Ik vraag me af wat er gemiddeld aan essent word betaald. want wij betalen (gas en electra) 154 per maand, en krijgen 5 euro terug na de afrekening. Ik sprak een vriendin die betaald maar 90 en krijgt nog geld terug . We woonden in 2008 maar met z'n 2en. En verbruiken echt niet abnormaal veel. Letten goed op het verbruik etc. Wel is het zo dat ons huis slecht geisoleerd is. Dus misschien komt het doordat de verwarming meer stookt?
wij betalen 139 euro per maand, goed geisoleerd huis maar wel een 2 onder 1 kap met een warmte terugwinsysteem, wij hebben vrienden die in de binnenstad wonen in een huis van meer dan 100 jaar oud, kieren en gaten en enkel glas, zij betalen 189 euro per maand.
hier betaalde we 154 we wonen er sinds juni 2008 en of we ff 200euro willen bijdokken! nu gaan we 215 euro betalen! schrok me kapot! maar we willen nog e.a. aanpassen en isoleren
Wij betalen 139 voor een tussenwoning, boven enkel glas. Afgelopen jaar kregen we 1 maandbedrag terug.
wij wonen hier ruim een jaar en betaalden 160, maar moesten in oktober eventjes 1800! euro bijbetalen....ons nieuwe bedrag is nu 285 euro per maand we hebben wel een vrijstaand huis en ook enkel glas, dus daar zal het wel aan liggen
wij betaalden 110 p.mnd maar hadden te weinig betaald het afgelopen jaar, dus gaan nu 125 per maand betalen. wonen in een nieuwbouwhuis 2 onder 1 kap en goed geisoleerd. Vind het persoonlijk nog wel veel, want zijn niet veel thuis, want beiden werken we overdag. Maar de metertjes gaven het toch echt aan...
wij betalen 184 pm, beneden dubbel glas en boven enkel glas. wij kregen 119 euro terug, maar hebben wij verrekend met de maand betalen. hier verbruiken we veel stroom ook ivm ziekte hond, die regelmatig op een warmte mat moet liggen. enne verwarming staat hier vaak hoog, ben een zomermens.
wij betalen 159 euro per maand. Dit hebben wij zelf erg hoog staan. we wonen in een vrij groot 3 kamerapp. dubbelglas. We kregen dit jaar 2400 euries terug maar dat kwam ook dat we een half jaar verbouwd hebben, en verder er niet gewoond hebben, alleen afgelopen half jaar hebben we er echt gewoond.
Wij betaalden iets van 160 euro p/mnd. Moeten 200 euro bij betalen en het nieuwe maandbedrag wordt iets van 180,00 Ik vond dit eigenlijk best veel. Maar als ik die bedragen hier zie valt het nog wel mee. Hier wonen wij met 5 man waarvan 2 kinderen al volwassen zijn, 4 volwassenen dus in huis en een baby. Beneden en boven dubbel glas en opletten doen we ook wel, maar iedereen hier is n koukleum. Dus verwarming staat altijd aan, zelfs snachts komt ie niet onder de 17 a 18 graden.
wij betaalden 160 en gaan nu 190 betalen, echt belachelijk veel vinden wij, we gaan dan ook zeker nog beter opletten, maar het gekke vin ik wel dat we niet bij hoefden te betalen en dat ons voorschot wel flink omhoog gaat, zijn er meer mensen bij wie dat is?
Dat is helemaal niet gek. Als je het nieuws een beetje volgt, dan weet je dat per januari de tarieven van energie omhoog zijn gegaan ivm de hoge olieprijs..De olieprijs is inmiddels alweer flink gedaalt, maar de energie die door de bedrijven is ingekocht komen nog uit de dure tijden. Belachelijk naar waar Ze verzinnen altijd wel weer wat nieuws om geld uit je zak te kloppen. Overigens gaan ergens in juni de prijzen weer naar beneden, omdat dan de goedkope olieprijs weer wordt door berekend naar de klant.. Zet daarom op dit moment NOOIT je energie rekening voor een paar jaar vast..De maatschappijen bellen nu om de haverklap om zoveel mogelijk zieltjes te strikken met deze belachelijk hoge prijzen. Ze paaien je met leuke kortingen, maar uiteindelijk ben je met zo'n contract inclusief korting nog vele malen duurder uit in vergelijking met een variabel contract, omdat de prijzen dit jaar dus weer flink gaan dalen!
Ik heb onze gas en electra rekening net op 185 euro gezet. 40 euro meer, maar ik denk dat het wel klopt. We zitten in een huis met boven enkel glas. En ik ben natuurlijk nu meer thuis met Isabella. Ik baal wel, maar goed, we hebben het warm en kunnen lekker op de pc.