wie kan mij even helpen met wat tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir1976, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje over het volgende:

Tijn krijgt flesvoeding : 5 x per dag om de vier uur 160cc. De eerste voeding is tussen 6 en 7 en de laatste tusssen 22.00 en 23.00 uur..

Ik wil de een na laatste voeding ook echt uiterlijk om 19.00 gegeven hebben anders valt Tijn in een diepe slaap en komt hij niet meer. Trouwens meestal maak ik hem wel wakker om 23.00 uur maar merk dan ook dat hij al een beetje ligt te draaien..

Het zit namelijk zo. Vandaag kwam Tijn om 8.00 uur. Hartstikke fijn natuurlijk :D Maar dat betekent dat ik de één na laatste voeding ook om 20.00 uur heb en dat vind ik te laat. Dan is de laatse voeding dus om middernacht, veel te laat en daarbij komt: Tijn zal na de voeding van 20.00 uur al in een diepe slaap zijn zodat hij maar op 4 voedingen zit en hoogstwaarschijnlijk snachts komt. En dan is het ritme ook weer weg...

Snappen julle een beetje het probleem?
    Nu mijn vraag...
    Tijn is dus gewend om de vier uur eten te krijgen.
    Wat zal ik doen om vanavond weer om half 7 uit te komen?

* Hem nu vandaag na 3,5 uur de fles geven. Waar ik het probleem bij zie dat Tijn dan morgen en verder ook eerder behoefte heeft aan de fles, dus dat ik dan de regelmaat van om de vier uur kwijt ben... (of zal dat niet zo zijn.. daar twijfel ik over...)

* Gewoon om de vier uur voeden, dus dat wordt vandaag 12.00 -16.00 en dan om 18.30.... dus 2,5 uur later al.....

Ik denk de eerste optie de beste...
    maar..... zal het dan niet zo zijn dat hij voortaan elke keer eerder om zijn flesje komt? Dus als ik weer mooi in het ritme zit... dat hij dan elke keer eerder zal willen drinken.. of zal het zo´n vaart niet lopen?

Wat denken jullie? Hebben jullie dit probleem ook wel eens? Hoe lossen jullie dit op?

groetjes
    Mirjam

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had dit schema;
    06.30- 10.30- 14.30- 18.30- 22.30.
    Zo heb je 5 voedingen, om de 4 uur.
    Deze tijden heb ik nu nog steeds, maar heb de laatste er al af.
    S'morgens wacht ik nooit tot Steven zich zelf meld, want dan komt het schema in de war.Ik moet er toch uit om brood te smeren, dus na de fles van 06.30 leg ik Steven weer in bed, en word hij daarna tegen 9.00 wakker.Om 12.00 gaat hij er weer in, voor z'n middag slaapje.
    Als ik me aan dit schema hou, voelt Steven zich prima, wijk ik af, of ga ik op bezoek enz heeft Steven meteen last van.
    Dit schema werkt bij mij perfect.
    Misschien is het wat voor jou?, laat het even weten.
    groetjes Mensi.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het schema van vandaag zou ik Tijn om 11.30-15.00-19.00 weer wat doen, een beetje speling kan geen kwaad.En dan je laatste tegen 22.30. ;)

4. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik begrijp het probleem. Ik zou hem t/m zijn een na laatste voeding zelf zijn rithme laten bepalen en hem zo nodig voor zijn laatste fles wakker maken.

Ik merk zelf dat ik zelf getrest wordt van een te strak schema.
    Lotte komt 's ochtens om 07:00. Hierna tussen 10 en 11. Dan tussen 2 en 3. Dan rond 6 a 7 uur. Hierna slaapt ze als een blok zodat we haar wakker moeten maken voor haar laatste voeding. Tussen 11 en 12.
    Dit werkt voor Lotte en mij het beste.

5. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    We hebben allemaal diezelfde 'probleempjes'. :) Als ik eens niet uitkom, dan geef ik de fles gewoon na 3,5 of soms zelfs na 3 uur. Hier wennen ze volgens mij niet zo snel aan,hoor. Stijn kan namelijk net zo goed 4,5 uur tussen twee flessen hebben. Ik maak 'm trouwens niet wakker na de fles van 19.00, dat vind ik zo onnatuurlijk. Ze bepalen zelf wel hun ritme ( ook al is dat voor ons niet altijd even leuk ;) ) Ik haalde hem dus, precies wat jij al aangeeft, uit z'n diepe slaap....
    Succes ermee!

xxx

6. Es1981

Es1981 Actief lid

Wij maakte Lotte eerst ook niet wakker voor de laatste voeding, dachten ook dat ze zelf wel wakker zou worden als ze honger heeft. Maar op het cb zeiden ze dat ze haar 5de voeding moest hebben ook ivm haar suikerspiegel.

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Nou ik ben wel weer uitgekomen hoor! :) Maar inderdaad Mensi, het schema wat jij hebt ga ik zeker uitproberen... ben er vandaag mee begonnen :) Alleen heb geen half 7 sochtends maar 7.00. Ik loop op een dag wel een beetje in... zo heb ik wat speling en krijgt hij zijn één na laatse fles om iets van 22.30. Had dus vanmorgen de wekker maar gezet. Tijn was al wel wat aan het murmelen, maar zn oogjes zaten nog dicht.. Maar toen ie ze open deed kwam er een heel brede smile.. Dus prima....
    Dank je voor de tip en dit schema is dan ook prima om straks een voeding uit weg te laten voor als ik naar 4 voedingen toe ga!

Iedereen verders bedankt voor de tips :D
    En idd.. iedereen heeft deze probleempjes... Wij willen graag een schema erin waar we dan weer omheen kunnen plannen... maar je kindje werkt daar niet altijd aan mee he... Gek eigenlijk... daar worden wij dan weer gestresst van... want het komt dan niet uit met bijv. de andere kinderen of bijv.. het werk of het kinderdagverblijf etc...

8. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Ik heb hetzelfde schema als jij nu hebt Mir1976.
    Thomas krijgt zijn eerste flesje om 7.00 uur en daarna om ongeveer 11.00, 15.00, 18.30/19.00 en 22.30 uur.
    Thomas is hier ook heel tevreden mee. En komt hij 's ochtends een keertje wat later - wat bijna nooit gebeurt dan krijgt hij de andere flesjes wat eerder dan de 4 uur die er nu tussen zit.
    Voor de laatste moeten wij hem ook bijna altijd wakker maken. Als hij 3 maanden is, ga ik eens proberen hoe lang hij blijft slapen als we hem niet wakker maken.......

9. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Wij hadden de laatste weken een mooi schema, die sinds een weekje in de war ligt; dan komt Tijmen om half 6 's ochtends al voor zijn eerste fles en soms zaten er maar 3 uurtjes tussen voor de volgende. Op advies van mijn CB heb ik nu Friso voeding voor hongerige babies, die ik mag combineren met zijn normale zuigelingenvoeding van Friso. Vandaag gaat het al beter, ok, hij wou om half zes vanochtend weer zijn eerste flesje, maar de volgende om half 10 en daarna pas weer om 15 uur. Dus misschien zal zijn 1 na laatste fles ook om 19 uur zijn en de laatste tegen elven! Dan zit er weer ritme in. Het is wat he, met de voedingstijden ;)

Deel Deze Pagina