Bekkeninstabiliteit na bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by saartje27, May 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Tijdens de zwangerschap van de 2de kreeg ik rond de 17 weken last van BI. Lang lopen lukte niet meer, liep soms op krukken en maakte soms gebruik van een rolstoel.

Na de bevalling kon ik de eerste 3 weken haast niets meer. 2 weken na de bevalling ben ik naar een bekken fysiotherapeute gegaan. Ze heeft toen meteen een bekkenband aangemeten. En kreeg 3 keer per week fysio op medische indicatie.

Nu ben ik ruim 5 maanden verder, en heb nog steeds veel last van mijn bekken. Lang lopen,zitten,staan gaat nog steeds niet. Heb de hele dag door pijn. Ga nu nog steeds 1 á 2 keer per week naar de fysio en draag nog mijn bekkenband.
    Omdat ik het thuis zitten erg beu ben, ben ik sinds gister weer voor 2 uur per dag gaan werken, maar dit viel me behoorlijk zwaar.

Wie heeft er ook bekkeninstabiliteit na de zwangerschap en hoelang heb je er last van gehouden.

Mijn fysio zegt dat het nog wel maanden tot misschien wel jaren kan duren voordat ik volledig hersteld ben...

2. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Heb ook nog steeds veel last van mijn bekken, heupen. Mijn schaambeen gaat nu ook pijn doen. Dit is wel een andere pijn dan de bekkenpijn tijdens de zwangerschap. Ik heb na de bevalling ook 3 weken niets kunnen doen. Ik ga binnenkort maar eens een bezoekje aan de chiropractor brengen. Wordt er ook moedeloos van.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

sorry geen ervaring mee
    hier is het na de bevalling vrij wel helemaal weg
    afentoe zak ik nog door me benen zoals dit weekend en heb ik afentoe nog pijn
    maar voor de rest kan ik alles weer

4. geriannes

geriannes Actief lid

Jun 8, 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    loop ook bij de fysio ivm bekken instabititeit maar dan i=n lichte vorm
    maar ben er ook nog niet af

5. Dejah

Dejah Lid

Feb 23, 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Hier ook nog steeds wat last (onderrug, rechterbil). Vooral na een dag veel doen en bijv. tijdens de grote schoonmaak met name stofzuigen. Heb hier geen fisio meer voor.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik wil je niet bang maken maar bij mij heeft het ongeveer een jaar geduurt voordat ik echt geen last meer had.
    ik ben na mn verlof gewoon weer gaan werken maar kon nog lang niet alles.
    heb een pnd gehad en toen ik daarvan weer hersteld was (toen was alyssa ongeveer 10maanden) merkte ik dat ik op mn werk weer normaal mn dingen kon doen.
    ik heb het heel lang gehad als ik ongi moest worden, dan kon ik weer niet goed lopen.

wat bij mij naast fysio goed geholpen heeft is sporten.
    ik sportte 1 a 2 keer per week onder begeleiding van de fysio (fitness) en zo deed ik precies de goede oefeningen om mn spieren aan te sterken.

liefs doris

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb het ook gehad. Na de bevalling van mijn eerste heb ik bijna een jaar cesartherapie gehad. Dat hielp goed maar het was toen nog niet over.
    Na mijn tweede bevalling ben ik na een half jaar bij een osteopaat gekomen en mijn bekken problemen waren na 1 behandeling zo goed als weg!
    Mijn advies zou dus zijn een osteopaat op te zoeken.

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb inmiddels 3 behandelingen gehad bij de osteopaat, maar helaas nog geen verbetering. Met mijn fysio is een tijd geleden al besproken dat als het na 6 maanden nog niet verbeterd ze me door gaat verwijzen naar een revalidatie kliniek. Vrees dat het dat toch wel gaat worden.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik heb het ook nog steeds een beetje. Tijdens mijn zwangerschap had ik al klachten en na de bevalling was het minder. Na de bevalling kwam ik weer bij de bekkenfysio terecht. Alles was uit fatsoen (banden en spieren) veel oefeningen gedaan. De klachten verergerden en na 5 maanden werd ik doorgestuurd naar een manueel therapeut. Deze constateerde dat mijn stuitje scheef stond, door de bevalling. Helaas was alles, bekken spieren en banden al scheef gaan staan. Dit is weer goedgezet en ik heb toen veel oefeningen gehad en doe ze nog regelmatig. Nu heb ik nog wat restklachten. Misschien is een manueel therapeut wat voor je?

10. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier na zwangerschap weer in ziektewet terecht gekomen door bekkeninstabiliteit en ook een trauma aan stuitje door bevalling.
    Nu opnieuw zwanger en bekkeninstabiliteit is er dus nog volop.. veel fysio gehad zonder resultaat..
    zie ook als blok op tegen bevalling dit keer

11. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    orthopedische manuele fysio helpt. ik dacht dat de stekende pijnen in onderrug, achter schouder, en bil, en heupen,soms ook binnen bekken niet zoude verdwijnen. maar mijn fysio dame doet wonderlijke dingen met mij. ze zet de gewrichten op hun plaats terug. en je hoort het dat weer een bootje in zijn plaats zit. en pijn gaat weg. de pijn komt weer terug als ik iets zwaars gedaan heb of een verkeerde beweging, of soms word ik wakker met pijn en dan ga ik naar haar toe. ze doet weer iets merkwaardigs en de pijn is weer weg. dat duurt zegt ze ongeveer 9 maanden. alles is dus nog los, daarom kunnen de gewrichten verkeerd zitten. maar het goede is dat ze die weer makkelijk terug kan zetten in deze eerste maanden na de bevalling. zit niet met pijn. laat je gewoon recht zetten voordat het niet meer mogelijk is, of moeilijk.
    gewone fysio werkt aan de spieren en de houding. maar als iets uit zijn plaats is helpt dat niet. zoek een orthopedische fysio!

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Tijdens mijn zwangerschap zware bekkeninstabiliteit gehad, ik had een rolstoel. Nu na anderhalf jaar kan ik op sommige dagen nog geen stap doen en inderdaad: voor en tijdens menstruatie is het nog een tikje erger. Ik wacht af tot ik ben gestopt met borstvoeding en als het dan nog niet beter is ga ik weer terug naar de fysio.

13. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hier bijna een jaar geleden bevallen van dochter en nogsteeds erge BI..sommige dagen gaan beter dan andere..maar nog steeds niet weg dus.

14. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    @ Debsje en Vlinderbloem: Zijn jullie wel gewoon weer gaan werken. Ik ben 2 weken geleden weer begonnen met 2 dagen 2 uurtjes. Maar zelfs dat kon ik niet eens volhouden.
    Hier ook regelmatig een rolstoel gehad.

Fysio stelde voor om naar een chiropractor te gaan, daar ga ik dinsdag heen, hopen dat dat nog een beetje wil helpen, anders ga ik de manueel therapeut nog proberen.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik ben thuis met de kinderen (1,5 en 4) en tja, die houden geen rekening met mama die pijn heeft of niet goed kan bukken en lopen. Dus ik ga er inderdaad dwars doorheen en ik weet dat dat niet slim is maar het kan nou even niet anders.

Share This Page