Hallo meiden Ik heb even een vraagje, laatst kreeg ik tijdens mijn controle bij mijn vk nog meer foldertjes mee en er zat ook een foldertje bij over een tens apparaat dat de scherpe randen van de weeen af moet halen. Ik vroeg me af of iemand hier dat ding kent en of iemand hem ook gebruikt heeft en of het werkt natuurlijk. En of jullie het zouden gebruiken. Ik ben zelf niet zo een held, dat durf ik eerlijk toe te geven en zie als een blok op tegen mijn bevalling (mede door de bevalling van mijn zus op mijn verjaardag afgelopen jaar, ze wel niet mn bloedband zus maar toch...) en ben errug bang voor de pijn en dat ik de weeen niet goed op zou kunnen vangen of dat het te lang duurt en ik helemaal uitgeput raak. Ik hoor graag jullie mening over dit apparaat.
Ik en twee vriendinnen hebben het gebruikt. Voor mij deed het niets maar mijn twee vriendinnen vonden het heel prettig. Ik heb zelf nauwelijks goeie weeën gehad en dan is het apparaat vervelender dan de weeën maar als je stevige weeën hebt dan kan ik me voorstellen dat het een uitkomst is. Doen dus.. baadt het niet dan schaadt het niet! Mijn zus (wel bloedband) had een dramatische bevalling (zo erg dat ze het nooit meer wilde doen en ook nooit meer gedaan heeft.. in tegenstelling tot vele andere met een moeizame bevalling bleef mijn zus getraumatiseerd). Maar bij mij ging het allemaal heel normaal en prima (doe het zo nog een keer. Eerlijk? Ik vond het het minst vervelende deel van zwanger zijn).
Ik ken niemand die het heeft gebruikt, maar zelf wil ik het wel gaan gebruiken tegen die tijd. Het is toch het enige wat je thuis kunt gebruiken tegen de pijn! In het ziekenhuis wil ik Remifentanyl als pijnstilling. Mijn vorige bevalling was namelijk een helse ervaring, ook echt traumatisch waarvoor ik veel behandelingen door de psycholoog (EMDR) heb gehad. Vandaar dat ik zoveel mogelijk wil aangrijpen om het wat draaglijker te maken deze keer. Ik meen gelezen te hebben dat het ook vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Ongeveer 60% heeft er baat bij. Ik lees ook even mee! Groetjes, Emma
Remifentanyl zou ik niet meer zo snel gebruiken (volgens mij word dat straks ook uit de handel gehaald) schijnt gevaarlijk te zijn voor de baby en je zelf. Ik heb er toen niks aan gehad heb alles nog gevoelt je word er alleen wat loom van. Dan zou ik voor een ruggenprik kiezen dan voel je eerst helemaal niks
Ik had een tens apparaat in huis, maar helemaal niet gebruikt tijdens de bevalling. De bevalling ging erg snel, en ik denk eerlijk gezegt niet dat de tens apparaat de pijn had weggenomen. Ik denk wel dat het kan helpen bij rugweeën. Tijdens de zwangerschap had ik regelmatig last van mijn rug, toen heb ik hem wel een paar keer gebruikt
Ik heb een tens apparaat aangeschaft. Binnen nu en een week of 4 g hoop ik te bevallen m.b.v. deze tens. Ook als we naar het ziekenhuis gaan. Bij de vk-praktijk hebben ze er goede ervaringen mee. Volgens mij is dit toch de veiligste manier van pijnstilling. Het is veilig voor je kindje en voor jou. Pijnstilling d.m.v. medicatie heeft toch bepaalde risico's. Hoe het uiteindelijk gegaan is laat ik via deze site wel even weten.
Bij de februari-mama's staat een link, van gisteren.. komende week is het aparaat in de aanbieding bij de Lidl.. ik denk erover om er 1 te kopen, baat het niet schaadt het niet. Het haalt alleen de scherpte eraf, en werkt idd niet bij alle soorten weeen. Ik heb het bij 2 van mijn verloskundigen nagevraagd. Ze hebben er wisselende ervaringen mee. Dus ik twijfel nog.
Nou dat stond iets verder weg dan ik dacht, maar ik heb hem gevonden: Ja gevonden! kost 29,99! http://www.lidl.nl/nl/home.nsf.....le_EMSTENS Of er dan ook wordt uitgelegd hoe je hem voor de bevalling kan gebruiken weet ik niet, maar tis niet duur.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat de ervaringen erg verdeeld zijn. Ik kan hem huren voor een tientje dus dat is geen geld en ik denk ook dat ik dat wel ga doen. Mocht het niet helpen dan heb ik het iig geprobeerd.
@Babylover: Ik heb juist begrepen dat ze Remifentanyl pas sinds kort gebruiken omdat ze nu pas weten dat het heel veilig is voor moeder en kind (korte halfwaardetijd en dus snel uit je lichaam). Mij is verteld dat het juist in opkomst is. Vorige keer kreeg ik een ruggenprik, maar die was niet helemaal goed gezet en ik heb maar een uur wat verlichting gehad, daarna brak de hel weer los. Maar goed, ik ga het nog eens uitpluizen!
@Emma2 het is er idd nog niet zo lang, ik was ook pas de 10de die het gebruikte, maar voor de pijn helpt het niks je word er alleen wat moe van dan kun je beter een ruggenprik hebben dan voel je echt niks. Pas later kwamen er allemaal berichten naar buiten dat het slecht was voor het hart en de ademhaling etc. dus ik denk dat het niet heel lang meer word gebruikt.
Ik heb ook remifentanyl gebruikt en ik vond het geweldig. Ja natuurlijk blijf je de pijn wel voelen, maar de scherpe kantjes gaan er wel vanaf. Verder geeft het je een gevoel van controle dat je zelf mag beslissen wanneer je jezelf nog een shotje geeft. Je hebt daardoor de situatie beter in de hand. (3 januari bevallen)
Nou mooi Vash dat het bij jouw wel heeft gewerkt Hier dus echt niet en ken ook mensen bij wie het ook niet heeft gewerkt is geloof ik 60 procent die er wel baat mee heeft.
Jammer dat het voor jou niets gedaan heeft babylover. Ik hoop dat je niet een naar gevoel aan je bevalling over hebt gehouden. Tsja, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Ik denk dat dat gevoel van controle ook voor een groot deel meespeelt. Je hebt niets in de hand tijdens de bevalling, en dit gaf me houvast. Het ziekenhuis had wel beloofd, dat als deze pijnstilling niet voldoende zou zijn, ze een anesthesist voor me uit bed zouden bellen. Niet dat dat uitgemaakt had, want tegen de tijd dat ze het hartfilmpje van de baby gemaakt hadden etc. had ik alweer 8 cm ontsluiting. Dan zetten ze niet meer een ruggeprik. Mijn bevalling was zeker niet pijnloos, maar ik was wel blij met de verdoving.