Zwanger, ziek zwak en misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Johanna24, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna24

    Johanna24 Lid

    30 sep 2007
    41
    0
    0
    Hallo meiden,

    Eindelijk is het zover............ik ben zwanger. Na veel gedoe was het de eerste IVF raak. En je zou denken dat ik nu helemaal gelukkig ben........helaas; ik ben vooral misselijk (de hele dag), een soort constante reisziekte en moe en een beetje verdrietig (maar dat zal wel door die eerste 2 dingen komen).

    Vraag: wie heeft er tips (ik ben nog maar net zwanger en zie op tegen de komende weken)
     
  2. pippilotte

    pippilotte Actief lid

    Hey daar,

    Hoe lang ben je nu zwanger?
    Er is aan de misselijkheid gelukkig wel heel veel te doen hoor.

    Zo kun je een Seaband kopen bij apotheek of drogist
    Moet je even kijken onder www.seaband.nl

    Ook kun je pilletjes kopen van VSM

    en als het echt niet te doen is kan ook de huisarts je iets geven.


    Aan de vermoeidheid moet je gewoon toegeven.
    Ik ga iedere middag liggen (ook in mijn vorige zs) en ook 's avonds lig ik er niet te laat in!

    Vaak gaat het na een poosje over...

    Troost je, er zijn er heel veel die zich net zo ellendig voelen!

    Sterkte
     
  3. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik kan alleen maar zeggen, gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan ondanks alle kwaaltjes die je ervaart. Hierboven zijn al een paar goede tips genoemd zag ik :)
     
  4. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Ik herken dit heel erg! Ik voelde al best snel dat misselijkheidsgevoel, zoals jij zegt, voelt als reisziekte!
    Het wordt bij mij ook alleen maar erger. Het hoort er inderdaad wel bij en herkende het ook van toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Maar nu heb ik het veel eerder en nu al best erg, en zit nog voor mn nod!
    Je hebt ook van vsm iets tegen misselijkheid.

    Ik denk dat ik ga kijken of ik de sea band ook zo ergens kan kopen, bij de tuinen ofzo? Of is deze alleen verkrijgbaar via internet?

    Liefs
    Sylvia
     
  5. Takkiewakkie

    13 feb 2008
    51
    0
    0
    Hi,

    Zo´n seaband helpt echt, het geeft zeer veel verlichting en soms is de misselijkheid even weg.
    Ze zijn bij de Etos te koop, verder weet ik het niet, kosten rond 13 euro.

    Ik was gister zo enorm ziek, zo misselijk, ik kocht de bandjes en na een paar minuten dacht ik; mmm, kan aan mij liggen, maar ik voel mij beter, minder misselijk.. En vandaag voor het eerst in de ochtend dus om en het scheelt de helft!

    Aanrader dus.
    succes
     
  6. Johanna24

    Johanna24 Lid

    30 sep 2007
    41
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik heb sinds donderdag de bandjes om. En ze helpen inderdaad. Genoeg om ongeveer een dag werken door te komen. Verder ben ik nog niet, maar het is heel wat.

    En verder lig ik alle vrije uren op de bank te mollen.

    We hebben afgelopen week een echo gehad (MMM) en het hartje klopte al. Die dag had ik 2 uur helemaal niets nodig om me beter te voelen! Wauw!
     
  7. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik heb het ook heel erg,en had ik bij Terence 1e nooit tenminste wat later in de zwangerschap voelde ik me elke morgen misselijk,echt kokhalzend op de wc,verder was ik de hele dag beetje moe maar verder voelde ik me kip lekker.

    Nu voelde ik vanaf afgelopen dinsdagavond de misselijkheid,en die ochtend woensdag poeh poeh wat ellendig zeg die gevoel.
    en eten gaan wel maar wel met moeite.

    Echt zo;n gevoel van lang niet gegeten honger en dat je echt op t randje zit dat je echt wat moet eten zo'n misselijk gevoel.

    ik ga er nu alles aan doen wat er te doen valt hahah,
    hopelijk gaat het na de 3e 4e maand over.
    Sommigen hebben het de hele zwangerschap door de hele dag. :confused:

    Meiden hou je taai ;) :eek:

    Tis ook weer voor goed doel alleen tis leuk als je ervan kunt genieten,en dat hoop ik voor iedereen die ziek zwak en misselijk zijn.

    Ziek ben ik niet maar wel behoorlijk moe kan de hele dag wel op bed bank blijven liiggen.

    liefs loesmari
     
  8. muppie83

    muppie83 Lid

    4 aug 2008
    23
    0
    0
    Hallo Johanna,
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! super!
    Zelf ben ik ook nog maar net zwanger, en had gelijk toen ik het wist veel last van misselijkheid. Hield niks binnen, alles kwam eruit. Nu ben ik begonnen met meer eten. Klinkt raar, maar s'ochtends eet ik 1 beschuitje (met tegenzin) dan blijf ik op bed liggen. En later 1 boterham (ook met tegenzin) en ga zo maar door met tussendoortjes (kruidkoek, banaan, cup a soup) en s'avonds warm eten, en kopje venkelthee.
    eerst griezelde ik ervan toen ik dit dat, maar wat ik ook nam...ik voelde me supergoed na die tijd. Nu doe ik dit 4 dagen en ik eet gewoon alles weer. Dus wie weet.....
    En dextro energy is ook een aanrader.
     

Deel Deze Pagina