Hoort een bruidsboeket er nou écht bij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Inge88, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn boeket was ook kunst.
    Zelfs de fotograaf had net gezien dat t kunst was, en die zat er met z'n neus bovenop!!

2. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik vind t er wel bijhoren eigenlijk. Het maakt het toch af op de een of andere manier. Bovendien zitten er ook symbolische betekenissen aan (reinheid, geesten verdrijven etc) Vind wel dat t echte bloemen moeten zijn en geen nepperds of gehaakt of andere toestanden. Je moet natuurlijk zelf weten of je de traditie wilt volgen of niet maar ik vond dat zelf wel echt erbij horen

3. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Ik vind het zelf prachtig. Het is niet verplicht.

Ik las dat een bruidsboeket is gekomen vanwege het feit dat heel vroeger (echt heel ver terug) de mensen maar 1x per jaar konden douchen. De bloemen zou de geur wat afleiden van de onaangename geur bij de bruid.

Dit vond ik wel grappig en apart om te lezen. :D Leuk weetje.

4. rums

rums Niet meer actief

Ik had ook zo soort boeket als de gerberas die voorbij kwamen.
    Met een polscorsage kun je ook kiezen voor een lint met daarop een bloem die je in een winkel koopt voor in het haar. Simpel maar wel heel mooi.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Over het gastenboek die hadden we ook niet standaard..
    Was een groot spaarvarken met een gleuf waar de enveloppen in konden en op dat varken kon iedereen wat schrijven

6. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Doe wat je wilt. Ik vond het een onhandig ding. Vriendin van me koos voor een subtiele polscorsage. Erg leuk dingetje trouwens

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Klinkt ook erg leuk!

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ik vind het juist je jurk mooi laten afsteken en je laten matchen bij bv stropdas / pak man (dan match het geheel beter) maar ook leuk want hier doet uit traditie de man de bloemen uitzoeken en als je dan opgehaald word geeft hij deze bloemen aan je cadeau dus soort van cadeau... dus extra speciaal naar mijn idee, ook de corsages e.d. zijn allemaal afgestemd dus het zorgt voor een mooi geheel.

Je hebt veel soorten, "ouderwets" boekt maar bv ook een hangend stuk of iets met bling etc..

Het staat ook erg mooi op de foto's (kleed net weer een stukje aan, minder kaal)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Tradities bij een huwelijk, van aanzoek tot ondertrouw | Mens en Gezondheid: Relatie en huwelijk

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat 'erbij' hoort is een hele persoonlijke keuze. Ik ben traditioneel, dus ik had de hele bups: witte jurk, sluier, bloemen, etc. Maar als jij wilt trouwen in bij wijze van spreken een rood broekpak zonder bloemen, dan is dat helemaal prima.

11. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier een flink bruidsboeket van rode rozen en ook alle dag gasten corsages van rode rozen en voor alle tafels vaasjes met rozen en nog 4 grote boeketten voor bij gastenboek en de tafel waag we aan tekende. Ik vond alles samen een prachtig geheel maar... mijn bruidsboeket ben ik mee na altaar gelopen en daarna niet meer vast gehad. Savonds ook echt weg gegooid wat eigenlijk beste zonde is van het geld. Dus als je er niks omgeeft dan zou ik het niet doen!

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    persoonlijk vind ik jou dag jou wens

ik vond het onzin maar mijn vader stond erop (beetje oude stempel idee) en dus prima mocht hij het boeket regelen, op de dag zelf zou mijn vader mij dus met boeket ontvangen en vervolgens voor het altaar slepen, komen we dus na de plechtigheid erachter dat het bruidsboeket hartstikke mooi nog in de kofferbak van de auto lag :D:D:$:D die kreeg ik dus na de plechtigheid hahaha

het boeket gooi je vervolgens naar achteren naar alle vrijgezellen dames diegene die het boeket vangt zou dan de volgende zijn die gaat trouwen.

aangezien toch al alles volgens niet plan ging, heb ik mijn bruidsboeket aan mijn allerbeste vriendin gegeven in de hoop dat zij eindelijk mag :D

13. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de bruidsboeketten toen zo absurd duur. Als het stempeltje trouwen er op zit is een boeketje bloemen ineens belachelijk duur. En ik vond ze allemaal zo standaard en vaak tuttig.

Een vriendin van mij heeft toen zelf een boeket voor mij gemaakt en ook corsages die erbij pasten. Hele simpele, in onze kleur. Niet van die bolle boeketjes en uitgebreide corsages, maar gewoon een bosje vrolijke bloemen met lint en een enkele mooie bloem als corsage.

Ik kreeg er heel veel complimenten over.

En ik was achteraf superblij dat ik ze toch had, want het was een enorme meerwaarde op de foto's.

14. Ik had ook geen boeket.. Ik wist ook niet waar ik dat ding moest laten :)

15. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    .

Dank je!!! Kan je heel makkelijk zelf maken. Ik had geoefend met roosjes. Ik had ze gewoon bij de AH gehaald. Een dag voor mijn bruiloft bleken de rozen op toen ben ik voor de gerbera's gegaan. Heeft na onze dag nog anderhalve week gepronkt in de huiskamer.

16. Amare

Amare Niet meer actief

Ik vond het een verschrikkelijk ding, na tien minuten had ik er zo mee staan zwaaien dat ik alle parels eraf had gezwiept.
    Achteraf had ik misschien graag voor een polshorloge gekozen denk ik.

17. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Boeket was ook echt niet mijn ding, vond er niks aan. Maar met moeite een mooi boeket gevonden en wel gedaan en op de dag zelf was ik er super trots op, want het was mooi en maakte het plaatje af.

18. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Natuurlijk niet! Niks ''hoort'' bij een bruiloft, dat is allemaal je eigen keus. Wij hadden wel een boeketje van €20,-, maar vooral omdat ik dan niet raar met m'n handen los zou staan tijdens foto's (die we gewoon zelf hebben gemaakt, niks geen dure fotograaf). En omdat ik een heeeel mooi boeketje had gezien toen ik voor een project een bruiloft moest ontwerpen. Dus wilde ik die tijdens mijn bruiloft ook hebben. Maar laat je vooral niet opjutten door mensen die zeggen dat het er écht bijhoort en dat je dit en dat moet hebben...

edit: ohja mensen die zeggen dat het echt de dag van de bruid is, hebben geen idee waar een bruiloft om draait ;)

19. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Dit was mijn boeket, geen officieel bruidsboeket en kostte samen met de corsage van mijn man maar 35 euro.

Bijgevoegde bestanden:

20. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Haha wij hadden net zoiets, met mijn favoriete bloemen en simpel, zoals onze bruiloft ook was :D

Deel Deze Pagina