Hallo allemaal, Mijn kleintje begon vorige week met diarhee achtige ontlasting. Soms was het normaal, soms dun met slijm. En hij had wel 6 poep luiers per dag! Nu is het weer een stuk rustiger, alleen in de ochtend is meneer echt ontploft. Echt ALLES zit eronder. Gisteren overdag had hij verder geen poepluiers meer. Alleen na zijn ochtend slaapje had hij een vieze luier, maar dat was alleen slijm. Volgens mijn man was het vanmorgen donker groen. Als ik dat google, kom ik alleen uit op uithonger poep, dat hij dus niet genoeg eet. Terwijl hij eet als een dijker. En het is niet fel groen, het is donker bruin groen. En soms ruikt het vreselijk. Hij eet prima, drink prima, is vrolijk, speelt. Ik dacht dat hij misschien bezig was met kiezen ofzo... maar duurt dat zo lang? Gisteren de ha gebeld, maar die zat helemaal vol. En ik kan op zich vandaag terecht, maar ik heb het voorgevoel dat hij me verteld dat ie met tandjes bezig is. Hij heeft ook geen koorts ofzo. Ik weet het eigenlijk gewoon niet. Is dit normaal als ze me kiezen bezig zijn? Of is er toch meer aan de hand en bel ik nu direct de ha?
Ik heb nog geen ervaring met doorkomende kiezen bij onze meid, maar zij heeft ook hele rare ontlasting gehad tijdens het doorkomen van de tandjes. Slijmerig of heel waterig met alleen maar vezeltjes erin, ook witte klontjes (onverteerde melk). Op het hoogtepunt had zij 9 poepluiers op een dag! En stinken die krengen! Als je het niet vertrouwd zou ik toch echt even langs de huisarts gaan. Jij kent je kind het beste en weet of iets normaal of niet is. Beter een keer teveel dan te weinig naar de HA!
Misschien toch de huisarts even bellen? Mijn zoontje krijgt momenteel z'n laatste 4 kiezen en hij heeft bij doorkomende tandjes/kiezen wel eens last van wat dunnere ontlasting en wat vaker een poepluier, maar wat jij beschrijft klinkt wel heftig voor je zoontje. Mijn huisarts zegt altijd dat je beter een keertje te vaak naar de huisarts kunt gaan dan te weinig, zowel voor onszelf als voor ons zoontje. Zorg er in ieder geval voor dat je zoontje genoeg drinkt. Sterkte!