Hoi hoi, Halverwege 2006 begon de pijn in beide armen, polsen en handen. Ook pijnlijke nek, en spanningshoofdpijn. Dat laatste is nooit meer overgegaan, het andere wel, al blijft het een zwakke plek. Ben wel secretaresse kunnen blijven en computerwerk kunnen blijven doen, maar heb een parttime baan, fulltime zal niet meer lukken. Maar ik ben al hartstikke blij dat het nu goed gaat. Maar nu ben ik zwanger en sinds een paar dagen merk ik dat mijn polsen en pink een beetje tintelen. Ik word hier heel erg bang van. Ik wil niet weer die pijn zoals in 2006. Heb gisteravond al heel erg zitten huilen en depressief gevoel, net als toen. Morgen ga ik naar de vlos en dan ga ik het ook op tafel leggen. Maar zijn er hier meiden die dit nu ook hebben? Hoe is het verloop? Loopt het altijd uit op erge pijn en dat je straks niets meer kan? Wat kun je eraan doen?
Echt vervelend zeg! Bij n zwangerschap hou je meer vocht vast, dit is nu dus ook het geval en krijg je het carpale tunnelsyndroom. Sommigen voelen alleen tintelingen, doof gevoel (dit had ik) en sommigen moeten braces in bed dragen en hebben echt pijn. Na de zwangerschap is het ook meteen weer over. Heel veel sterkte/succes verder!
Hoi Birdie, Misschien kan ik je opvrolijken, ik ben zelf chronisch nekpatient maar mijn nek voelt sinds een aantal weken veel beter, meer ontspannen Mijn therapeut legde uit dat dat kan komen doordat je weefsels onder invloed van de hormonen wat verweken wat heel gunstig is voor dit soort kwalen. Ze had al meerdere keren meegemaakt dat vrouwen met dergelijke chronische klachten ook na hun zwangerschap veel minder last hadden dus het kan zomaar heel positief uitpakken! Nu is het natuurlijk niet leuk dat je nu last van je handen en polsen hebt, dat heb ik ook af en toe en soms zwellen m'n handen ook op zodat ik m'n sieraden af moet doen omdat ze gaan knellen. Dat heeft te maken met vocht vasthouden en mijn therapeut heeft me aangeraden iedere dag 10 minuten 2 stuiterballen rondjes te draaien in m'n hand zodat de doorbloeding gestimuleerd wordt en bij mij helpt dat heel goed. Hoop dat je hier wat aan hebt! groetjes, vrouw 27
Daar heb ik zeker wat aan! Dank je wel voor je verhaal! Fijn dat die twee oefeningen jou zo goed helpen. Tis gek, want de eerste 3 maanden had ik ook het gevoel dat mijn hoofdpijn minder was, maar nu ben ik 16 weken en heb ik dat gevoel niet meer. Lijkt wel te maken te hebben met het hcg hormoon wat nu niet meer stijgt. Vlos zei me in ieder geval de fysio te bellen. Hoop dat die me kan helpen, want ik merk dat het nu al erger tintelt dan gisteren, terwijl ik wel genoeg pauzes neem. Hoop dat het goed komt.