Geplande keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door liesje84, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    Hallo allemaal, voor vlg week staat er voor ons een geplande ks op t programma. Zojuist werd ik gebeld doort zh met het tijdstip wanneer we ons moeten melden. Dit voelt zo raar, ik weet gewoon wanneer ons kindj geboren wordt... Ik moet dit even laten bezinken.
    Reden van ks is dat beeb in onvolkomen stuit ligt.
    Zijn er meer mensen met een geplande ks binnenkor of met ervaring hiermee??

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik had ook een geplande keizersnee. hij stond gepland op de dinsdag... maar de zondagavond ervoor vond mijn meissie een mooiere datum :)
    Toen heb ik weeen gekregen.. dus het kan alsnog een verrassing zijn hoor :)

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben binnenkort ook een geplande ks. Dit omdat de placent tegen de uitgang aanligt. Ik vind het ook heel vreemd dat we nu al weten wanneer onze kleine man geboren gaat worden, maar het heeft natuurlijk wel voordelen. Bovendien is het voor mij en de baby veiliger en daar gaat het tenslotte om.. Succes!!!

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik had het vorig jaar ook! Ook door stuitligging. Afspraak was gemaakt, ik wist dat ze 8 dagen later gehaald zou worden maar diezelfde avond braken mijn vliezen, alsnog een verassing dus :)

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    bij mij was de ks al vijf weken van te voren gepland. Vond het wel prettig om een echte einddatum te hebben ( zwanger zijn is niet mijn sterkste kant) maar het blijft wel een beetje raar.
    De dag ervoor liep ik te waggelen in de supermarkt, cassiere merkte op ach meid strompel je nu nog steeds en ik kon dus zeggen dat het echt de laatste dag was.
    Wel maf hoor.

Met oppas voor de oudste regelen was het ook wel praktisch.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb 'm ook gehad, eerste keer spoed, nu gepland. Beetje vreemd vond ik het wel om te weten wanneer ik uiterlijk zou bevallen en om zonder weeën de bevalling in te gaan. Maar het was idd praktisch met regelen van oppas. En achteraf heel fijn, want ik had nooit natuurlijk kunnen bevallen van ons ukkie. Veel succes!

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vond het ook wel vreemd om te weten wanneer ons meisje geboren zou worden. Toch was er nog enigszins een verrassing: bij aankomst in het ZH bleek de keizersnee 1,5 uur VERVROEGD!!!
    We belden de ouders dat ze geboren was op het tijdstip dat ik eigenlijk net de OK in zou gaan!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Succes volgende week!
    Wij krijgen volgende week een draaipoging en als dat nie t lukt gelijk een afspraak voor de ks....

9. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik krijg vrijdag 14 september een geplande keizersnee. Onze kleine meid ligt ook in onvolkomen stuit.

Ik vind het zo ontzettend spannend. Ben de zwangerschap ook meer dan zat, maar hoop nu wel dat ze tot vrijdag blijft zitten.
    De hele zwangerschap was er kans op vroeg geboorte ivm een tussenschot in mijn baarmoeder en mevrouw besluit gewoon dat ze gehaald moet worden met 39 weken :D

Hoe spannend ik het ook vind, ik kijk er ook wel naar uit.
    Eindelijk onze kleine meid bewonderen. En langer als een week zal het niet meer duren :D

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb een spoed ks en bij onze zoon een geplande ks gehad..
    Ik was erg tevreden over het verloop van de geplande ks, hij was geboren, gecontroleerd en kwam toen meteen bij me en is ook niet meer gegaan.. Heerlijk vond ik dat!
    Het herstel viel me beiden keren ook reuze mee...

11. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Fijn om te horen kleintje88.
    Positieve verhalen stellen me wel wat gerust.
    Ik moet zeggen dat ik weinig vervelende dingen lees over keizersnee ervaringen. Maar het blijft natuurlijk erg spannend.

12. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Voor iedereen succes!!!

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier idd ook dat vreemde gevoel. Vond het wel fijn om te weten maar ook gek! Gewoon van genieten zou ik zeggen. Je weet dat je dan je kleintje in je armen hebt, heerlijk toch?

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Was even benieuwd of je uk al gehaald is ondertussen! Gaat alles goed?
    De versie is hier niet gelukt, dus ook wij kunnen nu aftellen tot de geplande ks, tenzij hij zich eerder aankondigt natuurlijk ;)

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ook voor ons staat over twee weekjes een geplande keizersnee op het programma, in verband met een onvolkomen stuitligging. Lang getwijfeld of ik het niet eerst zelf wilde proberen, maar ik wil niet het risico lopen dat er iets met ons meisje gebeurt, terwijl we dat hadden kunnen voorkomen door voor een ks te kiezen. Als ze maar gezond op de wereld komt!

Vind het wel spannend hoor! Heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, en ook het idee dat ik niet naast mijn man lig vind ik erg vreemd... Maar goed, heb natuurlijk wel mijn dochtertje langs me liggen! ♥

Succes allemaal!

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ gizzie: ja heel gek idee om daar zonder je man te liggen he! Wel een troost dat je ukkie lekker dichtbij je is.... Hopelijk herstellen we snel en mogen we snel naar huis!
    Succes over 2 weekjes!

17. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    of nog spontaan draait....;) Bij mij ook met 35 weken een draaipoging mislukt. Dus helemaal ingesteld op ks, week later lag meneer/mevrouw gewoon goed! Kleine eigenwijs...;) Ben inmiddels 40+2 en wacht nog af dus.....:(

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lyso: de kans is hier minimaal, hij ligt volledig ingedaald namelijk, maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

Hopelijk komt je kleintje nu snel meis! Sterkte!

19. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    bedankt! Helaas nog steeds niets....;)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ook nog geen voorweeen ofzo gehad?
    Lijkt me echt zo bizar als je de uitgerekende datum hebt gepasseerd.... Je kijkt zo uit naar die datum en dan.....niks. Succes met de allerlaatste loodjes!

Deel Deze Pagina