Heeft iemand de gouden tip voor mij? Als ik mijn dekbedovertrek was 9 van de 10 keer stinken ze als ik ze op bed wil leggen.. ik was ze op 60 graden, robijn en lenor, gelijk uit de wasmachine gehaald en opgehangen, de laatste lading heeft zelfs een hele dag buiten gehangen! Ze liggen max 1 of 2 weken in de kast (heb er 3) ik snap er niets van! Mijn kleding, niets aan de hand. Handdoeken gebeurd een enkele keer..
Misschien ff de rubbers van je wasmachine schoonmaken en ff kookwasje met azijn aanzetten? Kan zijn omdat die lakens zo groot zijn ze langs dat rubber komen oid...
Wat tinkerbel zegt. En weet je zeker dat de lakens helemaal droog zijn? Vochtige lakens gaan uiteraard ook stinken. Zou in ieder geval een keer een kookwasje doen met azijn, dan is de machine in ieder geval wel schoon.
Misschien hang je ze ook wel niet goed op te drogen waardoor het drogen te lang duurt. Dan gaan ze ook stinken.
Je wasmachine moet je elke maand een keer op 90 graden wassen met een eetlepel soda erin. Daarmee houd je je machine schoon. Probeer dat eens!
Dan is het echt niet goed droog geweest. Hier doe ik het in de droger, kreukt wel wat meer, maar als je dan meteen het bed opmaakt, trekt dat wel bij.
Het kan ook aan de hoezen liggen. Ik heb het met sommige tshirts. Alles ruikt fris als ik het ophang behalve die shirts.
Ja heb het ook, ligt er aan welke hoes ik heb. Witte wasgoed hoes ruikt altijd vet lekker, de rest ook muf.
Nou vanmorgen vroeg weer dekbed gewassen vanavond van de lijn gehaald het was droog opgevouwen... ik wil het opruimen en het stinkt.. ik heb een samsung eco bubble deze heeft een trommelreining programma die regelmatig draait. Ik zag dat ik nog wasmachine reiniger had staan van kruidvat te gebruiken bij 95 graden programma. Zal dat eens moeten proberen... ben zo een muts die het niet durft te gebruiken omdat dat niet in het boekje staat enne.. ik vind lenor heerlijk ruiken