Hoort dat bij de leeftijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tukkertje, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Mike is sinds een paar weken aardig aan t veranderen op sommige gebieden.
    1. wordt hij aardig een kennig. Het maakte hem nooit uit of hij nu bij mij zat of bij jantje of pietje maar als ik hem nu bij iemand anders op de arm wil zetten die hij niet zovaak ziet dan stribbelt hij behoorlijk tegen en wil zo snel mogelijk terug naar pappa.

2. Stribbelt nu vaker tegen bij het eten en dan vooral de boterham.

3. Wordt ineens veel vaker wakker en soms brabbelt hij ff soms huilt hij heel even en slaapt hij weer en soms ligt hij meteen heel lang wakker en is het op t laatst flink huilen.

en 4. Mike is minder snel tevreden . Loop stoeltje vindt hij nu nog maar 30 min leuk en dan wil hij alweer of naar 1 van ons toe . Box is echt uit den boze . SMorgens wil nog wel maar smiddags vindt hij de box echt een hel. Slaapjes overdag? Met pijn en moeite maar meestal is het tegen sputteren en huilen.

Het wordt er niet gemakkelijker op. We waren mss ook wel verwend want hij was altijd zo makkelijk. Weinig ziek, bijna geen last gehad van de tandjes en zijn eerste kiezen enz enz.

Ook vindt hij het leuk om je te krabben en zelfs bijten als je hem op de arm hebt. En dan het woordje nee en mag niet. Dat is in zijn jonge woordenboek dus ja en mag wel haha.

Maar zoals ik begon met de titel van deze topic. Hoort het bij zijn leeftijd. Hele vroege pubertijd hehe:)

michel

2. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Klinkt erg bekend. Onze vent was ook al vlug van zijn slaapjes af. Met 1 jaar sliep hij nog maar 1x op de dag.

Eenkennigheid hoor je ook vaker op die leeftijd en het moeilijke eten was hier ook even rond het jaar een dipje. Nu is hij weer aan het bunkeren,

De box is hier ook met het jaar weggegaan, hij liep toen en de box is gewoon te klein om in te lopen dus dat wilde ij ook niet meer.

1 speeltje gaat nu gem. 5 min mee. Langer kan hij niet met 1 ding spelen. Al met al, toch wel herkenbaar.

3. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Het is even aanpassen aan 'het nieuwe leventje'. Maar al vlug zie je de charme er van in hoor ;)

4. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Oh ben er niet minder gelukkig om hahaha alleen tis ff omschakelen en vermoeiend en je zit ook ineens met vragen waarom hij een stuk moeilijker eet en waarom hij ineens vaker wakker wordt savonds en snachts en meer van dat soort dingen

5. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Vannacht had ik bijna de dokter al gebeld.
    Begon al gister de hele dag. Niet alles opeten.
    Toen om 22.00 uur werd hij wakker en dat ging gepaard met heel veel huiltjes en later echt schreeuwen. Speen wou hij ook niet in.
    Hij sliep pas om 0.30 :confused:
    Om 3.30 was het alweer raak. Huilend werd hij wakker en hij was niet te troosten. Drijken wou hij niet. Tegen 5 uur sliep hij weer.

Maar vanmorgen was hij gewoon mike zoals we mike kennen, veel gedronken en pap helemaal opgegeten. Geen koorts.

Alleen nu is hij weer huilerig. Ik denk dan meteen dat hij pijn heeft. Mijn vriendin ziet het toch anders. Ze denkt wel dat hij gewoon last heeft van zijn kiezen(zijn er nu 3 aan t doorkomen maar toen ze net doorkwamen had hij er m.i. meer last van ) en ze wijt het aan zijn leeftijd. Het nergens meer mee eens zijn , veel huilen niks meer willen en dwars liggen.

Nou nu hij geen koorts heeft en gewoon vanmorgen alles dronk en at kon ze wel eens gelijk hebben. Ik wou ook ff de huisarts bellen maar zij vond dat overdreven en niet nodig.

Feit is wel dat dit sinds hele lange tijd weer eens een vermoeiende nacht was. Zoals ik eerder aangaf in een vorige post. Mss waren wij te verwend omdat mike zo een voorbeeld knaapje was .

Wel is hij geen slaper en vecht er vaak tegen. Mss huilde hij wel zo omdat hij te vermoeid was.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heb je gemerkt of hij de 11 maanden sprong heeft gehad? Sommige kindjes krijgen die al rond de 10 maanden, andere kindjes kunnen die best vanaf 12 maanden krijgen. Met de 11 maanden sprong kan je anders zo gemakkelijke kindje veranderen in een draakje. Het is een enorm heftige sprong, die je op het randje van wanhoop kan laten ballanceren. En net wanneer je denkt dat het gejank, gejengel, gedrift, doorwaakte nachten, het niet willen eten niet meer aankan, komt ineens je lieve kindje weer tevoorschijn. Deze sprong kan 1 week duren, maar kan ook rustig 4 weken doorgaan..

7. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Zoals ik eerder zei, hebben wij eigenlijk vanaf de geboorte op wat krampaanvallen na de eerste paar weken nooit wat gemerkt aan mike wat anders is of vermoeiend was of waar we wanhopig van werden.. Dus ook een sprong hebben we nog niet mee gemaakt.
    Mss is dat het want alles wat jij zegt daar heeft hij last van. Mss in combi met toch wat last van zijn kiezen(3 zijn er nu door) al blijf ik erbij dat hij daar al wat last van heeft gehad(luieruitslag enzo) en dat is nu allemaal weer vrij normaal.

Ik ga ook wel met mijn vriendin mee. Zolang hij toch bljft eten al is het wat minder en vooral zolang hij geen koorts heeft dan is er ook geen reden om me zorgen te maken

En bedankt, ik had idd niet aan een sprong gedacht simpelweg omdat wij nog nooit iets gemerkt hebben van een sprong.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben ook niet zo'n "sprongenmens" en hield nooit rekening met bepaalde leeftijden en een daaraan gekoppelde sprong. Maar die van 11 maanden, daar kon ik echt niet onderuit :) En het kan zeker een combinatie zijn van èn kiezen èn een sprong. Krijg je het lekker dubbelop ;)

In ieder geval succes :D

9. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Dank je :D

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Het is zéker de leeftijd! Ik herken alles. Sverre is er nu net weer een beetje uit, geloof ik, uit die fase. Hij eet iets beter, slaapt iets beter én kan langer met iets spelen.

Hij speelt ook zelfstandiger, heeft ons minder nodig. Hij speelt ook anders met dingen, echt meer een fantasie-spel. Af en toe zingt hij er zelfs bij. :)

Dat krabben en bijten herken ik ook. Dat is nu ook stukken minder bij Sverre.

Even doorbijten dus, maar het gaat weer over. En ze worden er écht alleen maar leuker op! :D

Deel Deze Pagina