hoorde het net op de radio

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ninien, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ik heb er ook bijgezet zover ik het kan voorkomen,
    ik ga ook niet winkelen op zaterdagen en andere drukke dagen dan heb je meer kans ik ga zoizo alleen maar als het echt moet anders niet. en met boodschappen doen breng ik me kind naar me moeder.

ik vind het ook erg dat er dalijk heel veel gezinnen naar de jonge gezinnebeurs gaan en hun kinderen mee nemen, hoe zoek je iets op.:( en als hun kind dan daardoor die griep krijgt en overlijd dan zitten ze was ik maar nooit daarheen gegaan.
    dat kan je van te voren ook wel bedenken toch,
    en dat bedoel ik met zover proberen te voorkomen

2. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    wij staan op een kamp dus mijn kind komt wel buiten maar ik ga niet met hem naar drukte en het opzoeken.
    er is hier genoeg ruimte om met hem te wandelen en dat doe ik iedere dag dan kan de wagen ook goed doorluchten, want dat is ook beter want griep verspreidt zich grotendeels via de lucht. In de buitenlucht heeft het virus de minste kans.
    dus ja en goed schoonmaken binnen he helpt ook.

maar ja iedeen moet doen waar die zich lekkerder bij voelt en niet een ander aan vallen wie het beste voor heb voor ze kindje en wie er alles aan probeert te doen om het risico zo klein mogelijk te houden!!

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Jeetje Beertje, ik vind het wel een beetje paranoia hoor.
    Je doet alleen boodschappen als het écht moet? En dan breng je je kindje bij je moeder? Ehm, je kunt je kind net zo goed meenemen hoor. Als jij daar heen gaat, en er zou iemand zijn die ziek is dan besmet diegene via jou je kindje net zo makkelijk.

4. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    Dat klopt ook wel maar ik heb een griepprik gehad en ga daarlijk ook de mexicaanse griepprik halen niet voor me kindje trouwens ,
    dus heb ik minder kans om ziek te worden.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou, ik ben net mijn dochter naar de stad geweest.. Oh jee oh jee! :p

Beertje: Waarom ben je meer bang voor de Mexgriep dan de 'normale' griep die ieder jaar heerst?

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tuurlijk iedereen wilt het beste voor zijn kindje, en zoveel mogelijk doen om het risico te verkleinen.
    Maar jezelf en kind half binnen opsluiten gaat me tever hoor.

En je kan net zo goed stoppen met leven op deze manier.
    Want je kindje kan ook door een idioot dood geschoten worden omdat hij/zij niet goed heeft gericht. En dan zit je ook ooh was ik maar nu niet hier met mn kind dan was het niet gebeurt.

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen

Maar je kunt het wel gewoon overdragen hoor! Dat je er geen last van krijgt betekent niet dat je het virus niet bij je draagt..

8. music4life

music4life Niet meer actief

mvliam
    ik denk ...
    huh een beestje op mn scherm
    hahaha jou avatar is echt gaaf

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

De eerste zin daar ben ik het helemaal mee eens, maar
    die laatste zin klopt niet. Kinderen moeten juist eerst een paar keer ziek worden om weerstand te krijgen.
    gr

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Robertsaskia, ik zou de actuele berichten over het vaccin maar eens volgen ... echt niet iets wat je je kind zomaar laat inspuiten ...

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben het ook met je eens. Want waar zijn de cijfers over babytjes die ziek worden van besmetting door een koortslip, hepatitus A, hep B, aids, `gewone`griep, en niet te vergeten Het vreselijke RSvirus, daar hoor je ook niets over en dat gebeurd ook dagelijks in wereld. Daarbij komt ook kijken dat soms kinderen gezond lijken, maar ik weet ook dat er maar weinig baby`s zo grondig zijn onderzocht als die van mij! die bijvoorbeeld een hartafwijking hebben zonder dat het opvalt, en dit hen fataal wordt bij een venijnig griepje.

12. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Klink beweerd nu dat het vaccin veilig is.

Voor iedereen komen de onderzoeksresultaten in december vrij maar hij weet nu al dat het veilig is? Er zitten stoffen in die al een hele tijd verboden zijn in nederland en nu ineens mogen ze wel weer gebruikt worden?

Ik denk dat klink gewoon met 34 miljoen vaccinaties zit en die kwijt moet. Waarom laten sommige artsen hun kids niet enten? En de kids van obama? En waarom krijgt de regering in duitsland een andere prik dan de bevolking?[​IMG]
    En in zweden zijn meer doden gevallen door het vaccin dan door de griep.

Ik blijf dus enorm twijfelen!

13. Volgens mevrouw van de ggd, is het pas overdraagbaar, als de persoon die besmet is, het ook daadwerkelijk heeft....
    Het wordt door hoesten of intensief contact met een zieke patient overgebracht

Er kan dus niet voor de *uitbraak* iemand besmet worden door alleen een drager.

Mijn neef heeft de mg gehad, en had 1 dag voordat het *uitbrak* zeg maar, mijn kleine meid nog gekust
    Vandaar mijn vraag aan de ggd of hij haar besmet kon hebben...

14. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @beertje87, ik neem aan dat je een man/vriend hebt en dat hij ook werk heeft... Hij gat dus ook dagelijks naar buiten en naar zijn werk en komt onderweg en op zijn werk in contact met mensen neem ik aan.... Dus hij kan het net zo goed krijgen..... En dan heb ik het nog niet eens over je moeder waar je je kindje heen brengt om boodschappen te doen... die kan het namelijk ook net zo goed hebben/krijgen..... Je mag best voorzorgsmaatregelen treffen, maar overdrijven is ook een vak!
    En waarom doe je dit nu alleen met de Mex.griep, maar voorgaande jaren niet met de gewone griep!!???? Je wilt niet weten hoeveel kinderen er al aan de gewone griep overlijden jaarlijks.... Dan kun je toch helemaal niet meer buiten komen. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere zietkes die er op de wereld zijn en die je kind kan krijgen!

En ow jah... het is echt niet als aanval bedoeld hoor je mag helemaal zelf weten wat je doet natuurlijk, maar ik probeer de feiten even helder op tafel te krijgen en dat te vergelijken met jou maatregelen....

Liefs

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jeetje wat zullen die mensen van de Huisartsen post zich rot voelen, ik vind dat ze dan maar eens wat beter moeten gaan werken want ze zeggen daar al snel dat je een paracetemolletje moet nemen:

Doodziek kind kreeg pijnstiller - Mexicaanse griep

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar dan zaaien ze weer paniek ;) het is nooit goed..

Ik ben het helemaal met je eens dat dat verdomde PCMtje eens gebanned moet worden, als IK naar een HApost ga dan ben ik duidelijk al voorbij het stadium van een PCM (dat heb ik dan al zelf geprobeerd) ik ga ook niet zomaar naar een HA post, sommige mensen gaan voor elk wissewasje ik denk dat het daarom zo snel afgedaan word met een PCMtje, maar ze hadden duidelijk beter hun best kunnen doen..

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Amen Isademi! Nadat ze mij met een blindendarmontsteking en verlittekende darm naar huis hebben gestuurd met de fameuze woorden neem maar een paracetamolletje heb ik mezelf voorgenomen om op mijn eigen gevoel te vertrouwen ook al moet ik een giga stennis schoppen bij de huisartsenpost.

Maar voor de rest ben ik het wel met de rest eens dat je jezelf moeilijk kunt afzonderen van heel de wereld ivm de Mexicaanse griep en dat het een stuk paniek zou schelen als ze eerst onderzoeken of een slachtoffer daadwerkelijk aan de mexicaanse griep is overleden voordat ze het gaan roepen.

Deel Deze Pagina