hoe doen jullie de verzorging van je kindje als je ziek bent

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door peetjuh23, 4 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik heb op dit moment zwaar de buikgriep te pakken, maar hoe doen jullie de verzorging van jullie kindje als je ziek bent?
    Ik heb vanacht bijna niet geslapen, kan niks binnenhouden alleen kleine slokjes water, en ik voel me zo lamlendig.
    Heb bijna geen kracht om demi op te tillen laat staan dat ik puf heb om met dr te gaan spelen. Ze slaapt nu gelukkig en ik hoop ook dat ze dat nog ff doet, maar ze word toch echt nog wel wakker straks.... Er is op dit moment niemand die kan oppassen voor me...en mijn vriend kan ook niet van zijn werk weer komen want dit is zijn laatste dag en maandag begint ie bij een nieuwe werkgever.

Iemand tips voor me?

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb twee weken geleden in dezelfde situatie gezeten. Wij hebben de box naast de bank staan en daar heeft hij bijna de hele dag in gelegen. :oops: Ik had geen energie om hem te tillen of met hem te spelen. Hij lag in de box en ik lag ernaast. aAf en toe stak ik mijn hand door de spijlen en hield ik wat dingentjes voor zijn gezicht (een soort poging om hem toch aandacht te geven.) Ik heb verder alleen het hoog nodige gedaan zoals voeden en luiers geven. Hij heeft de hele dag zijn pyama aan gehad omdat ik de fut niet had hem om te kleden. Hij heeft dus een dagje weinig aandacht gehad, maar het is niet anders. Wat niet gaat, gaat niet. Veel beterschap en hopelijk gaat het morgen weer iets beter.

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ja dat hoop ik ook maar gelukkig is mijn vriend morgen wel thuis... Demi is jammer genoeg een meisje die veel aandacht nodig heeft en zich snel verveelt dus lang in de box heeft geen zin en ze is heel erg bewegelijk en trekt zich op in de box.. Ik weet echt even niet hoe ik vandaag door moet komen.. pff wat is dit moeilijk zeg.. Het liefst zou ik de hele dag in bed gaan liggen...

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ach 1 dagje minder aandacht krijgen ze echt niks van.
    Kan je de kleine niet lekker bij jou op de kamer nemen? Leg je wat speelgoed daar neer en laat je haar lekker in haar pyama bij je in bed spelen.

5. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou ze kruipt het hele bed door en ik ben veel te bang dat ik in slaap val en dat ze uit bed valt.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben in totaal 2x flink ziek geweest 1x had me vriend gelukkig vakantie de nadere keer heb ik daan echt weg moeten brengen omdat ik erg duizelig was en het onveilig vond voor daan.

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik heb toen ik een keer flink ziek was mijn schoonmoeder gebeld en die is toen een dagje met Nils opgetrokken en ik kon heerlijk uitzieken. Is dat niet optie? Het heeft mij denk ik toen wel geholpen om er snel weer boven op te komen, even een dag helemaal rust.

Beterschap

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik zat een paar weken geleden in dezelfde situatie. Ook Tessa is heel bewegelijk en zet je echt niet zomaar in een box. Ik heb de dag vloekens, tierend en huilend door gebracht. Eigenlijk uit onmacht. Ok het vrolijkt niet op zo he ;) :)
    Kleine troost, die griep gaat over, die dag ook en dan ga je gewoon weer verder.

Betrschap en sterkte. Hopelijk vindt je iemand die het toch even van je over kan nemen.

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb het ook eens gehad hele nacht gespogen en voelde me echt rot toen en ja mijn man moest ook gewoon werken en ik moest toch echt zelf voor ons kindje sorgen ik kon ook nix binnen krijgen en wat ik toen heb gedaan verbaasd je misschien maar ik heb de hele dag cola gedronken het schijnt dat dan de bacterie bij je weggaat en dan voel je je snelleer beter

succes!

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb het helaas wel eens vaker van die dagen (door de ziekte van crohn) Ik probeer eerst zo of alles lukt, dan wel met een stuk minder aandacht voor Joris... Als Joris op dat moment echt teveel aandacht vraagt wat ik hem niet kan geven heb ik meestal een geluk dat mijn moeder dan altijd wel een dagje met Joris door wilt brengen zodat ik even op rust kan komen.

11. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb het ook 2 weken geleden gehad kon ook niks binnen houden eerst niet eens water en daarna aleen maar wat water.
    ik weet precies hoe je je voeld.
    mijn vader die heeft hem opgehaald en heeft een dagje opgepast.
    en de 2de dag heeft mijn schoonmoeder opgepast.
    heb jij niet kennisen of famillie die een dagje op kunnen passen.
    want met een kleine is het echt heel lastig.
    ik wens je heel veel sterkte.

liefs diane

12. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nee iedereen is gewoon aan het werk en een vriendin van mij die wel vrij is , moet al oppassen op een kindje vandaag en ze is ook nog eens zwanger dus ga haar niet vragen om ook nog ff op demi te passen. Mijn vader is op vakantie en met mijn schoonmoeder heb ik ruzie dus dat schiet ook niet op. Ik heb mijn vriend al gebeld of ie echt niet naar huis kon komen maar dat kon niet. Dus tot 18 uur moet ik het maar zien te redden. Ik hoop dat ze vanmiddag nog ff een paar uur gaat slapen zodat ik ook nog even lekker naar bed kan.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tja moeders kunnen niet ziek zijn... gewoon kwestie van volhouden en savonds bijtijd je bed in. Mijn man kan ook echt geen vrijnemen en de rest van de familie werkt ook dus ik los het ook altijd gewoon zelf op.

Beterschap.

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb in februari in dezelfde positie gezeten. Jasmijn is toen eerst naar de gastouder gegaan en daarna is mijn moeder in huis gekomen om voor haar en voor mij te zorgen. En 's avonds nam manlief het over na zijn werk. Was voor geen van allen een pretje. Beterschap!

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ken het jah!

maaruh je vriend heeft hier WEL recht op het zogheten zorgverlof!

maar goed buiten dat.... het is niet makkelijk.. i know had het laatst ook! was zooo blij dat me vriend vroeg thuis was ik was zzzoooo gammel!

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Dit probleem had ik 2 weken geleden dus ook! koorts, spugen, zodra ik ging staan werd het zwart voor mijn ogen. Ook gewoon gevaarlijk om voor Tijn te zorgen. Ik heb mijn gastouder gebeld en die is hem gelijk komen halen(jaja heb mazzel, tis mijn overbuuf en erg flexibel) maar had wel de deal met mijn man, als zij niet kon moest hij gewoon echt thuis komen. De dag erna voelde ik me nog ziek, maar kon weer gewoon staan dus heb ik het weer zelf gedaan!

mama's kunnen gewoon niet ziek zijn!

kus miek

17. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Helemaal zelf. Als moeder kun je niet ziek zijn hahaha. Gaat allemaal door helaas!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Matras op de grond leggen? (ik roep maar wat hoor, maar misschien is het niet zo'n slecht idee...)

Deel Deze Pagina