harde buiken en beetje ongesteldheidspijntjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb de laatste dagen wat vaker harde buiken. Maar vannacht werd ik er echt van wakker..had steeds harde buiken en als ik op een van mijn zijen ging liggen kreeg ik kramp. Ze was ook zo druk in mijn buik aan het bewegen enzo.
    Heb vandaag ook de hele dag door harde buiken soms ook beetje ongesteldheidsgevoel.

Ik heb niet het idee dat ze van positie is veranderd ofzo..want ze ligt gewoon hetzelfde naar mijn gevoel..maar heb wel opeens voetjes tegen mijn ribben aan (ze ligt aan de rechterkant)

Wat zou dit kunnen zijn? herkent iemand het?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Dit had ik van de week ook, continue harde buiken met steken en ongigevoel. Ook was de kleine enorm actief. De volgende dag bij de vlos bleek dat de kleine nu echt ingedaald is en vast zit in mijn bekken. Het waren dus bij mij indalingsweeen. Wellicht is dat bij jou ook zo, dat de kleine alvast een beetje aan het indalen is? Dit gevoel had ik rond de 32 weken ook op een avond, toen was de kleine dus ook al bezig met indalen.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    laten we het hopen :)

Heb ook echt vandaag een minder dagje..terwijl het juist zo lekker verloopt allemaal. Krijg bij alles harde buiken en ben snel gestresst.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb het ook erger als ik op mijn zij ga liggen, weet niet hoe dat komt, misschien komt er iets in de verdrukking of irriteert er iets wat de harde buiken uitlokt? Als ik op mijn rug ga liggen, zakt het vaak weg.
    Als ik een nacht pijnlijke harde buiken heb gehad heb ik de dag erna ook een ongesteldheidsgevoel. Volgens mij is dat van de krampen en de banden waar aan is getrokken.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik heb ook al de hele dag een offdag.... ben moe, emo en wil alleen maar bankhangen... heb ik normaal ook nooit! Ach ja, deze dagen mogen er ook wel eens tussen zitten toch? Krijg je ook vaak een harde buik als je moet plassen? Ik wel, als ik moet plassen moet ik ook meteen gaan, als ik het ook maar even ophou dan krijg ik meteen een harde buik...

6. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Je kan ook harde buiken krijgen bij een (beginnende) blaasontsteking of geirriteerde darmen.
    Dit vertelde mijn VK toen ik al 24 uur harde buiken had.
    Ik voel nooit als ik een blaasontsteking heb. Dus laat dan gelijk mijn urine controleren.

Sterkte

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik slaap altijd op mijn zij juist omdat ik niet op mijn rug kan liggen. maar ik kreeg nu echt irritante krampen.

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik weet het eigenlijk niet.
    Wat ik wel vaak heb..is dat ik opeens een harde buik krijg dan en dan komt ze dus ook helemaal naar de oppervlakte zeg maar..ze bolt dus helemaal niet boven. En meestal moet ik daarna echt heel nodig plassen. Denk dat er dan ergens op gedrukt wordt ofzo.

maar bij een blaasontsteking merk ik het altijd wel. Dat is echt zo erg bij mij. Dan kan ik dus niet eens meer liggen of lopen en zit ik alleen maar op de wc.

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Een volle blaas kan zeker een harde buik uitlokken, maar inderdaad ook rommelende darmen.

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Allahinkullu, als ik jou was zou ik toch even je verloskundige waarschuwen..

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb met slapen nergens meer last van. Althans geen krampen..Maar als ik me teveel inspan heb ik nog steeds wel steeds last van harde buiken. Denk dat ik me maar gewoon een paar dagen zo rustig mogelijk houd. Als het aanhoud ga ik wel even langs.

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Kijk het maar goed aan, als het erger word moet je echt even bellen/langsgaan.

Als ik op mijn rug lig, voel ik niks, echt rust, maar zodra ik ga opstaan om wat te doen, komen ze meteen die harde buiken.

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja dat heb ik dus ook...ga zo wel even naar de ikea..ben benieuwd hoe het dan gaat...

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Doe rustig aan, mijn man neemt me niet meer mee naar de Ikea, omdat het zoveel rondjes lopen zijn hahahah. Als ik naar de Ikea ga dan heb ik wel 8 harde buiken in al die rondjes hahahahahah....

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb het ook bij alles wat ik doe.
    Als ik opsta, heb ik al een harde buik, als ik buk, als ik de trap opga, etc. En ik heb ze ook regelmatig in rust. Heb ook een ctg gehad en zijn echt alleen maar harde buiken, geen weeen.

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Eigenlijk heb ik hetzelfde als jij, ook bij alles wat ik doe of ik nou rust of niet ik heb ze gewoon. Maar heb geen CTG gehad, ik zal er de volgende keer om vragen als ze het nodig vinden. Tot nu toe is mijn baarmoederhals opgemeten dat was goed, en er is gekeken/gevoeld aan mijn baarmoedermond en die was gesloten.

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Beertje: als ze je baarmoederhals hebben opgemeten kun je er echt op vertrouwen dat de harde buiken 'niks' teweeg brengen. Ik kreeg een ctg omdat ik was opgenomen in het ziekenhuis met voedselvergifiting, toen hebben ze dat meteen gecheckt. Maar je kunt er altijd om vragen natuurlijk, het is een kleine moeite en het stelde mij enorm gerust, want ik ervaar de harde buiken af en toe als behoorlijk heftig en pijnlijk! En dan is het toch prettig om met eigen ogen te zien op de ctg dat het absoluut niet de kracht heeft van een wee.

18. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Hallo meiden!

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 24 weken zwanger en word sinds een week regelmatig wakker met pijn in mijn linker zijde. Het ene moment zit het aan de bovenkant van mijn buik, daarna trekt het door naar mijn lies, en vervolgens naar mijn rug.
    De baby beweegt voldoende, dus daar maak ik me geen zorgen om. Maar de pijn word wel steeds erger.
    Met het lopen heb ik er niet zoveel last van. Maar na een half uur krijg ik last van een soort spierpijn aan de onderkant van mijn buik, dat vervolgens ook doortrekt naar mijn rug.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Gr. C

19. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Misschien vraag ik de volgende keer er wel naar.

Kadotje, ik heb ook zoiets bij mij zijn het steekjes met name aan de rechterkant van mijn buik, een beetje onderin maar niet in de liezen, ik weet ook niet wat het is?

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    oude topic..maar toevallig heeft de dokter dus gister mijn urine gecontroleerd..en ja hoor heb dus een blaasontsteking..wellicht dus dat het daar door komt..ze heeft dat verband zelf niet gelegd..maar omdat het hier tegen me was gezegd..dat een blaasonsteking dus ook harde buiken kan veroorzaken..
    ze had me gister aan de monitor gelegd om te kijken of het geen weeen waren en dat was dus niet het geval.
    Heb nu medicijnen tegen de blaasontsteking..ben benieuwd of de harde buiken ook minder zullen worden..

Deel Deze Pagina