Goedemiddag dames, Op 7 februari heb ik een curettage gehad. Ik was toen 10 weken zwanger. Ik heb reeds een kindje van 1,5 jaar oud, en deze geeft me gelukkig veel troost. Voor de curettage had ik nagenoeg geen bloedverlies, maar omdat de spontane miskraam ook na een week niet doorzette, hebben we samen met de gyn gekozen voor een curretage. Achteraf maar goed ook, de gyn trof namelijk erg veel weefsel aan, en dat was met een spontane miskraam geen pretje geworden, zei hij. Waar ik me nu eigenlijk een beetje over verbaas is dat ik naast het emotionele gedeelte, waar ik in vergelijking met anderen hier eigenlijk weinig last van heb, ik lichamelijk des te meer klachten heb. De aanhoudende buikkrampen, die te vergelijken zijn met de rugweeën die ik nog duidelijk herken van de bevalling van de eerste, het moe zijn en zelfs nog verlies van weefsel, niet veel, maar toch. Hier was ik niet echt op voorbereid en het valt me best tegen...en ik durf eerlijk te zeggen: na de bevalling van de eerste was ik er lichamelijk beter aan toe dan nu, ook al was dat er ook niet een zonder hobbels en bobbels... Voor de rest heb ik veel steun geput uit jullie ervaringen, en ik hoop dat dit in ieder geval gauw over gaat... sorry als ik teveel geklaagd heb, maar het lucht wel op, nu de rest nog Groeten, een teleursgestelde mama
hoi loesje77, heel veel sterkte met verwerken van je miskraam. na mijn curretage heb ik nergens last van gehad lichamelijk dan. alleen bloedverlies geen buikpijn geen krampen geen pijn. mischien kan je het toch even navragen in het ziekenhuis. liefs chantal.
Hoi Chantal, Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap, ook al ben je al een tijdje onderweg, blijft spannend! Ik heb over het weefsel al gesproken met de vk, en deze zei dat het niet zo erg was, mits het bloedverlies binnen de perken bleef, en dat bleef het gelukkig. Over de krampen ed. wil ik nog afwachten tot woensdag, dan is het een week geleden, en hoop ik dat de meeste klachten verdwenen zijn. Het is niet mijn bedoeling geweest om onrust te zaaien over een curettage, want de ingreep zelf stelt inderdaad niet zoveel voor, en ook bij mij waren ze superlief en het ziekenhuis. Maar ik ben wel benieuwd of er meerderen geweest zijn die het zo ervaren hebben. Groeten, Loesje77
hoi loesje, bedankt voor je felicitatie gelukkig gaat het nu erg goed. gelukkig zei de vk dat het niet heel erg is. wel jammer dat jij er zoveel last van hebt ik hoop dat het snel beter gaat. gr chantal.