Locatie baby???

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ponnetje, Sep 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Weet iemand misschien op welke hoogte van je buik de baby zich bevindt? Ik zie dat iedereen (waaronder ikzelf) een soort van puntje onder haar navel heeft. Maar als ik dan voel dan gaat de bobbel in een soort punt aflopend naar beneden.

Liefs Ponnetje

2. Dat ligt er volgens mij aan hoe lang je zwanger bent, de eerste tijd zit het achter je schaambeen, dus dan kan je nog niks zien, behalve reserve vet wat je lichaam aanmaakt.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Dat kan je wel opzoeken op internet maarreh weet je nu al of je zwanger bent of niet?

4. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Ja dat doe ik ook altijd voordat ik iets vraag, maar ik kon dit niet vinden hihihi! Op google zoek ik altijd. Maar de resultaten gaan alleen maar ergens anders over.

Ik weet wel zeker dat ik zwanger ben maar nu alleen nog het medische resultaat van de bloedtest afwachten. Je ziet het nu goed aan m'n buik en borsten. Ik weet nog wat ik 5 weken geleden deed, een antibioticakuur slikken dus waarschijnlijk komt het daardoor. Die vergeten pil was daarna maar toen was ik toch al zwanger. M'n kleren beginnen al te strak te zitten. Ik hoorde net van Natasja (omdat ik niet snap hoe je dat berekend hoever je bent) dat ik nu dan 6 weken zou moeten zijn.

Ook meegroeibh gekocht gister, zit echt veel beter en doet geen pijn meer. Had eerst beugels. Had een 75 B en nu een 75 C ;)

IK voel de baby steeds beter nu, het wordt ook erg warm in m'n buik, gloeit helemaal. En er komt soms een beetje vocht uit m'n tepels. Gelukkig heeft m'n gevoel me niet in de steek gelaten ;) Borsten groeien denk ik nog steeds want ik voel ze vaak steken. Op naar de D!!! :p

5. ben benieuwd naar de test.
    Wel snel al dat je de baby voelt, dacht dat pas met 16 tot 19 weken was.

6. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Ik voel alleen blubjes en kriebels enzo hoor, en soms lijkt het net (en dat is echt heel soms) heb het nu 2 keer gevoeld, of dat er iets in je maag omdraait. Heb er niet veel verstand van maar misschien voelt de een het meer als de ander....... Ik ben nu al 40 minuten bezig om wat te vinden wat ik aan moet doen. Alles zit te strak! Staand kan ik het nog wel aan maar als ik zit niet meer. Zou dat kwaad kunnen als je een strakke broek aan hebt?

Heb nu een hele rare combi aan owww wat moet dat wel niet worden als ik naar m'n werk moet......

7. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Als je ter hoogte van je maag iets voelt, kan dat nauwelijks van een eventuele baby zijn...die zit zoals eerder vermeld, rond de 6 weken ter hoogte van je schaambeen. Pas rond de 8e of 9e week kan de baarmoeder erboven uit komen en zichtbaar worden. Maar ook niet altijd, meestal pas later en dat geldt zeker voor een 1e zwangerschap. Als de buik nu op bolt zijn dat vermoedelijk eerder je darmen.

8. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Ja die kriebels voel ik ook niet daar hoor, maar ik vroeg het me gewoon af omdat ik dat puntje onder m'n navel heb...Thanx! Het zullen inderdaad m'n darmen wel zijn.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik het begin voelde ik ook kriebeltjes, maar dat was meer het groeien van de baarmoeder.. want de kleine kan je echt pas later in de zwangerschap voelen.
    Bij de eerste behoorlijk laat, en daarna kan het wel al iets eerder maar helaas niet bij 6 weken.

Groetjes Daphne

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Op dit moment zit het nog achter je schaam been.. heel laag in je buik.. ik las laatst op het verlosforum onderdeel dat het pas met een week of 14 daar boven gaat komen.. dus onder je navel... nope dat gaat hem niet worden!

groetjes

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    je hebt voelen en voelen... als de baby schopt/beweegt voel je dat (duh) maar ook als ie niet duidelijk beweegt voel ik regelmatig waar ie ligt. Nu ik nog maar 17 weken ben heeft ie nog allee ruimte en soms ligt ie erg naar rechts/links... grappig om te voelen. Dat lukte al vanaf 13 weken.. dan zit ie bij je schaambeen en dan nog moet ie tegen de buitenkant aan liggen. Je kind kan ook diper in je buik liggen en dan voel je practisch niks. Zo rond de 20 weken zit je kind pas bij je navel (bij een eerste kind)

12. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Sorry hoor, maar de baby voelen met 6 weken????
    Erg wonderlijk aangezien 't nog niet beweegt....

13. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb nog niks gevoeld,en ben 16 weken ;)

14. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Meiden!! Ik bedoel niet dat ik de baby voel, maar waar hij/zij ligt, maar ik voel wel blubjes en dat het anders aanvoelt dan anders. Zo'n zwaar trekkend gevoel. Zucht.... Ik vroeg het me alleen af omdat je zo'n puntbuik krijgt.

15. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Je voelt toch wel dat er iets in je buik zit? Dat bedoel ik gewoon...

16. Niet meer actief

ik heb ook nog helemaal niks gevoeld....maar volgens mij is dat wel logisch want lees dat het meestal rond de 20ste week gebeurt en al helemaal bij een eerste kindje...

17. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

Aug 27, 2006
    545
    0
    0
    Zie mijn antwoord boven. Ik vroeg het omdat ik dacht dat het onder zat inderdaad. Maar toen begon m'n tante erover dat het onder je navel zit, dus ik wilde het gewoon even voor de zekerheid weten.

18. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    weet je hoe klein alles is? ;)

19. Niet meer actief

Wanneer krijg je de uitslag van de dokter meis?
    Ben benieuwd!!!

Ik dacht in het begin ook dat ik iets van groeien van de baby voelde hoor!!! Dit bleken idd m'n darmen te zijn.
    Maakt niet uit toch? Is onze eerste zwangerschap en je hoopt van alles te voelen. En je weet t niet he?

Nu denk ik ook de kleine te voelen hoor... Alleen als ik op m'n buik lig en als het heeeeel stil is in huis. (heel af en toe) Ik denk dat het m'n darmen weer zijn, maar stiekem hoop ik dat die kleine een salto maakt!!!

20. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik voel ook nog niks, maar weet dat hij/zij er zit, want wij hebben een doppler gehuurd en nu luisteren we om de dag ff.

Share This Page