Hoort dit bij het lijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    sorry nee je hoeft geen advies te geven..

maar dit geeft voedingscentrum aan bij een lengte van 1.72 met een gewicht van 50 kilo

Je bent veel te licht voor je Lengte.
    Een bezoek aan de (huis)arts kan uitwijzen of het gewicht echt veel te laag is en wat de mogelijke oorzaak is.

Als wij dan niet mogen adviseren.

(moet even denken aan een ander topic.......)

60 kilo is trouwens een BMI van 20 wat me zeer mooi lijkt (zou wensen dat ik m had) en misschien geeft je lijf gewoon aan dat het mooi is zo. dat minder niet genoeg is om op te leven.

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Alev: mag ik vragen waarom je ondergewicht nastreeft? Met 50 kilo zit je op een BMI van 16,9. Zelfs met een heel smalle bouw, denk ik niet dat dat nog gezond (of mooi) is. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat fijn vindt voelen.
    Ik ga namelijk met een BMI van onder de 20 al voelen dat het pijnlijk is om tegen een harde leuning te zitten omdat je schouderbladen te veel uitsteken, onder de 19 idem bij mijn billen...

Het kan inderdaad zijn dat jouw lichaam het van nature welletjes vind. Dat dit jouw optimaal gezonde gewicht is?
    Dat je vertelt dat je je futloos voelt en een hongergevoel hebt, kan er op wijzen dat je te weinig eet en je spieren aan het afbreken bent. Dat is iig hoe ik me voel als ik in een dieetperiode iets te streng ga doen...

(Het is geen kritiek van me hoor, maar wel een eerlijke observatie. Succes iig met wat je wil/besluit.)

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Bedankt voor jullie meedenkende maar ook bezorgde reacties :)

Ik wil graag 50 kg wegen omdat ik een rare lichaamsbouw heb. Ik kom alleen aan in mijn buik en zijen. Al het vet is zeg maar daar opgehoopt. Mijn benen bijvoorbeeld zijn wel heel slank. Dus tja, om een goed figuur te hebben moet al het vet rond mijn buik, zijen en onderrug weg. Kijk als al het vet mooi verdeeld zou zijn, dan was ik blij met 60. Ik weet dat dat een gezond gewicht is. Vandaar dat ik krijg nog heel wat kwijt wil.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen tijd wel heel streng heb gelijnd. Zo at ik bijvoorbeeld wekenlang geen brood, aardappels of rijst, wat mij dat hongergevoel bezorgde. Misschien moet ik wat minder streng dieeten. Maar ik heb (gelukkig) geen eetstoornis hoor met mijn wens om nog meer af te vallen :)

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ok, ik snap 'm. En zoals je het vertelt, zou ik misschien ook voor hetzelfde kiezen, al is het wellicht niet de meest gezonde keuze ;).

Is de sportschool met een aantal gerichte adviezen niks voor je? Ik begrijp meestal dat plaatselijk afvallen (bijna) een utopie is, maar je kunt wel mooie visuele effecten behalen door met gerichte spieropbouw sommige plekken slanker te laten overkomen en andere wellicht wat voller.
    Extra plus daaraan is dat je meer mag eten en je energieker zult voelen :).

Succes!

Ik ben recent net wat meer dan 10 kilo afgevallen en wil er nog 9,5 af. Ook ik vind het nu wat moeilijker worden. Mijn doel is een BMI van 22, dat is waarsch. ook wel wat makkelijker te behalen.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik snap je beredenering, maar helaas kun je niet door streng te lijnen bepalen waar die laatste 10 kilo eraf gaat. Grote kans dat je dus bij 50 kilo nog niet tevreden bent omdat de laatste 10 kilo er ook weer op de verkeerde plekken afgaat.

De enige manier waarmee je ervoor kunt zorgen dat je lichaam op specifieke plekken strakker wordt is door deze plekken te trainen. Buik? Buikspieroefeningen. Armen? Krachttraining voor je armen enz.

Grote kans dat je dan misschien zelfs iets zwaarder zult worden (spieren zijn immers zwaarder) maar je lichaam zal strakker worden.

Het feit dat nu bij 60 kilo (wat echt laag is bij jou gewicht) bijvoorbeeld nog vet bij je buik hebt is omdat de spieren daar niet goed ontwikkeld zijn en door alleen maar te gaan lijnen los je dat niet op. Het werkt juist averechts omdat je ao je spieren aan het afbreken bent.

Succes!

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

niks aan toe te voegen!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ja, dit dus!

Ga dus inderdaad aan de slag met gewichten voor je armen/benen. En buikspier oefeningen voor je buik.

Je kan veel beter nu op een gezonde en sportieve manier verder gaan, zodat het wat toevoegt aan je lichaam, want nu ben je alleen maar aan het afbreken.

(En trouwens...een laag gewicht en dun zijn, wil niet zeggen dat je gezond bent he! En dat lijkt me toch echt wel het allerbelangrijkst.)

Wat goed helpt tegen verbranding is cardio doen. Als je heel bewust met je hartslag sport, ga je dus vetreserves verbranden. En dat wil niet zeggen dat je afvalt.

Dus als ik jou was, zou ik een sport kiezen die je leuk vindt. Want met nog meer lijnen is de kans zeer aannemelijk dat je verder gaat afvallen waar je het niet wilt hebben (gezicht, borsten etc).

8. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik ben zelf 1.72 m en heb een gewicht van 58 kg. Mijn bmi is dus goed. 3 jaar geleden woog ik door stress,borstvoeding maar 50 kg. En geloof me dat was verre van gezond. Ik ben door tig mensen aangesproken dat ik er erg 'ziekelijk' uit zag. Ik had geen fut,was moe,had nergens zin in. Ik heb toen even op het punt gestaan om naar de ha te gaan,maar uiteindelijk is het me gelukt om terug op geicht te komen. Ik denk dat je eerlijk moet zijn met jezelf,mager zijn staat niet gelijk aan gezond zijn. Als ik jou was zou ik stoppen met lijnen en een persenal fitniser zoeken die jou kan begeleiden. Ik heb dit ook een tijdlang gedaan en zij weten echt met welke oefeningen je in een bepaalde zone strakker kan worden. En daarnaast,buikvet is vrouweigen,maar ik ben er ook niet zo zot aan.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nee maar ik denk dat iedereen hier beseft dat het niet gezond is ... maar bepaal jij voor iemand dat diegene moet stoppen met afvallen ... nee dat doet simpelweg TS.

En nee ik sta er ook niet achter maar ze vraagt raad ... daar wordt je naar gevraagd en niet of het verstandig is!

10. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, ga niet verder afvallen maar gerichter sporten. Ik zeg het vaker, maar bijv. bodypump is hier heel egschikt voor. Ik kom van de 89 kilo, weeg nu 68.5 (in 5 maanden door een combinatie van pump, cxworx en spinnen, minder snoepen, minder, niet compleet zonder, minder brood, betere vervanging) en mijn lichaam trekt echt mooi bij. Ik wil graag naar de 60 kilo. Mijn buik is al ene stuk slanker, ik heb geen last van vet dat zwabbert etc. Juist door het sporten. Alles wordt strakker. Pump is echt DE manier om strakker te worden! en niet gespierder. Probeer het eens zou ik zeggen, je raakt er echt aan verslaafd zo fijn is het ! (al heb je de eerste paar keer flink spierpijn, maar dat is logisch) Na een paar keer wordt dit steeds minder en het is echt, echt, echt leuk! en super geod voor de probleemzones die jij aanhaalt.

Maar, zoals hierboven gezegd, vet op die plaatsen is wle vrouweigen. En niet abnormaal. Al zou ik het ook liever kwijt dan rijk zijn. Mijn zusje van 1.68 en 50 kilo heeft het ook. Die lovehandles en buikvet, is echt weinig aan te doen. Als je echt alles kwijt wilt zul je op en vetpercentage van minder dan 12 % moeten zitten. Anders ga je GEEN buikspieren zien, wil niet zeggen dat je ze niet moet trainen, je core trainen is juist enorm geod o.a. voor je houding en effect heeft het zeker. Maar een sixpack krijg je pas van een extreem laag vetgehalte en zie je dus, logischerwijs, meer bij mannen dan bij vrouwen.

Succes!

Beachbody + Body Pump = Les Mills Pump The Home Workout - YouTube

Bodypump, wat is dat? | Sport: Overige sport

11. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja en juist niet minder gaan eten, dat werkt averechts!

Deel Deze Pagina