Mijn dochter is nu ruim 6 maanden. Sinds ze 5.5 maand is, zijn we begonnen met groentehapjes. Ik maak alles zelf. Tot nu toe heb ik haar wortel, bloemkool, courgette, broccoli en sperziebonen gegeven. Iedere keer 3 dagen dezelfde smaak. Tot nu toe vind ze alles lekker, ze eet ongeveer de hoeveelheid van een half potje per keer. Er wordt altijd gezegd dat je eerst 1 groente geeft en dit 3 dagen lang, in verband met allergieen. Tot wanneer hebben jullie dit gedaan, want als ik ga mengen met aardappels, pasta, rijst, vlees en vis kan ik toch onmogelijk alles eerst 3 dagen proberen, dan zijn we minstens een jaar bezig Dus mijn vraag wanneer gingen jullie dingen mengen en niet meer eerst alleen uitproberen. En gingen jullie toen ook meteen iedere dag de maaltijden afwisselen?
Op t moment dat je weet waar je kindje tegen kan, dus welke groente, kan je dat een volgende keer geven icm aardappelen/rijst. En qua vlees een stukje kipfilet? Rijst en aardappelen lokken volgens mij niet heel snel allergien uit (correct me if i'm wrong..) Ik zou dus, als ik jou was, lekker gaan starten met een 'samengestelde' maaltijd...
je kan nu wel gaan mengen hoor, ik heb toen ook wat verschillende soorten een aantal dagen gegeven. en met 5.5 ben ik 6 maanden potjes gaan geven, elke dag een andere. groetjes, Miranda
ja ik ook, wij hebben een makkelijk mannetje en die vindt eigenlijk alles lekker dus dan ga ik niet drie dagen hetzelfde geven... beetje variatie
hier zei het cb dat dat helemaal niet nodig was! op het begin doe je toch met een potje 2 dagen en dan zie je wel of je kindje er niet tegen kan! zijn nu een weekje bezig maar heb niet alles 3 dagen gegeven, maar gewoon 2!
Ik wist dat helemaal niet dus Jesse kreeg elke dag wat anders. Toen ik naar het cb ging, was hij al bijna een maand aan de groenten, en toen hoorde ik dat pas van die 3 keer hetzelfde geven... Dat was in de tijd van onze oudste kinderen nooit, en dat had ik zelf ook nooit bedacht. Dus Jesse at meteen elke dag wat wij ook aten, trouwens, hij heeft nooit ergens last van gehad.