hoort dit - gevoel in / van borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beccaatje, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hallo,

mijn zoon had spruw, en nu probeer ik vast te stellen of 'klachten' die ik heb hier mee te maken hebben, in verband met de medicatie.

Wat heb ik dan?
    - gevoelige borsten bij indrukken van de borst
    - steken in de andere borst bij het voeden van de ene borst
    - als het bijna voedingstijd is (volle borst of als het kind begint te huilen) dan krijg ik prikken in beide borsten
    - tussendoor ook regelmatig een prik in de borst

ik heb geen kloven of anders uitziende tepels. Kind groeit en plast en oogt blij dus dat is verder wel goed. De huisarts die ik vroeg om een spruwmiddel raadde aan een lactatiekundige te raadplegen maar voordat ik dat doe á 60 euro per uur (alleen de intake al) dacht ik, eerst hier maar eens vragen.

Verder geen rare plekken op de borst of zo.

roept u maar!

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Even een aanvulling:

Het voeden gaat hier vrij simpel, ik 'hang' het kind aan en dat drinkt.

Dan mijn huisartsbezoek: 11 dagen geleden waren wij daar voor zijn puisten en ik zag dat zijn tong wit was. Dat in combinatie met meer pijnlijke voedingen dacht ik: spruw. De huisarts-in-opleiding kijkt en zegt ook, ja, spruw. Dus ik krijg spul mee, moet ik ook op de tepel smeren en in zijn mond druppelen (en dat moet hij dan 20 seconden laten inwerken....). Maar goed, ik zie op zijn tong het wel minder worden maar niet weggaan. Gister bij het CB dus en daar zegt de arts dat de spruw wel weg is. Maar ik heb dus nog wat last van mijn borsten.

Ik bel dus vanmorgen de arts (in opleiding) en deze scheen meer te denken dat ik kloven heb of verkeerd aanleg....en niet spruw. Dit allemaal telefonisch trouwens hoor. Uiteindelijk wel spul gekregen (weer niet voor op de tepel, wat is dat toch?) en als het volgende week niet is verminderd moet ik toch langskomen. Of toch naar die lk.

oh ja, ik heb geen kloven hoor. Verder mankeer ik ook niks, dacht ik zo.
    Ik zal deze tekst bij mijn onderwerp zetten, voor de verduidelijking.

3. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Volgens mj heeft het idd te maken met de spruw. Ik heb er ook last van.
    Artsen die zeggen dat het over is heb ik ook ervaring mee, ik ben dus al bijna 3 maanden bezig met smeren. De spruw die over zou zijn was dus niet over.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hmmm..........lekker bemoedigend....nou, ik druppel nasti nysti nogiets in zijn mond en daktarin op mijn tepels. Moet goed gaan nu, lijkt me.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt duidelijk als spruwklachten.
    Als na de vorige behandeling de Nystatine niet aansloeg, dan zal het nu ook weinig verschil maken. Liever even opnieuw bellen en om een recept voor iets sterkers vragen. En ALTIJD zowel moeder als kind behandelen!
    Als het nog een arts in opleiding is, dan kan het wel nuttig zijn om het infoblad voor zorgverleners van VBN te aan hem geven (kun je via een VBN contactpersoon in je buurt vragen of via hun site). Daar staat namelijk een heel duidelijk behandelprotocol in. Het is geschreven door een aantal kinderartsen en lactatiekundigen uit Utrecht.

Deel Deze Pagina