Ik lees dat jij druk bent met iedereen naar de zin te maken. Maar jij trouwt en het is jou dag. Kort gezegt beslis jijzelf wat je wel of juist niet wil.. Wij gaan ook trouwen en geven gewoon heel duidelijk aan. Iedereen maar dan ook iedereen mag met ideeen komen maar wij beslissen uiteindelijk. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken en moet je ook niet naar streven want dan word je gek. In het geval van opa en oma. Nee je bent niet verplicht om wat te regelen maar netjes is het wel. Je zou de zaal kunnen vragen of daar een kamer is waar ze kunnen rusten dat ze later met familie terug kunnen rijden. Is soms eigen en voelt voor hun ook vertrouwd. Je zou opa en oma zelf kunnen bellen en aangeven waar je mee zit en probeer er samen uit te komen. Misschien zou je kunnen opperen om dan de taxikosten te delen. Misschien heb je wel een buurman of buurvrouw van opa en oma die ze zou willen ophalen tegen benzinevergoeding. (En als het je dan teveel is laten delen met opa en oma) Ik ben ooit een keer eerder getrouwd geweesten mijn enige opa die ik nog had overleed 2 maand voor die tijd. Ik had de wereld op de kop willen zetten. Had er alles voor over gehad om hem erbij te hebben. Mijn droom was om te dansen met mijn opa. Dit mocht helaas niet zo zijn. Tuurlijk was daar mijn exman waarmee ik de dans opende en later mijn vader. Maar god wat heb ik toen mijn opa gemist. Vooral omdat je er al zolang naar toe leefde. Nu gaat het anders en zal ik natuurlijk dansen met man en mijn vader en dit keermijn allerliefste broertje.
Maar hoe staan opa en oma hierin? Want ik lees wel dat ze opeens weg willen voor het eten, maar hebben ze dan zelf ook al bedacht hoe ze naar huis gaan? Want ja, ik kan me niet voorstellen dat zij er vanuit gaan dat jullie dat wel ff regelen. Hoe hadden ze het zelf in gedachten?
Ook nooit van gehoord. Qua 'regelen' zou ik vragen aan iemand, die ook uit die buurt komt en ook niet voor het feest blijft, of ze mee mogen rijden. Verder... hebben ze geen toelage voor dergelijk vervoer? Ik heb zelf deeltaxi gereden en de meeste ouderen hadden een bepaald bedrag per jaar wat ze mochten besteden aan deeltaxi. Verder was deeltaxi een stuk goedkoper dan een gewone taxi. Dit is al jaren geleden. Ik heb begrepen dat er nu geen deeltaxi meer is, maar dat het vervangen is door iets anders... Lijkt erop dat ze van haar probleem jouw probleem maakt.
Als je schoongrootouders in aanmerking komen voor de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning), dan kunnen ze een Valyspas aanvragen. Bewijs hiervoor kunnen ze opvragen bij de gemeente. Als ze een gehandicaptenparkeerkaart of een OV-Begeleiderskaart hebben, is dat ook voldoende bewijs om een Valyspas aan te vragen. Ik weet niet wanneer jullie gaan trouwen, maar het aanvragen duurt ca. 2 weken. Daarvoor moet je misschien ook nog het bewijs aanvragen bij de gemeente en opsturen, dus reken daar ook wat tijd voor. Met zo'n pas krijg je dus een jaarbudget en dan kunnen ze de rest van het jaar ook gebruik maken van de taxi, tot het budget op is.
Hier ben ik het mee eens. Mijn oma is inmiddels 90 en er staan binnen nu en 3 maanden 3 bruiloften van haar kleinkinderen in de planning. 2 bruidsparen hebben geregeld dat oma wordt opgehaald en thuisgebracht. Dat vindt ze heel fijn! Ze wil er wel graag naar toe, maar haar gezondheid belet haar het een hele dag vol te houden. Het andere bruidspaar heeft niets geregeld. Dit vindt mijn oma heel lastig. Ze durft het eigenlijk niet goed te vragen, ze schaamt zich ervoor dat ze het zelf niet meer kan. En bovendien komt daar nog bij dat haar geheugen haar ook in de steek begint te laten. Ze vergeet dingen te vragen of te regelen. Niet omdat ze het niet wil, maar omdat ze hier lichamelijk niet meer toe in staat is. Mijn nichtje wil haar graag op haar bruiloft hebben, dus heeft ze geregeld dat ze kan gaan. Mijn neefje vast ook, en misschien komt het op de dag zelf nog goed omdat hij wél wat geregeld heeft. Maar voor mijn oma geeft dit stress. Ik vind dat je bij van iemand van 80+ er niet zomaar vanuit kan gaan dat ze het zelf wel even regelen. Daar is niet iedere oudere zomaar toe instaat.
Als je er zo'n goede band mee had, zag je ze vaker dan 2x per jaar en was dit totaal geen dilemma. Bij mensen met wie je een goede band hebt, staat dit helemaal niet ter discussie.
Ik ben afgelopen vrijdag getrouwd. Met allemaal familie van ver. Zwolle, rotterdam, plaatje naast duitsland, kampen, utrecht, amsterdam. naar loosdrecht Ik heb niks geregeld
Halleluja! Zoals zo vaak, ben ik het weer met je eens. Maar ik ben ook een gevoelsmens, net als jij. Ts; ik hoop dat de kwestie op een fatsoenlijke manier opgelost kan worden, zodat alle partijen tevreden zijn. Fijne dag in ieder geval!
Nee hoef je niet te regelen. Wel heb ik gezorgd dat mijn ouders/schoonmoeder broers en zwager en opa en oma thuis kwamen en zo allen een drankje konden doen. Ik heb van hun allen veel steun,hulp,cadeaus en jurk gehad dat wij dit graag terug wilde doen. Maar hier ging het om 80,- taxi geld.
Want? Nooit gedacht dat als je niet bij elkaar naast de deur woont dat je elkaar dan niet zo vaak kan zien? Mijn oma woont hier ook niet in de buurt en zie ik ook maar een paar keer per jaar maar de band die wij hebben is zo sterk dat dat helemaal niet uit maakt dat wij elkaar zo weinig zien. Maar goed, ik zou er dus alles aan doen om mijn opa en oma op de grote dag te hebben, als dat zou betekenen dat ik vervoer voor ze moest regelen dan deed ik dat. Ik zeg niet dat het moet en dat je het als bruid/bruidegom verplicht bent maar ik zou het wel doen, vind het een kleine moeite.
opzich een kleine moeite...maar als het me 350euro taxigeld zou kosten dan zou ik er niet eens over nadenken. Als opa en oma eerder naar huis willen moeten ze dat regelen met degenen die hun überhaupt de heenweg meenemen.