Pregorexia

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zag net op Editie.nl dat er een nieuwe trend is onder steeds meer zwangere vrouwen. Namelijk: lijnen tijdens de zwangerschap uit angst om (veel) aan te komen.
    Met als gevolg dat de baby een tekort aan voedingsstoffen binnenkrijgt.

Dit komt omdat steeds meer vrouwen een voorbeeld nemen aan kersverse bekende moeders uit Hollywood. Ze namen Nicole Kidman als voorbeeld: die was 3 weken na de bevalling weer even dun als voorheen!

Wat vinden jullie hier nou van en herkennen jullie jezelf hierin?

liefs, Assi

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

maar 1 ding: belachelijk!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik herken mezelf hier absoluut niet in ik ben vind al die lichamelijke veranderingen hartstikke leuk!

en wat ik vind van pregorexia.. in mijn ogen is het iets heel belachelijks. Als je zwanegr bent moet je er maar van genieten en je niet druk maken om de extra kilootjes die erbij komen.

4. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik zag het ook.. vind echt lijnen belachelijk... maar let wel op dat ik niet meer snoep en vette dingen eet.. dat compenseer ik gewoon met gezondere dingen.. Brood en groente enzo.. Ben wel bang dat ik veel aankom, maar tot nu tot nog niks aangekomen.. de vk zei ook dat de kilo's die je in de eerste maanden aankomt er ook het moeilijkst af gaan naar de bevalling..

5. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hab toevallig de grazia gelezen van de week en de bekende hollywood sterren doen als zij net bevallen zijn een tummy tuck er achter aan...kortom alles wordt gelijk even strak getrokken. Vandaar dat hun er weer met 3 weken "lekker"uitzien...geld doet een hoop.
    Nou liever er even voor werken dan dat...doet naar mijn idee meer pijn dan een bevalling als je dat zo ziet op tv

Groetjes Zil
    40+5

6. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    zit dit te lezen met een chocolade eclair in mijn mond.. Dus nee, dit geld zeker niet voor mij..

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ehm die mensen zijn echt niet goed snik.
    Nee ik herken mezelf er niet in en zal het ook nooit doen.
    Ik geniet en bekijk mezelf gewoon lekker in de spiegel.
    Leuk juist die veranderingen en ik kan niet wachten tot ik echt mijn buikbanden kan dragen

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Zag het ook ja.
    Moet eerlijk zeggen dat ik het soms ook best moeilijk vind om te zien dat al die kilo's er 'gewoon' maar aan vliegen. Maar ja, ik eet lekker door hoor, alles voor mn mannetje. Het meeste gewicht zit trouwens op mn buik en ik pas nog in (zwangerschaps)maatje S/M.
    Na de bevalling ga ik weer sporten en word ik vast weer zo strak als voorheen (dream on ;))

Ze zeiden trouwens ook dat het gemiddelde dat een vrouw aankomt tijdens de zwangerschap 12 kilo is. Uhhh, laten we het er maar op houden dat ik bovengemiddeld ben dan, hahaha

9. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ach.. mijn zus was ook zo'n dik moedertje.. had een jaar na de bevalling er genoeg van en is nu mijn voorbeeld.. dikke zwangere, mooie mamma!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap werkelijk de vrouwen niet die zich daar druk om maken!
    Die lopen te janken als ze met 20 weken een (paar) kilo zijn aangekomen en ook niet begrijpen wat de baby met toebehoren weegt (12 a 13 kilo)!
    Ik zal het nog even vermelden waar die extra kilo's uit bestaan: baby, vruchtwater, placenta, extra bloed, vetreserves, grootte baarmoeder en melkklierweefsel.

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik wil wel proberen om zo lang mogelijk op mn oude gewicht te blijven maar ga zeker mijn kind niks daardoor ontzeggen. enkel gezond eten en genoeg bewegen/sporten.

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

precies! ik kan hier ook geen begrip voor opbrengen, je wilt toch een gezond kindje?

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Eigenlijk is t heel triest al je zo bang bent om aan te komen tijdens de zwangerschap.
    Die vrouwen hebben denk ik dan voordat ze zwanger waren ook wel een eetprobleem....anders doe je dit volgens mij niet.

Maar die bekende mensen die hebben ook allemaal personal trainers en nanny's. Die hebben ook gewoon de tijd om UREN te sporten.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En soms worden die babies al vroeg gehaald he, zodat hun buiken niet teveel uitlubberen! Allemaal met keizersnede overigens! Angelina, Britney, Jennifer. En denk je dat ze borstvoeding geven? Neuh!

Ik ben nu gemiddeld 0,5 kilo per week aangekomen; erg netjes volgens mijn vk. Maar ik ben alleen op mijn billen en bovenbenen aangekomen; ik heb geen pafferig gezicht of rolletjes op mijn taille.
    Weet je wat mijn man laatst zei? Je hebt het figuur van een mama, ik vind je prachtig!

Ik weet wel zeker dat de meiden die lijnen of janken bij iedere kilo die erbij komt een eetprobleem dan minderwaardigheidscomplex hebben. Best erg vind ik dat, want zwangere vrouwen zijn mooi! :)

15. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    lag in het ziekenhuis naast een vrouw die dus had gelijnt tijdens de zwangerschap.was 37 weken maar kindje had de omvang van een zwangerschap van 25 weken?dokter was ook niet erg te spreken over de situatie.
    beetje domme actie,komt daarna wel weer goed,met wat geduld en discipline

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik kan hier ook enorm weinig begrip voor opbrengen. Iedereen weet dat je aankomt tijdens de zwangerschap en iedereen weet dat lijnen schadelijk is voor de babay , niet alleen door tekort aan voedingsstoffen maar ook door de afvalstoffen die vrij komen bij lijnen. Wil je geen 100 kilo aankomen let dan wel op WAT je eet dus niet enkel snoep en friet, maar ga jezelf geen dingen ontzeggen die je anders wel nam....

17. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Tja, het is misschien wat radicaal, maar het woord dat bij mij opkomt is kinderverwaarlozing/ -mishandeling... als je het risico op een gebrek in de ontwikkeling van je kindje voor lief neemt. Nu al je eigen belang (en wat voor belang... :confused: ) voor de gezondheid van je kind laten gaan.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind lijnen zelf ook extreem en niet verantwoord tijdens een zwangerschap!

Maar die Hollywood vrouwtjes zijn al zo gemaakt.
    Nicole Kidman vind ik sowieso een engerd. Zo dun en gemaakt. Ze vertelde bij Oprah dat ze tot een week voor de bevalling nog intensief heeft gesport.
    Hoor haar: 'maar die week voor de bevalling ging het echhtttttt niet meer, hoor hihihihi' :S

Ik weet van Nicole Richie dat ze wel op een natuurlijke wijze is bevallen, dus vaginaal.
    En Christina Aquilera was wel aangekomen tijdens de zwangerschap. Stond haar juist prachtig!

Ik ben tot nu toe 600 gram aangekomen.
    Ik eet echt niet minder, MAAR wel bewuster voor mijn kindje. Dus weinig troep zoals koek, chips en snoep. Maar juist veel fruit.

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik vind het heeeeel jammer dat die vrouwen zo kortzichtig zijn.
    Ikzelf had zowel de eerste keer als nu de eerste weken erg veel trek. Ook doordat ik me als ik een paar uur niet eet niet lekker ging voelen. Maar nu neem ik ipv iets lekkers een bak rauwkost of een beschuitje.

Bij de eerste was ik nu al 3 kilo aangekomen, nu evengoed 1,5.
    Soms als ik dan lees dat sommigen met 18 weken pas 2 kilo zijn aangekomen dan ben ik wel eens een beetje 'jaloers'.

Maar ik denk dan ook,zolang je weet dat je je niet alleen maar volpropt met slechte dingen dan komt het echt wel goed. Ik was bij mijn eerste 20 kilo aangekomen en die waren er binnen het jaar weer af.

Ik heb trouwens wel eens gezien hoe een gwyneth paltrow weer in vorm kwam na de zwangerschap. TRAINEN! Ik geloof al 3 weken na de bevalling of zo. Uiteraard in haar eigen ruimte met een personal trainer. Endan is het gewoon een kwestie van pas weer in het openbaar komen als alles weer strak is.

Je spiegelen aan deze mensen is volkomen zinloos en onrealistisch!

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mee eens, ik denk dat er teveel meiden een vergelijk trekken met Hollywood en dat is inderdaad volkomen zinloos en onrealistisch.

Deel Deze Pagina