Zoveelste vlekverwijder vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik heb alweer een vlek die ik er niet uit krijg en nu ben ik het echt beu, wat doe ik verkeerd?

Op mijn witte broek is een druppel vet gekomen van het vlees van de bbq. Het was ook nog eens gemarineerd dus vlek is oranje.
    Savonds gelijk met die ossengal van de action erop en totdat ik het heb uitgewassen in een sopje gelegen. Vandaag uitgewassen en hangt nu aan de waslijn in de zon. (hoopte dat de zon mijn redding was, wat wel vaker is bij oranje vlekken, pasta, tomaat etc) helaas zit de vlek er nog steeds op.

Wie heeft echt de GOUDEN tip? ik word er niet goed van, kan veel kleren weg gooien en vooral van me dochter...

Ik heb iets gelezen over de dasty van de wibra, maar wat moet ik dan precies hebben? of groene zeep? waar haal ik dat? en hoe doen jullie het verder als je een vlek op de kleding krijgt, gelijk behandelen gaat toch niet altijd, want het gebeurt niet altijd thuis...

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wat hier goed helpt is de vlek niet op laten drogen dus direct behandelen. Ik doe het met vanish en daarna de wasmachine in, vlekken gaan er altijd uit

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Vetvlek; dreft erop en in de wasmachine.
    Geef de zon nog wat kans om het te laten bleken. Bij mij duurt dat soms ook 2 dagen voor het weg is.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    van dasty heb je vlekverwijderaar geloof ik maar vaak wordt oor vetvlekken ook de ontvetter of afwasmiddel van dasty gebruikt..

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Vlek is al iets lichter geworden idd, maar het oranje zie je nog steeds helaas:( als het eind van de dag nog niet weg is probeer ik nog met wat afwasmiddel...

Maar die dasty, moet ik dan de ontvetter of juist de vlekverwijder hebben van dasty?

6. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hier gebruik ik altijd afwasmiddel (of meteen erop na het maken van de vlek of een sopje maken van afwasmiddel en erin laten weken) of de ontvetterspray van de dubro... Die doet echt goed werk! Krijg er veel vlekken mee uit!

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Voor vetvlekken gebruik ik tegenwoordig talkpoeder. Maar aangezien hij oranje is heb ik er een hard hoofd in.

Voor overige gewone vetvlekken: beetje vochtig maken (plantenspuit), talkpoeder er ruim op strooien en het geheel laten drogen daarna gewoon wassen. Heeft mij ook al van oudere vlekken gered die dus zelfs al een aantal keer in de was hadden gezeten.

8. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Als ik ergens anders ben pak ik afwasmiddel, thuis groene zeep. Met dat laatste nooit een vlek er niet uitgekregen.

9. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    vetvlekken of andere vlekken pak ik dasty ontvetter :D spray het gelijk op de vlek en doe het dan gelijk in de wasmachine

10. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Witte broek toch?? Mijn allerlaatste redmiddel, en dit moet je niet te vaak doen haha, is dan bleek. Ik smeer alleen op de vlek pure bleek. Dit laat ik uiteraard niet te lang zitten, anders word de stof gaar, maar in noodgevallen doe ik het wel eens en het werkt bij mij altijd goed. Let wel; het moet een goede kwaliteit stof zijn, niet alle stoffen kunnen het hebben.

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Oke thnx! deze vlek is er toch uit gegaan door de zon! maar zie ook hanige tips voorbij komen als ik nog eens vlek heb en ook als ik dan niet thuis ben

12. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb deze en hij werkt super 😊

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Gouden tip voor AL je vlekken:
    Koop ossegalzeep. Verwijdert echt alles. Heb er net nog de onmogelijke vlekken van paardenbloemen mee uitgekregen...

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Bij witte kleding doe ik geen moeite en gooi ze in een emmer met bleek. Laat het een paar uur liggen en daarna in de wasmachine.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Groene zeep werkt áltijd tegen vlekken, wat voor vlekken dan ook!

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou hem nog een keer wassen en opnieuw in de zon leggen.

Bij mij zijn vlekken er vaak na een paar keer wassen wel uit.

17. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb heel veel witte kleding van de kids met vlekken erin, kan dat dan gewoon in een emmer bleek en daarna in de was?

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    moet je echt mee uitkijken hoor. niet iedere stof kan er tegen. dan heb je zo meteen geen vlek in je kleding maar een gat:D
    en sommige stoffen verkleuren door bleek. dan heb je gele vlekken. ik had pas witte kleding door de bleek gehaald. heel kort en toen gewassen. de vlekken zaten er nog in en er waren gele vlekken bij gekomen;)
    en die gaan er dus nooit meer uit.

witte kleding met vlekken kan je nat in de zon hangen of leggen. de zon bleekt de vlekken dan weg. zorgen dat de vlekken door en door nat blijven, dan gaat het het snelste.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik gebruik ossegalzeep-oplossing in een spuitfles. van dr. beckman.
    super spul. ik had een witte was dat er al 1,5 week lag. met allerlei vlekken. modder, pasta, chocolade. dit erop gespoten en toen op lange was gezet met wit-wasmiddel.
    alles was weer spierwit.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Je kan ook nog ecobleek (zuurstofbleekmiddel) proberen, dat is minder sterk/chemisch dan chloorbleekmideel.

Deel Deze Pagina