Herhaling koortsstuipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Afgelopen woensdagavond kreeg onze dochter een koortsstuip en 's nachts thuis nog één dus toen moesten we mee naar het zh, het verhaal in het kort:

woensdag 21.00 koortsstuip, paracetamol en terug naar bed
    donderdag:
    2.00 koortsstuip en naar het zh, 3 uur paracetamol en opname
    7.30 koortsstuip weer paracetamol
    afname urine en bloed
    11.00 koortsstuip en direct daarna EEG
    uitslag urine, urineweginfectie/nierbekkenontsteking, er wordt infuus aangelegd voor de AB
    15.00 ik zie weer een stuip aankomen en die komt ook, ka en verpleging erbij, ze krijgt tijdens de stuip stesolid (diazepam) toegediend en extra zuurstof zodat ze er sneller uitkomt.
    Direct daarna krijgt ze naast paracetamol ook diclofinac om de koorts te onderdrukken en krijgt ze extra vocht via een infuus en wordt ze aan de hartmonitor gelegd.

De rest van de dag en nacht en vrijdag krijgt ze om de vier uur paracetamol en diclonifac.

Vrijdag wordt wel het infuus eruit gehaald omdat het niet goed zit en krijgt ze de AB middels een drankje.

Zaterdag wordt gestopt met diclofinac en blijft de temperatuur stabiel.

Zondag wordt gestopt met de paracetamol en wordt ze om de twee uur getemperatuurd. 's Middags loopt de temperatuur iets op naar 38 graden en krijgt ze een paracetamol.

Daarna blijft hij weer stabiel en vanochtend mochten we van de KA naar huis, bloedwaardes waren ook weer een stuk verbeterd.

Morgen moeten we op en neer voor een echo van de nieren.

Al met al gaat het nu dus weer de goede kant in, we zijn ons wel rotgeschrokken natuurlijk.

De kans is aanwezig dat ze het een volgende koortsperiode weer krijgt dus mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand ervaring met terugkerende koortsstuipen? Komen ze daadwerkelijk nog een keer terug? Hebben jullie ook stesolid meegekregen en neem je dit altijd mee?

2. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Jeetje.. sterkte!! Ik heb geen ervaring maar snap dat je je bent rotgeschrokken!

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dat is idd erg schrikken. Onze oudste heeft een jaar geleden 2 koortsstuipen gehad en heeft een tijd last gehad van abcences.
    We zijn bij de neurloog onder behandeling geweest. Een EEG liet bepaalde epilepsie activiteiten zien, echter staat dat los van de koorts stuipen.

Wij hebben ook Stesolid in huis. Eerst nam ik het overal mee naar toe. Inmiddels niet meer, gezien het al een jaar goed gaat.
    Veel succes!!!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Ow das heftig zeg!! Wat was bij jullie het advies om toe te dienen? KA heeft gezegd tegen ons vijf minuten..

EEG was bij onze dochter niets te zien (was dus direct na een stuip)..

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook ervaring met stuipen..Finn is totaal 3x ervoor opgenomen. Bij hem kwam het door luchtweginfecties en oorontstekingen. Nadat zijn neusamandel is verwijderd waren die problemen opgelost en heeft hij geen stuipen meer gehad.
    Wel geven wij nog steeds bij koorts om de 4u paracetamol en ook wij hebben stecolid in huis, maar ook hier gaat het nu alweer 10 maanden goed, en hebben wij de stecolid niet altijd meer bij ons. Wel komt die direct tevoorschijn bij verhoging...dit mede door angst voor nog een stuip...

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    denk dat die angst niet snel weggaat, ik vond het doodeng alle vijf de keren..

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ach wat zielig voor je meisje en eng voor jullie!

Ik heb het als kind veel en vaak gehad :( Ze zaten er minder bovenop dan nu volgens mij, ik werd "gewoon" thuis "afgelapt" met een koel washandje (en kreeg neem ik aan ook wel een sinaasprilletje oid).

Ben toen uiteindelijk wel zes weken opgenomen geweest voor onderzoek naar mogelijk oorzaken (groeistuipen van de hersenen oid), maar niets gevonden, en volgens mij doen ze dat niet meer. Ik heb wel tot mijn 5de ongeveer iets "kalmerends" moeten slikken om stuipen te voorkomen.

Je hoort veel over mogelijk zuurstoftekort tijdens een stuip, maar ik kan je vertellen dat het met mij ondanks veel stuipen wel "goed is gekomen", niets aan overgehouden, afgestudeerd en al, bijvoorbeeld.

Heel veel sterkte!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wat heftig zeg, lijkt me vreselijk om je kind daar zo vaak mee te zien...
    Ik heb er geen ervaring mee, maar bij de EHBO-cursus vertelde de cursusleider dat een kind dat een keer een koortsstuip heeft gehad, een grotere kans op een volgende stuip heeft dan een kind dat dit nog nooit heeft gehad. Blijkbaar reageert het lichaam van deze kinderen anders op hoge koorts dan dat van andere kinderen.

Sterkte ermee, hopelijk groeit ze er zonder verdere problemen overheen.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    volgens de KA (3 verschillende) is dat een broodje aap verhaal. Liegen hun het, dan ik ook.. ;)

Deel Deze Pagina