mag ik brie eten

Discussion in 'Zwangerschap' started by friesemeid, Jan 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. friesemeid

Jul 13, 2010
    37
    0
    0
    NULL
    friesland
    hallo,

ik weet niet of het eerder gevraagd is maar
    ik vroeg me af of ik ook brie hebben mag
    het is namelijk zo lekker en de eerste tijd van de zwangerschap
    had ik er niet zoveel zin maar nu wel daarom vroeg ik het me af

alvast bedankt.

groetjes friesemeid

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Volgens mij kan je het eten zolang er geen rauwe melk in zit, en de meeste producten zit geen rauwe melk in volgens mij. Maar check het voor de zekerheid anders even met je verloskundige.
    Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik toch bang was, wellicht onterecht maar ik ben liever te voorzichtig..

3. Trine

Trine Actief lid

Dec 1, 2010
    236
    0
    0
    België, Vlaams Brabant
    Ik denk niet dat je brie mag eten omdat die van rauwe melk gemaakt is. check het etiket gewoon effe en dat weet je't direct ;)

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    De meeste brie die je in de supermarkt kan kopen, is niet gemaakt met rauwe melk. De brie van President bijvoorbeeld kan je gewoon eten. Kijk voor de zekerheid op het etiket, dan zie je dat je de meeste brie gewoon mag eten.
    Heerlijk, eet smakelijk!

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

De kazen uit de supermarkt bevatten over het algemeen geen rauwe melk. Kijk op de verpakking of er WEL rauwe melk in zit, rauwmelkse kazen mag je nl. niet.

Eten als je zwanger bent [gezondheid.be]

Rauwmelkse zachte kazen: het gaat vooral om kaas van rauwe melk die een rijping heeft ondergaan, dus schimmelvorming. Voorbeelden van riskante kazen: Brie de Meaux, Camembert au lait Cru, Reblochon fermier en Coulommiers. Bij voorverpakte kaas staat op het etiket vrijwel altijd of deze is gemaakt van rauwe of gepasteuriseerde melk. Bij Franse schimmelkaas, zoals brie, camembert, roquefort en gorgonzola, staat er ‘ au lait cru ’ op de verpakking als de kaas gefabriceerd is van rauwe melk. ‘Au lait pasteurisé’ betekent dat de kaas is gemaakt van gepasteuriseerde melk. Deze is veilig, omdat bij pasteurisatie van de melk alle ziekmakende bacteriën worden gedood. Bij onverpakte zachte schimmelkaas is het verstandig navraag te doen in de winkel of bij de fabrikant.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als het van rauwe melk is gemaakt MOET het op het etiket staan, dan mag je het niet hebben!
    Staat er alleen maar melk als ingrediënt dan mag het wel, omdat het dan gespasteuriseerd is en dus niet meer rauw.

Maar zoals al gezegd, de meeste supermarktbrie uit NL mag je gewoon hebben hoor.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja gewoon eten! meeste brie mag je gewoon hebben, rauwmelkse kazen worden in NL niet veel verkocht. de excellent van de appie heeft het wel, maar dat is de enige keer dat ik het tegen ben gekomen.

op de site van president staat expliciet vermeld dat alle kazen van hen door zwangeren gegeten mogen worden.

8. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    De brie van de Lidl is ook erg lekker en op dat etiket staat duidelijk vermeld dat het van gepasteuriseerde melk is gemaakt...dus dat mag!:D

9. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ja!!! HEERLIJK!!!!
    Durfde het eerst ook niet maar manlief had goed gekeken op het etiket en op internet ;)
    Lekker lekker

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Nederlandse supermarkten verkopen eigenlijk geen kaas van rauwe melk. Maar wil je het zeker weten, kijk dan altijd eerst even op het etiket.

11. Sabrina1986

Sabrina1986 Actief lid

Dec 8, 2010
    123
    0
    0
    haha hier zitten we nu aan een stukje stokbrood met brie ( was nog over van de lunch )

12. mama2meiden

Jan 1, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor gewoon eten!

13. kyrabella

kyrabella Lid

Dec 13, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag ook lekker brie op er stond duidelijk op dat het van gepasturiseerde melk is! Zolang er geen rauwe melk in zit mag je het eten! Geniet ervan heb ik ook gedaan! Zelfde bij camanbere! Liefs

14. friesemeid

Jul 13, 2010
    37
    0
    0
    NULL
    friesland
    bedankt voor jullie reacties

ik heb de brie van de aldi en daar staat op gewoon melk op
    dus die mag ik dan ook lijkt me

friesemeid

Share This Page