zilvervisjes in huis, iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door mymiracle, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

Hoi,

Wij hebben de laatste maanden echt niet normaal veel zilvervisjes in huis, van die beestjes die op lijm en vocht afkomen. het rare is dat we juist een laag vochtgehalte hebben in huis 36%.

ik kom ze overal tegen, op de muren, trap, gootsteen, bad, bed (ja echt waar :( ).

heeft iemand tips hoe ik er vanaf kom?
    het wordt steeds erger lijkt wel namelijk......

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
  3. mymiracle

hey thnx! :)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
  5. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    de temp in huis onder de 22 graden houden en regelmatig ventileren, bv dag en nacht de roosters openhouden die vaak bij ramen en deuren zitten.
    Ze kunnen ook via de buren komen, dus het hoeft niet perse aan jouw huis te liggen.

Je kunt ze doden met poeder wat je kunt kopen tegen kruipende insectten, maar ze ook diervriendelijk vangen in een doosje met een halve aardappel, ze zijn namelijk gek op koolydraten en zetmeel.

een vochtvanger in de badkamer schijnt ook te werken.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

7. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    zijn het geen papiervisjes? Papiervisjes gedijen juist in een droge, warme omgeving, zoals goed geïsoleerde, centraal verwarmde woningen.

8. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
  9. mymiracle

ja! het zijn papiervisjes! blegh, ik ga gauw op die site lezen....

10. mymiracle

zou ik die halve aardappel ook kunnen proberen op papiervisjes? we hebben boven de verwarming nooit aan en het raam elke dag open, we hebben er wel verhuisdozen staan, een stuk of 25, die gaan dus gelijk naar de schuur!

11. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    Er zijn ook wel betere sites over die vieze beestjes hoor! Maar je kunt het dus al goed aanpakken door de temp goed te verlagen, en anders een lijmval zetten. Er is vast veel over te googelen.

Wel vervelend trouwens, zou niet meer 100% comfi in bed liggen denk ik. Hoop dat je er snel vanaf bent!

12. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hoi,

Het beste kun je een bedrijf laten komen die er profesioneel voor zorgt dat ze verdwijnen. Maar dan moeten je buren ook mee doen. Die hebben er gegarandeerd ook last van.
    Een kennis heeft bij zo'n bedrijf gewerkt, vandaar dat ik het weet.
    Heel veel succes.

13. mymiracle

ze kunnen 8 jaar worden :confused: ik las dat ze op vezel afkomen, wij hebben vezelbehang, ik weet niet of dat zo heet maar het is behang dat je kunt verven..... dat hebben we op de hele bovenverdieping.....ik zet voorlopig maar elke dag de ramen open en ik ga vochtvreters kopen, bedankt alvast voor de tips, meer is welkom ;)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben een huis gehad met alleen maar vezelbehang en inderdaad hadden we toen ook last van die enge vieze beestjes. Alleen in het toilet trouwens.

Sorry geen tip.

15. mymiracle

dan zal het vast door dat behang komen, dat kunnen we er moeilijk aftrekken, ja kan wel maar nu geen geld voor iets anders, ik ga alle tips proberen, bedankt! ;)

16. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    een rauwe aardappel neer leggen

ze zijn gek op vocht..

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ooooooooow dit is echt niksssss voor mij. bbbrrrrr......ik weet niet wat het zijn en ga ook maar niet kijken bij de linken denk ik. ik zou er paranoide van worden vrees ik. ik kan helemaal niet tegen dat soort dingen. maar best lastig de ene soort gedijt bij teveel warmte de andere bij mindere temperatuur. hoe weet je dan wanneer je het goed doet? ja als ze er niet zijn dat snap ik. maar als je ze wilt voorkomen?

18. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Jakkes Ik heb er ook last van, op de wc zag ik enorme grote wegschieten en in de douche zie ik ze ook vaak.., ze zijn voornamelijk veel in mijn slaapkamer ze lopen dan langs de plinten en lopen op het behang dat zullen dan wel papiervisjes zijn . Ben zo bang dat ze mijn bed in kruipen brrr het idee alleen al!
    Ik heb wel spul gekocht om ervoor te zorgen dat ze wat minder komen.

19. mymiracle

ik ga op elke slaapkamer een aardappel neerleggen, boven lopen ze op het behang en beneden heb ik ze in de gootsteen en op het aanrecht, je zult net zien dat ik een combinatie van die viezerds heb, papier- en zilvervisjes :( :(

20. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Neem een kat ;)

hihi wij hadden er ook al een hele tijd last van, totdat we een half jaar terug een kat kregen, sindsdien zie ik ze niet meer, want me kat plet ze met haar pootje, en gaat er fijn mee spelen :(

Deel Deze Pagina