Hoi, Wij hebben de laatste maanden echt niet normaal veel zilvervisjes in huis, van die beestjes die op lijm en vocht afkomen. het rare is dat we juist een laag vochtgehalte hebben in huis 36%. ik kom ze overal tegen, op de muren, trap, gootsteen, bad, bed (ja echt waar ). heeft iemand tips hoe ik er vanaf kom? het wordt steeds erger lijkt wel namelijk......
Nog een site. Deze is wat overzichtelijker (vind ik) http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... lvervisjes
de temp in huis onder de 22 graden houden en regelmatig ventileren, bv dag en nacht de roosters openhouden die vaak bij ramen en deuren zitten. Ze kunnen ook via de buren komen, dus het hoeft niet perse aan jouw huis te liggen. Je kunt ze doden met poeder wat je kunt kopen tegen kruipende insectten, maar ze ook diervriendelijk vangen in een doosje met een halve aardappel, ze zijn namelijk gek op koolydraten en zetmeel. een vochtvanger in de badkamer schijnt ook te werken.
Wij hadden ze ook in ons vorige huis. Ook al doen ze geen kwaad, ook ik werd er gek van! Hier staat er wat info over: http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... lvervisjes
zijn het geen papiervisjes? Papiervisjes gedijen juist in een droge, warme omgeving, zoals goed geïsoleerde, centraal verwarmde woningen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Papiervisje Denk dat je daar mee te maken hebt! Dus snel de temp naar beneden!
zou ik die halve aardappel ook kunnen proberen op papiervisjes? we hebben boven de verwarming nooit aan en het raam elke dag open, we hebben er wel verhuisdozen staan, een stuk of 25, die gaan dus gelijk naar de schuur!
Er zijn ook wel betere sites over die vieze beestjes hoor! Maar je kunt het dus al goed aanpakken door de temp goed te verlagen, en anders een lijmval zetten. Er is vast veel over te googelen. Wel vervelend trouwens, zou niet meer 100% comfi in bed liggen denk ik. Hoop dat je er snel vanaf bent!
Hoi, Het beste kun je een bedrijf laten komen die er profesioneel voor zorgt dat ze verdwijnen. Maar dan moeten je buren ook mee doen. Die hebben er gegarandeerd ook last van. Een kennis heeft bij zo'n bedrijf gewerkt, vandaar dat ik het weet. Heel veel succes.
ze kunnen 8 jaar worden ik las dat ze op vezel afkomen, wij hebben vezelbehang, ik weet niet of dat zo heet maar het is behang dat je kunt verven..... dat hebben we op de hele bovenverdieping.....ik zet voorlopig maar elke dag de ramen open en ik ga vochtvreters kopen, bedankt alvast voor de tips, meer is welkom
Wij hebben een huis gehad met alleen maar vezelbehang en inderdaad hadden we toen ook last van die enge vieze beestjes. Alleen in het toilet trouwens. Sorry geen tip.
dan zal het vast door dat behang komen, dat kunnen we er moeilijk aftrekken, ja kan wel maar nu geen geld voor iets anders, ik ga alle tips proberen, bedankt!
ooooooooow dit is echt niksssss voor mij. bbbrrrrr......ik weet niet wat het zijn en ga ook maar niet kijken bij de linken denk ik. ik zou er paranoide van worden vrees ik. ik kan helemaal niet tegen dat soort dingen. maar best lastig de ene soort gedijt bij teveel warmte de andere bij mindere temperatuur. hoe weet je dan wanneer je het goed doet? ja als ze er niet zijn dat snap ik. maar als je ze wilt voorkomen?
Jakkes Ik heb er ook last van, op de wc zag ik enorme grote wegschieten en in de douche zie ik ze ook vaak.., ze zijn voornamelijk veel in mijn slaapkamer ze lopen dan langs de plinten en lopen op het behang dat zullen dan wel papiervisjes zijn . Ben zo bang dat ze mijn bed in kruipen brrr het idee alleen al! Ik heb wel spul gekocht om ervoor te zorgen dat ze wat minder komen.
ik ga op elke slaapkamer een aardappel neerleggen, boven lopen ze op het behang en beneden heb ik ze in de gootsteen en op het aanrecht, je zult net zien dat ik een combinatie van die viezerds heb, papier- en zilvervisjes
Neem een kat hihi wij hadden er ook al een hele tijd last van, totdat we een half jaar terug een kat kregen, sindsdien zie ik ze niet meer, want me kat plet ze met haar pootje, en gaat er fijn mee spelen