Wij willen graag gaan voor een 2e kindje. Bij mijn eerste schatje heb ik zowel een pre- en postnatale depressie gehad. Ik kan niet zo goed tegen al die hormoontjes. De postnatale depressie uitte zich vooral in overbezorgdheid naar mijn dochter toe (dat heb ik nog wel maar een stuk minder, dat lijkt me normaal als moeder zijnde) en verergeren van angst- en dwangstoornis. Ik heb destijds antidepressiva gekregen, die ik nu nog slik dus daar moet ik eerst mee stoppen. Maar..........ben zo bang om alles weer terug te krijgen En daarna moet ik met de pil (cerazette) stoppen, wat me ook een drama lijkt, want dan krijg ik weer PMS terug. Met de huisarts heb ik afgesproken dat we regelmatig contact houden, zodat er betere controle is als ik het weer terug krijg. Wie heeft hier ervaring mee?
Nog geen ervaring mee. Maar na de geboorte van ons zoontje wel pnd gehad... Soms bedenk ik me hoe dat straks zal gaan. Ik ga iig wel, als het zo ver is, het even melden bij de kraamzorg en het consultatiebureau. Toen der tijd kwam er elke 2 weken een verpleegkundige van het cb op huisbezoek. Dit vond ik erg prettig. En straks wil ik, als het nodig is dit weer en ook dezelfde verpleegkundige. Ik heb geen medicatie gehad toen trouwens. Ik wil ook proberen meer aangeboden hulp aan te nemen. En niet gaan denken dat we het allemaal maar alleen af moeten kunnen. Meer aan mezelf denken en rust nemen. Al word dat met een 2e natuurlijk minder gemakkelijk. Succes! Hopelijk gaat het uiteindelijk allemaal meevallen.
ja ervaring mee. ik als borderliner ben zoiezo gevoeliger overal voor. en had dus ook een flinke postnatale depressie ik ga in het ziekenhuis naar het POP spreekuur. speciaal hiervoor. zonder medicatie en alleen met goed overleg met de gyn. er word nu al besproken hoe ik mijn bevalling graag zie bijvoorbeeld. terwijl ik nog niet zwanger ben.,... ik ga trouwens naar het amphia in breda
Na de eerste een pnd gehad. Medicatie hiervoor gehad en na 15 jaar mee gestopt, wilde graag een tweede. Bi detweede er heel erg op voorbereid en opgelet dat het weer zou kunne gebeuren. Ik kreeg extra kraamzorg (8 uur per dag) vawege de pnd na de eerste. En ook bij de verloskundige vante voren extra op gelet. Vooral aangegeven at ik niet te lang overtid wilde lopen omdat dat gewoon te veel energie koste en erg veel invloed had bij mij. Het ging allemaal heel erg goed, ik vond dan ook zwaarder om van geen naar een kind te gaan dan van een naar twee. Heel veel succes, rustig de medicatie afbouwen en van te voren al alles regelen qua hulp. veel succes