Kramp aan de billen (3 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Klavertje6, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat iemand zich in ons verhaal herkent, omdat de kinderarts eigenlijk niet weet wat ze met ons aan moet 😊

Onze peuter van nu 3.5 jaar heeft sinds ongeveer 2 jaar last van nachtelijke krampen. Ze schreeuwt het uit van de pijn, vaak mag je niet eens aan haar zitten om te troosten, niks helpt, alleen afleiden (tv) en de aanval uitzitten.
    Het is altijd begin van de nacht en duurt max een uur. Gemiddeld is het 2 x per maand, soms wat vaker soms een paar weken niks.

In het begin wisten we niet waar de pijn vandaan kwam, toen was ze 1.5 en kon het niet goed aangeven. Wij dachten eerst aan groeipijnen, vervolgens aan luieruitslag, en bij het insmeren van haar billen merkten we dat haar anus helemaal verkrampt was tijdens zo'n aanval.

Nu ze oud genoeg is geeft ze ook inderdaad aan dat haar billen pijn doen.

Er is ontlasting onderzocht en een kweekje afgenomen maar er komt niks uit. De ka had dit ook nog nooit gehoord bij een kind.

We houden nu bij hoe haar ontlasting eruit ziet, en wat ze die dag heeft gedaan / gegeten. De enige overeenkomst die wij zien is dat zo'n aanval komt na een drukke dag.

Hoop eigenlijk dat iemand zich hierin herkent en tips voor ons heeft?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

doen haar billen pijn of alleen haar anus?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

alleen anus: prikkelbaar darm syndroom

ook andere plekken pijn, kunnen het ook zenuwen in rug/si gewricht zijn.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heeft dochter van 10 jaar vanaf haar vierde jaar met enige regelmaat last van haar anus.
    Het is een heel raar iets.
    Ze moet er van huilen en wordt gek van de jeuk.
    Wij hebben het altijd maar geschoven op aarsmaden al heb ik nooit een worm in haar ontlasting gezien.
    Ik gaf haar dan zo'n pilletje en het was dan inderdaad de aanval uitzitten en vaak wilde een warm bad wel helpen.
    Ik moet zeggen dat ze het nu minder frequent heeft.
    Er bestaat wel iets als anuskramp en daar vind ik het wel op lijken.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    verkeerde topic... :eek:

6. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het lijkt ons haar anus, zelf zegt ze billen natuurlijk maar kan de precieze plek niet aanwijzen.

PDS is het niet volgens de ka omdat ze daar verder geen symptomen van heeft.
    Anuskramp lijkt er erg op, maar dat schijnt zelden op deze jonge leeftijd voor te komen. Alleen icm darmziektes maar daar heeft ze dus absoluut geen symptomen van.

7. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    De ka gaf aan dat we een stukje dubbelzijdig plakband aan haar bips konden doen, als het dan wormen waren moesten ze blijven plakken. Maar met wormen zou je veel vaker last moeten hebben zeggen ze.
    Het is hier uitgesloten door de kweekjes e.d.

Het lijkt wel erg op wat jouw dochter heeft, hoe vaak heeft ze het ongeveer?

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    De pijn die ze heeft, klinkt hetzelfde als wat mijn zoontje regelmatig heeft (met name in de lente/zomer). Bij hem zijn het wormpjes, maar ik neem aan dat als het dat zou zijn geweest, ze wel wat in haar ontlasting hadden gevonden.

Erg vervelend iig, vooral ook omdat je der niet kan helpen...

9. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Heeft je dochtertje weleens erge obstipatie gehad? Of een fisuur aan de anus?

10. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Misschien je vraag eens bij een kinderosteopaat neerleggen. Wie weet heeft die wel een oplossing. Ze leggen relaties tussen dingen die artsen niet leggen. Mogelijk kan zij/hij wat voor jullie kindje betekenen.

Succes ermee, vooral het niet kunnen troosten en uitzitten lijkt me heftig.

11. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee dat niet. Ze kan wel moeilijk op een ander toilet, dan houdt ze het op.

12. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Ik ken het wel van pijn bij obstipatie dat je later kramp kunt krijgen door de angst voor de pijn. Maar verder zou ik het ook niet weten dan. Sterkte joh! Hoop dat je snel weet waardoor het komt en dat je je dochtertje kunt helpen! :)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Bij haar begonnen deze klachten rond haar vierde.
    Was toen heel heftig en ze raakte helemaal overstuur van de kriebel en pijn.
    Ze heeft het toen wel een periode iedere 6 weken gehad.
    Overdag nergens last van en dan rond 23 uur begon het weer.
    Ze heeft het nu nog maar zelden.
    Misschien 2x per jaar.

Deel Deze Pagina