Light producten beter dan gewone?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door belliebel, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje mag sinds vorige week met brood beginnen. Hier ben ik dus mee begonnen, en hij vind het heerlijk. Nou stond ik bij het kopen van smeerkaas en jam behoorlijk te dubben. Heb uiteindelijk de light producten gekozen. Sowieso omdat er in light jam veel minder suiker zit dan de "normale" jam.

Waar kiezen jullie voor? En is het waar dat dit qua suiker scheelt in de light producten?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou aan een baby nooit halfvolle producten geven, laat staan iets waar 'light' opstaat.

Ten eerste zijn die spullen meestal gezoet met zoetstoffen ipv suiker. Die zoetstoffen zijn helemaal niet gezond voor een kind.

Ten tweede hoeft een baby niet op dieet.

Gewoon opletten met toegevoegde suikers enz. Bijvoorbeeld ipv jam, natuur appelstroop geven zonder toegevoegde suikers. Dus geen light jam.
    Ipv een danootje een bekertje volle yoghurt.

Dan geef je geen toegevoegde suikers, maar natuurlijke volle producten en goede volle vetten.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Light wil meestal zeggen dat het gezoet is met kunstmatige zoetstoffen... dat wil je je kindje niet geven. Liever ietsjes meer suiker dan aspartaam e.d.

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Integendeel, light producten zijn helemaal niet beter! Daar zitten vrijwel altijd zoetstoffen in en die zijn nu echt nog helemaal niet goed voor je kleine. Als het een product is met "gewoon" minder suiker en geen zoetstoffen, dan is het natuurlijk geen probleem.
    Overigens hebben kleine kinderen wel vetten nodig, dus zuivelproducten zou ik zeker niet in een magere variant kiezen.

Mocht je wb jam trouwens een suikervrije variant willen, dan kun je wel voor bijv zonnatura jam (zonder suiker) of diverse merken halvajam (helft minder suiker, geen zoetstoffen) kiezen. De zonnaturajam is wel duurder, maar smaakt heerlijk!

Overigens: deze vraag hoort eigenlijk bij het voedingstopic...

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Deze mag dicht!, ik open een nieuw topic onder het kopje voeding!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    En natuurlijk dank jullie wel voor jullie antwoorden!

Deel Deze Pagina