Hop, en door m'n rug.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KellD, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Lieve meiden.

    Zojuist goed door m'n rug gegaan, wilde m'n zoontje in bed leggen. En hop ging zo door m'n rug. Gelukkig "viel" m'n zoontje niet uit m'n armen en kon hem gelukkig ondanks de pijn nog een soort van rustig neer leggen.


    Lopen gaat nog net , maar dan wel als echt een oud vrouwtje. De rest gaat simpel weg niet meer. Ik zit te twijfelen of ik m'n werk moet verwittigen voor morgen. Maar wat is het beste om er tegen te doen? Ik maak nog wel eens gebruik van VSM warmte gel ( deze mag tijdens zwangerschap gebruikt worden ) en als ik het echt niet red paracetamol. Iemand anders nog echt de goede tip? Voel me nu zo vervelend.
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Eventueel na de fysio? Warme douche of kruik en verder denk ik rust houden
     
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik zou beginnen met de max aan pcm regelmatig te slikken, in beweging blijven maar niet overbelasten.. warm houden lijkt me met deze temperaturen geen pretje..:rolleyes:
     
    KellD vindt dit leuk.
  4. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Kruik tegen je rug. Geen pretje met deze hitte maar het helpt echt. Dan ontspannen je spieren in je rug.
    Zou het morgen zeker even rustig aan doen.

    beterschap !
     
  5. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Dankjewel meiden voor de tips en beterschap. Zal m'n rug zo goed mogelijk warm houden , en een spiegeltje opbouwen met paracetamol. Met de hoeveelheid die toegestaan is voor een zwangerschap!
     
  6. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Helaas nog geen extra resultaat mogen boeken met m'n rug. De huisarts gesproken , en zegt dat ik geduld moet hebben dat het nog zo'n 2 weken kan duren. 'slik' .. met een zoontje van 1,5 is dat erg lastig en vervelend. Voel me zo beperkt.

    Heb nu een kruik die ik regelmatig gebruik. Douche elke avond met een warme straal tegen m'n rug. Slik nu 6 paracetamols op een dag ( ook nog aspirine maar dat is voor bloedverdunnende redenen ) ik doe oefeningen, rug hol en bol. En de knieën naar borst ( tot zover kan ). Ik wissel af met lopen, staan , zitten, liggen. VSM spiroflor smeer ik (warmte houdende gel) ik weet het nu echt niet meer .. ik wil mijn lichaam graag de tijd geven , maar helaas zit er geen enkele verbetering in.

    Iemand nog enig idee? Ik weet dat ik het moet accepteren en het aanzien , maar wellicht toch wat over het hoofd gezien.
    Alvast bedankt!
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Hulp inschakelen en even oppas regelen voor de kleine :)
     
    KellD vindt dit leuk.
  8. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ooh, zo vervelend! Ik heb er regelmatig last van. Eerste dagen zijn het ergst, wordt langzaam beter. Probeer in beweging te blijven, maar forceer het absoluut niet, dan duurt het alleen maar langer. Die hol bol oefeningen dus alleen doen als het goed voelt.

    Verder paracetamol inderdaad en warmte. En als het beter gaat kijken of je je spieren sterker kunt maken door oefeningen. Als rug pijnlijk blijft even naar de fysio (die kan overigens niet zoveel als het er net ingeschoten is, je zult vrees ik even door deze pijn heen moeten :() beterschap!
     
  9. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113

    Bedankt voor je reactie. Ja vervelend hè? Ik heb in het verleden ook spit en ischias gehad. Dus ben zoiezo rug patiënte. Dus alle ins en outs weet ik ongeveer wel van m'n lichaam. Maar nu voelde ik me echt door m'n rug gaan. Dus dacht eerlijk gezegd dat het wel mee zou vallen. Maar niks is minder waar , helaas. Bedankt voor de tips. Ik zou toch even door moeten bijten.
     

Deel Deze Pagina