen,
    ze zijn toch niet verplicht naar school te gaan nog,
    dus liever het zekere voor het onzekere,
    en als mijn kindje 4 was en het was daar op school zou ik hem ook gewoon thuishouden.
    Het zou je kindje maar wezen die ouders hebben mischien ook wel gedacht het valt wel mee allemaal maar die zijn nou wel hun kinderen kwijt!
    zover ik het kan proberen te voorkomen doe ik dat ook

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    ps..kun jij met leestekens schrijven? Je teksten lezen echt heel slecht.

17. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
  18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Moet je ook niet meer gaan winkelen he, boodschappen thuis laten bezorgen voor de deur en niet aanpakken want stel je voor dat je van de bezorger ziek wordt.
    Sorry maar hoe kun je dat voorkomen???

Ik ben het er ook mee eens dat er verschrikkelijk overdreven wordt gedaan ik heb nu ook een brief binnen voor de inentingen en ik doe het niet!

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou je kan je zelf dan beter thuis op sluiten.
    Want aan de gewone griep gaan kindjes ook dood.
    Dus dan maar voor altijd binnen zitten toch ?
    Want stel je voor je kind bouwt weerstand op zeg, kan toch niet.

Deel Deze Pagina