Zeer streng dieet...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door WenT, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Even mijn hart luchten hoor...
    Hellepie...

Ben pas geleden bij mijn allergoloog geweest en vanwege mijn voedselallergiëen en de kans dat het kindje ze erft, moet ik vanaf week 37 een zeer streng dieet zonder allergenen gaan volgen...

We kregen te horen dat als we een dochter krijgen de kans 80% is dat ze ook voedselallergiëen zal hebben / kunnen ontwikkelen. Als het een zoontje blijkt (we willen het van te voren niet weten) dan zou het maar 40-50% kans hebben om allergiëen te hebben/ontwikkelen (is nog veel kans, vind ik).

Mijn allergoloog heeft een behandelingsmethode waarmee vaak met succes allergiëen voorkomen kunnen worden, door ervoor te zorgen dat een kindje helemaal geen allergenen binnenkrijgt vóórdat het imuunsysteem voldoende is opgebouwd. (Zodat de pieken van de allergene stoffen niet boven het niveau van het imuunsysteem uitkomen, zodat het imuunsysteem geen actie onderneemt, zoals het hoort).
    Heel kort uitgelegd dan...

Dat wil wel zeggen dat ik vanaf week 37 tot en met het einde van de borstvoeding een zeer streng dieet moet gaan volgen... :confused:
    En ik moet uiteraard zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven, maar dat was ik al van plan...

Natuurlijk heb ik er alles voor over om ervoor te voorkomen dat mijn kindje dezelfde allergiëen gaat krijgen als ik... Maar ik maak me zoveel zorgen... en heb zoveel vragen... Wat nou als ik geen borstvoeding kan geven straks (om wat voor reden dan ook)... ?
    Of als ik het dieet niet vol kan houden ? (allergoloog waarschuwde al dat dat wel eens voorkomt, omdat het zo extreem is dat sommige vrouwen dan ondervoedt raken of veel te veel afvallen)...

*slik*

Wat ik straks allemaal niet mag binnenkrijgen:
    - Pinda's, peulvruchten en noten (maar die mag ik zelf ook niet, dus dat is dan makkelijk)
    - Vis, schaal-, schelpdieren
    - Soja
    - Granen / gluten
    - Melk
    - Kippeneieren
    - Gevogelte
    - Vet vlees / varkensvlees
    - Kleurstoffen
    - Conserveringsmiddelen
    - Zaken met toegevoegde suiker
    - Witte suiker
    - Aggressieve fruitsoorten (ananas, banaan, appel... ?)

M.a.w. ik mag dan dus alleen nog maar:
    - Groenten
    - Fruit
    - Mager vlees
    - Rijst
    - Aardappel
    - Water
    - Sommige light frisdranken

En dat is nog niet alles... Maak me vreselijke zorgen over mijn kindje, al voordat het er is... Pasgeboren kindjes krijgen namelijk altijd vitamine K toegediend (schijnt). Alleen nu blijkt dat gebaseerd te zijn op pinda-olie en ik moet er dus op letten dat ons kindje dat niet krijgt toegediend !
    Is dus te hopen dat ik niet in het ziekenhuis moet bevallen... Ben zo bang dat er één of andere arts of zuster even niet oplet ofzo...

En alle injecties die ze de eerste 3 maanden krijgen zijn gekweekt op kippenei-eiwit... Die mogen dus ook niet :confused:
    Hoe moeten we dit allemaal gaan doen ?

Ben zo bang dat ik het niet vol ga houden... of dat iemand anders per ongeluk iets verkeerds doet... Denk dat ik onze zoon/dochter straks geen moment uit het oog wil verliezen !
    Kinderdagverblijf is ook een potentieel risico natuurlijk... wat als hij/zij daar iets binnenkrijgt dat gevaarlijk is... ?

Pfffff... sorry voor het lange verhaal, maar voelt soms alsof het me teveel wordt allemaal... Zo van: wat doe ik dit kindje straks aan door het op de wereld te zetten ?

Voor mijn kindje heb ik natuurlijk alles over, maar dit wordt erg zwaar, denk ik...
    Kan me wel enkele voordelen bedenken... dat ik bijvoorbeeld wel heel snel op mijn oude gewicht of eronder zal zitten :D En dat ik niet anders zal kunnen dan supergezond eten... maarja gevarieerd is anders helaas.
    Maar moet soms de moed erin zien te houden natuurlijk, dus pep mezelf op met deze gedachten.
    En met het idee dat ik er alles aan doe om mijn kindje gezond te houden natuurlijk.

Zijn er moeders / zwangeren die hier ook ervaring mee hebben ?

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Is het geen idee om met de verloskundige het hierover te hebben? Of misschien een gesprek met het ziekenhuis waar je gaat bevallen, dat je ruim van tevoren je situatie kan uitleggen en mededelen dat vitamine K niet mag. Dat geeft je zelf ook wat meer rust denk ik. Je partner kan tijdens de bevalling extra opletten dat alles goed gaat zodat jij dat niet hoeft te doen.

Wel lastig hoor, maar 1 pluspuntje van je strenge dieet: je kindje zal heel veel goede stoffen binnenkrijgen want er staan veel gezonde dingen op het wel-lijstje :)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Jemig, wat een lijst zeg. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet.

Wat betreft geen vit k geven in het ziekenhuis. Misschien kun je duidelijk een briefje/tag spelden op de kleren van je kindje die hij/zij als eerste aan krijgt. En natuurlijk van te voren proberen te overleggen en het in je dossier laten zetten. Ik zou dan tevens opletten dat ze geen cupje kunstvoeding geven. Dat doen ze soms om het kindje toch wat binnen te laten krijgen en de bloedsuikerspiegel niet te veel te laten dalen.

Wat betreft bv die niet lukt, tja dat is natuurlijk een optie. Maar over het algemeen lukt het wel. Ik zou van te voren alvast een cursus volgen en je inlezen. Dan ga je er misschien ook wat geruster in. En mocht het echt niet lukken, dan is er ook speciale (medische) voeding voor kindjes met allergieen. Dan zou je die kunnen gebruiken.

In de eerste 3 maanden wordt er maar 1 injectie gegeven. Je zou met het CB kunnen overleggen of de injecties kunnen worden verlaat en je dus begint met een andere (uit je verhaal maak ik op dat de latere injecties anders zijn).

Als het echt gaat om de voedingsmiddelen die je kindje de eerste maanden binnen krijgt, dan is het kdv niet echt een probleem lijkt me. Bij babietjes letten ze heel goed op wat ze moeten krijgen en overleggen ze alles met de ouders. Ze zullen kindjes echt niet zomaar iets geven. Je kunt ook gewoon bv meegeven voor op het kdv.

Heel veel sterkte!

ps: wat je niet moet vergeten is dat er, naast de kans dat je de allergieen overgeeft, ook een kans is dat je ze niet overgeeft!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vit. K krijgen kindjes toch pas na 1 week? en niet vanaf dag 1 ?

verder kan ik alleen zeggen; sterkte! En er is speciale hypo (of hyper?) allergene voeding... mocht de borstvoeding niet lukken, of niet vol te houden zijn.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena kreeg meteen een vit. K injectie. Met een uurtje oud ofzo. Maar volgens mij is dat niet noodzakelijk om te geven. Ook als je kindje bv krijgt vraag ik me af of het zo veel nut heeft? Ik heb het Lena nooit gegeven in elk geval. Puur omdat ik denk dat als je bv geeft, al het nodige erin zit en wat er niet in hoort niet maar das mijn idee.

Als bv niet lukt kan je altijd nog kolven of hypoallergeen flesvoeding geven. Lena wilde ook echter onder geen beding aan mijn tiet (wel aan die van mijn man, maar ja :D) Maar heb wel anderhalve maand afgekolfde bv kunnen geven.

Mag je zelf behalve melk wel andere zuivelproducten zoals yoghurt of ook niet?

In elk geval heel veel sterkte ermee!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik neem toch aan dat je wel geitenmelk of kamelenmelk mag? Kamelenmelk schijnt trouwens het dichtste bij moedermelk te zitten qua samenstelling... vriend van ons drinkt dat vanwege een chronische darmziekte, (en koemelk schijnt dus voor ons mensen helemaal niet zo gezond te zijn).
    En over het algemeen mag je echt wel granen, alleen moet je dan toch zorgen voor glutenvrij brood? Daar is nog wel redelijk aan te komen hoor, :)
    Was verder wel even benieuwd of die allergoloog aan een ziekenhuis verbonden is?

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kan me voorstelen dat je daar zorgen om maakt!

Naast zuivelproducten en granen (wel glutenvrij) eet ik ook alleen van het onderste lijstje. Helaas staat er op veel verpakkingen: wordt in een bedrijf gemaakt waar ook pinda's en noten verwerkt worden.

Ik koop alles bij de biowinkel. Ik mag wel koemelk, maar hier in de buurt kan ik ook heel makkelijk aan paardenmelk en geitenmelk komen.

Dit las ik nog op internet:
    "Pasgeboren baby’s hebben altijd een vitamine K-tekort, omdat deze vitamine de placenta niet kan passeren. Daarom krijgen baby’s na de geboorte altijd 1 milligram vitamine K toegediend. Kinderen die borstvoeding krijgen, hebben daarnaast de eerste drie maanden dagelijks 25 microgram vitamine K nodig. Volledige zuigelingenvoeding bevat al voldoende vitamine K."

Heel veel sterkte alvast!

8. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Bedankt voor alle reactie :)
    Zeker ook bedankt voor de tip over het cupje kunstvoeding !
    Die info had ik nog niet gekregen. Zal er zeker op letten.
    Ik denk dat ik een truitje laat maken met tekst erop ofzo... Zoiets als:

PAS OP! Allergie-alarm !
    Niets in mij stoppen zonder overleg met mijn ouders !
    :)

Van dat berichtje over de vitamine K wordt ik minder blij... maarja dat bespreek ik wel met de diëtiste.

@rosao > Ja dank je voor de oppepper ! Ik hoop inderdaad dat mijn kindje geen allergie overneemt... maarja, ik doe er van te voren toch maar alles aan wat ik kan om het te voorkomen... Just to be sure... Ze kunnen namelijk pas echt op allergiëen testen als het wat ouder is.

@Rozemarijke > Ja, de allergoloog is Dr. Roovers. Hij heeft heel veel uitgezocht op dit gebied en is blijkbaar een van de vooraanstaande allergologen op het gebied van allergie-preventie bij baby's en kinderen. (Hij heeft de folder geschreven en veel medische rapporten en boeken over dat onderwerp.
    Ben zelf sinds mijn 10de bij hem onder behandeling en tot nu toe hebben zijn methoden en adviezen altijd goed uitgepakt, dus ik vertrouw volledig op hem.
    Hij werkt in het St. Elisabeth ziekenhuis in Tilburg.

Was gisteren trouwens voor een info gesprekje bij de verloskundige en zij zei: Oh... maar je toch injecties krijgen om je allergieën gewoon te genezen !? Dat heeft mijn man ook gehad...
    Ikke: :(
    Vroeg nog of haar man ook dood kan gaan aan zijn allergie. Toen keek ze me raar aan en zei: Nee natuurlijk niet.
    Ikke: ik dus wel :(
    (Zij mij ongelovig aankijken... mijn vertrouwen daalde toch wel... maarja is de enige praktijk die straks in ons woongebied ligt...).

- Nee, helaas mag ik geen enkele soort zuivel hebben. Dus ook niet van geiten, paarden of kamelen. En inderdaad zeker ook geen yoghurt en andere soorten zuivel.
    Granen ook helemaal niet. Alleen maïs en rijst. Dus ik eet dan gewoon maïs en rijstwafels enzo. Er is gelukkig ook macaroni van maïsmeel.
    Glutenvrij brood weet ik zo niet, dat krijg ik nog te horen van de diëtiste. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik liever een rijstwafel eet dan glutenvrij brood eigenlijk. Glutenvrij brood vind ik namelijk echt niet te eten...
    Ben blij dat ik tot week 37 nog overal van mag genieten, dus ik ga nu extra vaak lekker vers brood halen en heerlijke magere kwark met fruit enzo :D

Ben wel blij dat de periode te overzien is... en dat ik dit niet heel mijn leven hoef vol te houden. Dat maakt het ook een klein beetje makkelijker.
    Vandaag sta ik er ook weer wat positiever tegenover dan gisteren (zal wel komen omdat het weekend voor de deur staat :D ).

@zogelukkig > vervelend dat je ook zo beperkt bent met eten. Zul je ook nogal eens tegen onbegrip aanlopen, denk ik... Tenminste die ervaring heb ik zelf.
    Heb jij nooit problemen in de biowinkel ? Hier in E'hv hebben ze er eentje, maar op die produkten staat geen enkele allergie info en ik heb al eens een koekje gehad waar ik met spoed voor naar het ziekenhuis moest, omdat mijn keel op begon te zetten (er zaten vermoedelijk sporen van noten of speltmeel in ofzo).

9. zogelukkig

Ik kom bij een heel fijne biowinkel, die alles tot in den treure voor me uitzoeken, fabrikanten bellen, rond de feestdagen aan iets speciaals denken, echt top! ;)

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

He Meid!

Ik snap helemaaaaaal hoe je je voelt al is jouw situatie wel anders. Mijn zoontje heeft 7 allergieen en ik geef nog steeds borstvoeding, hi is 14 maanden en ik ben opnieuw zwanger dus erg pittig. Daarbij komt ook dat ik zelf niet tegen Aspartaam en MSG kan wat echt OVERAL in zit.
    Ten eerste hoef je je over die vitamine K niet zorgen te maken als je natuurlijk (dus vaginaal) gaat bevallen. Waarom ze vitamine K geven is omdat er een heel klein groepje kidszijn die het van nature niet zelf gaan aanmaken en daarom pakken ze maar meteen iedereen mee... Als je vaginaal bevalt likt je kindje aan je vagina wand (sorry voor details). Nou ja likken!? Meer dat hij binnenkrijgt wat er allemaal voor vocht zit tijdens de bevalling. Daar zit een stofje in die vitamine K aanmaak bij je kidnje opwekt.

Wat betreft injecties, die laat ik ze zowiezo niet aan mijn kindjes geven, lees maar eens op (engelse!) sites wat daar voor trope in zit. In nederland is daar heel weinig over bekend jammer genoeg. Mijn zoontje heeft zelf epilepsieaanvallen gehad na zijn eerste vaccinaties....waarschijnlijk de ei idd! Ze hebben mij toen verteld dat dat geen kwaad kon...dus vertrouw je kind absoluut niet toe aan de dokters/verpleegkundigen want ze weten er de ballen van!

Ik weet niet of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen, maar ik kan je echt aanraden om thuis te bevallen. Dit omdat ze in het ziekenhuis wel zeggen dat ze met allergieen rekening kunnen houden maar dat er in de praktijk weinig van terecht komt.

Als borstvoeding niet lukt zou ik zeker een lactatiekundige inschakelen. die beweren negentig procent van de gevallen altijd nog te kunnen helpen, en lijkt mij het geld meer dan waard....kunstvoeding kost ook geld :p

Ik heb mijn zoontje vanaf de geboorte tot nu aan toe altijd bij me gehouden en blijf ik ookgewoon doen. Mensen snappen er gewoon niks van. Ik ging naar een speelgroep met hem maar overal lagen kruimels e.d. Was gewoon niet te doen. Ook schoonouders snappen er niks van, die vragen telkens weer "welke allergieen had hij ook alweer?" Dus mijn advies, lekker bij je houden, kan er het minst mis gaan!

Tsja is zwaar, maar geloof me het went! Ik zit nou al 14 maanden op dieet en het wordt met de week makkelijker

Ik mag nu geen:
    -Koemelk
    -Geitenmelk
    -Soya
    -Cacao
    -Aardbei
    -Ei
    -Varkensvlees

Voormezelf dus niks gemodificeer, gelatine, msg, smaakversterker, etc....

Valt heel erg mee vergeleken met jou lijstje,maar lijkt mij wel de moeite waard om er toch voor te gaan

Maar is banaan echt zo erg? Heb nog nooit van een bananenallergie gehoord?

Maar als je je ei kwijt moet of je wil wat recepten of vragen PB me dan ff....

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is je partner bij de bevalling? dan zou ik hem vooral ook meenemen hierin. Hij kan na de bevalling dan goed op je kindje letten. Ik vermoed dat hij direct na de geboorte toch iets makkelijker achter de baby aan kan lopen als hij/zij even naar een baby-tafel moet/gewogen wordt etc..

12. zogelukkig

Ik lees overal dat geen enkele baby vitamine K kan aanmaken omdat het de placenta niet passeert: Pasgeboren baby’s (tot drie maanden) krijgen extra vitamine K om (hersen)bloedingen te voorkomen. Zij hebben van de moeder geen vitamine K-voorraad meegekregen en kunnen het zelf nog niet voldoende aanmaken. Lijkt me dus sterk dat ze dat voldoende binnenkrijgen door aan de vaginawand te likken?

Ik denk dat TS bijna verplicht is om in het ziekenhuis te bevallen. Die indicatie krijg je al als je maar het minste of geringste afwijkt van een "normale" zwangerschap. Zo zal ik zelf ook -tegen mij zin- in het ziekenhuis moeten bevallen i.v.m. een medische historie die niks met mijn zwangerschap van doen heeft. Heeft er gewoon mee te maken dat er redenen zijn om extra in de gaten gehouden te worden door een arts. Bij een thuisbevalling is nooit een arts aanwezig.

Ik bestrijd dat OVERAL Aspartaam en Glutamaat zit, het zit in niks dat ik in huis heb: niet in mijn groente, fruit, brood, koekjes, ontbijtgranen, pasta's, rijst, zuivelprodukten etc. etc. (Ook geen geraffineerde suikers, geur-, kleur-, smaak en conserveringsmiddelen en E-stoffen trouwens!).

In bijna alle light-producten en producten waarop staat: bevat geen suiker (zoals vruchtenyoghurts e.d.) zitten wel kunstmatige zoetstoffen.

13. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Off topic...msg is verborgen in vele producten:
    E621 is altijd MSG een smaakversterker
    E635 is een smaakversterker Een verborgen MSG-bron

Toevoegingen die altijd MSG (Monosodium Glutaminaat) bevatten:

Gehydroliseerd plantaardig eiwit
    Gehydroliseerd eiwit
    Gehydrogeneerde plantaardige olie
    Extract van plantaardige eiwit
    Sodium Caseinaat
    Calcium Caseinaat
    Gistextract

Toevoegingen die regelmatig MSG bevatten:

Mout extract
    Mout flavouring maltodextrine
    Natural Flavouring
    Bouillon stock
    Flavouring
    Natuurlijke vlees of kip flavouring
    Seasoning
    Spices

Toevoegingen die MSG of excitotoxinen kunnen bevatten:

Carrageen
    Enzymen
    Soja proteine concentraat
    Soja proteine isolaat
    Geconcentreerde wei
    Vitamine k is echt de grootste onzin die er bestaat..... Ik geloof echt niet dat het zo geregeld is dat babies die net geboren zijn geen vitamine K hebben, lekker zou dat zijn haha. Nee daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Je deelt alles met je baby voor de geboorte, na de geboorte heeft het een tijdje minder vitamine totdat de baby dit zelf aanmaakt. Het is maar bij een enkel geval dat het werkelijk noodzakelijk is om vitamine K toegediend te krijgen.vitamine k wordt zelfs in verband gebracht met kanker bij jonge kinderen (weer de e
    gelse en amerikaanse sites)

http://www.aims.org.uk/Journal/Vol13No2/vitk.htm

14. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Jeetje Amom22, jij hebt ook een flinke verzameling aan dingen die je niet mag hebben dan !

I know... soms wordt je helemaal gestoord van alle verschillende informatie die je overal krijgt... Wat en wie moet je nou geloven als je overal wat anders te horen krijgt.

Ja, mijn vriend zal inderdaad bij de bevalling zijn en hij zal hééél goed op gaan letten natuurlijk :D

Wat ik zo maf vind, is dat ik het verhaal van de vitamine K (dat het op basis van pinda is) eigenlijk zomaar terloops van een verloskundige te horen kreeg... :confused: (En dan ook nog eens een verloskundige waar ik straks niet bij ga bevallen).

Dat is blijkbaar dan geen algemeen bekende info.
    (Zelfde geldt voor injecties).

Andere VK vroeg me of ze dan wel oxytocine mocht toedienen tijdens de bevalling ?... Nu ben ik zelf ook nog allergisch voor Clamoxyl (amoxycycline, een soort antibiotica)... En ik heb geen flauw idee dus...

Het lijkt soms alsof je beland bent in een soort onverkend gebied... of een slechte B-film :(

Je off-topic lijstje klinkt bekend... veel mensen weten ook niet dat Lupinemeel en (Veld)bonenmeel directe familie van de pinda zijn en dus ook levensgevaarlijk voor mensen met een peulvruchtenallergie... Zit bijna in alle soorten brood een koekjes en hoeft niet te worden vermeld...

P.s.: Ik raak af en toe compleet in de war van alle afkortingen...
    @zogelukkig: Wat betekent TS ?
    Waarom moet jij eigenlijk in het ziekenhuis bevallen dan ?
    (Als je het niet erg vind dat ik daarnaar vraag... ?)

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

het is idd soms om gek van te worden, ik bedoel wat zit er nou werkelijk in de ruggeprik bijvoorbeeld? Hoe kom je achter die ingredienten?
    tsja maar gewoon hopen op een normale bevalling waar niks nodig is :(

16. zogelukkig

Ik lees toch echt op meerdere sites dat babies zelf geen vitamine K aan kunnen maken omdat er nog onvoldoende darmbacterieen waar hij het uit haalt aanwezig zijn. Die vit. K krijgt hij dus NIET van de moeder mee!
    Het duurt 3 maanden eer hij het zelf aan kan maken en tot die tijd hoop je dan maar dat hij geen ernstige bloeding krijgt... Krijgt hij dat wel, dan heb je miz echt een probleem!

"Vitamine K is onmisbaar bij de vorming van verschillende bloedstolling componenten, en dus ook voor de bloedstolling. Tot ongeveer 3 maanden na de geboorte van een baby is het noodzakelijk dat dit vitamine extra in de voeding voorkomt, omdat er dan nog onvoldoende darmbacteriën in de darm zijn. Tegenwoordig wordt dit vitamine aan zuigelingen voeding toegevoegd om (hersen)bloedingen te voorkomen."

Belangrijke bronnen van vitamine K zijn onder andere: bloemkool, broccoli, boerenkool, spinazie, erwten, volkoren producten, raapzaadolie, mager vlees, yoghurt, alfalfa, eierdooiers, saffloerolie, sojaolie, vislever olie en kelp.
    Ik denk niet dat een baby onder de 3 maanden dat binnen houdt!

Over die MSG: als je pure en zuivere producten eet, dan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. Wat ik al zei: ik eet biologisch dynamisch zonder toevoegingen en dat is niet moeilijk en niet vies. ;)

Als je thuis bevalt hoef je je geen zorgen te maken om een ruggenprik, want die mag een VK echt niet toedienen!

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik eet ook biologisch, is ook niet moeilijk, maar ik zou wel eens wat anders lusten dan puur natuur :p ee naardappel is heerlijk maar een dikke vette saus er op eens per zoveel tijd zou heerlijk zijn :D

die groenten die je opnoemt komen allemaal door de borstvoeding bij de baby :( Zie het probleem niet.

Als je thuis bevalt idd niet, maar je hebt niet altijd een keuze en als je een spoedkeizersnede moet kun je niet dan nog ff naar de ingredienten vragen ;)

Als je de site had gelezen die ik had gegeven stond daar ook dat de hoeveelheden die de gezondheid zorg nodig vind aan vitamine k voor een baby gebaseerd is op volwassenen hun hoeveelheden....niet echt logisch, maar ja zo is het bij alles in de gezondheid zorg. hoe groot of klein je baby ook is, iedereen krijgt de zelfde hoeveelheid vaccinaties binnen.... wordt er soms gewoon kwaad van watvoor foute en slechte informatie er soms op de overheid en gezondheidssites staan

18. zogelukkig

Ik las dat het niet altijd ingespoten wordt als de moeder borstvoeding geeft, want als de moeder dan vitamine K inneemt, krijgt de baby het via de moedermelk binnen.
    Solgar maakt vnl natuurlijke vitamine-preparaten, ze hebben ook vitamine K. Je kan hen altijd bellen welke stoffen er in hun producten zitten, zijn ze heel helder in. Staat ook op de verpakking. Bij Vitaminstores hebben ze Solgar.

TopicStarter, jij dus! ;)
    Ik heb een "ernstige" ziekte gehad nog niet zo heel lang geleden. Daar gaat het goed mee, maar voor de doktoren reden om mij extra in de gaten te houden. Leuk vind ik het niet, maar wel handig dat mijn medisch dossier voorhanden is en een arts in de buurt mochten er onverhoopt complicaties optreden.
    Zou jij dat geen veilig idee vinden dan? Een VK is geen arts. Ik denk dat jij genoeg hebt om voor een medische indicatie en controle bij een gyneacoloog in aanmerking te komen. Als je met haar alles bespreekt, dan weet ik zeker dat ze overal rekening mee zullen houden en dat goed komt! ;)

19. zogelukkig

De richtlijn voor een baby is 25 microgram vitamine K per dag. In tegenstelling tot bijv. foliumzuur kan jij dat als moeder wel binnenkrijgen via je voeding (in anderhalf ons spinazie zit bijv. al 700% van de ADH). Maar hoeveel procent daarvan gaat via de moedermelk naar de baby? Dat soort staatjes ken ik niet.
    Ik ben voor natuurlijke voeding en tegen toevoegingen en ik moet nog een heleboel uitpluizen over wat ik wel en niet aan mijn baby wil geven, maar ik wil wel het beste voor mijn kind! Ik wil hem net blootstellen aan het risico van een niet te stoppen bloeding omdat ik hem vitamine K weigerde...

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Dan zou je dus veel van die groenten kunnen eten. zowiezo is borstvoeding zo geregeld dat alles eerst daar heen gaat en dan pas naar jezelf. Ook veranderd borstvoeding naar de behoeften van je kind.... de ingredienten wijzigen steeds weer, naar de leeftijd van je kind.
    Ik kan gewoon neit geloven dat er dan in het begin dus niet meer vitamine K in zit dan later...maar idd is iedereen hun eigen keus.

Deel Deze Pagina