Paracetamol nemen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BigBoy, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    Goedemorgen,

Ik heb fibromyalgie en tot nu toe ging het eigenlijk heel goed met de zwangerschap veel minder klachten ik merkte er eigenlijk niet eens veel van. Maar na mate de zwangerschap verder vormt krijg ik meer pijn klachten die me ook 's nachts wakker houden. Ook de warmte helpt hier aan mee.
    Nu neem ik hier paracetamol voor ( wat ik voorheen ook altijd deed, omdat ik liever geen andere medicijnen slik vanwege de kinderwens ) maar nu zeggen mensen in mijn omgeving ineens dat dit schadelijk is voor de baby:(
    Ik dacht dat je 6 paracetamol op een dag mag hebben ook al je zwanger bent.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Paracetamol is het medicijn van eerste keus tijdens de zwangerschap. De meningen over paracetamolgebruik tijdens de zwangerschap zijn inderdaad verdeelt maar echte schadelijke effecten zijn niet aangetoond. Echter mocht je paracetamol tijdens de zwangerschap langer dan een week gebruiken met meer dan 4 tabletten per dag wordt er wel geadviseerd om contact op te nemen met je huisarts. Zie ook: Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Paracetamol
    Succes!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina