Fijn dat je bloedonderzoek goed is. Succes vast voor donderdag! Laat het gewoon over je heen komen meid, het valt vast mee.
Hoi Zora. Het ging wel goed in het zh, heb inwendige echo gehad, en ze zetten er meteen vaart achter voor de rest van de onderzoeken. Kon ook meteen bloed laten prikken. We hebben nu afspraak voor de 25e april voor een HSG (baarmoederfoto) en voor een samenlevingtest voor 8 mei. Had er gister wel moeite mee, nu is het toch allemaal echt. Ik ben wel blij aan de ene kant dat er meteen wat wordt onderzocht, en dat we niet naar huis zijn gestuurd om nog langer te proberen. Hele aardige gyn. dus dat scheelt al de helft, het was allemaal duidelijk wat hij zei. ik zie wel tegen vrijdag op, maar goed, het moet gewoon. Heb jij dat ook gehad een HSG ? Hoe vond jij dat ? De ene zegt dat het pijnlijk is, en bij een ander viel het wel mee. Groetjes Hope
Vanmorgen het HSG onderzoek gehad. Pijnlijk ! Nu vooral nog bloedverlies, maar dat is denk ik normaal. Het vacuum trekken van de baarmoedermond deed erg zeer. Maar...het zag er allemaal goed uit volgens de gyneacoloog, dus dat is goed nieuws. Weer een stapje verder. Nu op naar de samenlevingstest op 8 mei.
Hey Hope, was dit topic even kwijt niet goed gezocht denk ik. Ik zie dat je een HSG hebt gehad. Ik heb dit onderzoek nog niet gehad. Vervelend dat het voor jou pijnlijk was maar nu is het wel lekker achter de rug, nu nog de samenlevingstest. Hoop voor jullie op een goede uitslag. Ons bezoekje ging ook wel goed. Ik moet nog drie maanden mijn cyclus afwachten en nog een paar kilo afvallen als het lukt en kijken of mijn cyclus dan korter blijft/word. Zo niet mag ik al voor de drie maanden omzijn contact opnemen en krijg ik clomid, als mijn cyclus wel onder de 40 dagen blijft krijg ik follikelmetingen over drie maanden. Zaad van mannetje was 1e test 9,6 mln en 2e test 8,5 mln. Volgens onze gyn kunnen we nog natuurlijk zwanger worden en dit wil ze dan voorlopig nog even proberen.
Wat anders als bij ons... Zou het dan toch ook met leeftijd te maken hebben dat ze bij ons meteen gaan onderzoeken en niet langer afwachten? Wat houdt die follikelmeting precies in dan ? Hadden julie niet dat er ineens veel op je afkomt, en dat je dan pas goed beseft waar je inzit ? Nou meid, het is in iedergeval te hopen dat het de komende 3 maanden beter gaat qua termijn van de cyclus, dan kun je weer verder ! Liefs Hope
Ik denk dat het niet echt van de leeftijd afhangt, meer van de arts, en bij de nen arts zal het zwaarder wegen als bij de ander. Follikelmetingen houden in dat je rond je eisprong in de gaten word gehouden met inwendige echos zodat ze precies kunnen zien wanneer je eitje gaat springen en dan krijg je huiswerk mee. Ja ik had in het begin wel dat er veel op me afkwam en dat ik heel verdrietig was en nu heb ik zoiets van treuren kan altijd nog alhoewel ik soms wel denk wat als het nooit lukt? Maar daar is het nu nog te vroeg voor. Bij ons gaat alles vrij langzaam en heel geleidelijk we worden niet meteen midden in behandelingen gegooid, dat scheelt ook wel denk ik. Hoe is het nu met jou? Neem me niet kwalijk als mijn reacties wat langer duren heb vakantie en ben dan minder online, ga dit weekend ook lekker een weekend weg. Alvast heel veel succes met de samenlevingstest. Voor je het weet is het 8 mei. Liefs Zora
Hoi Zora, nou we hebben de samenlevingtest gehad hoor ! Zag er allemaal goed uit, heb ze zelfs zien bewegen onder de microscoop. Nu weer een stapje verder, mijn man moet voor 12 juni weer zaad ingeleverd hebben bij het lab. daarna mag ik weer ik bellen (telefonisch spreekuur met de gyn. zelf) om te horen hoe nu verder, en de uitslag van de zwemmers te horen. Spannend wel. Ik hoor/lees ook veel verhalen dat je na een HSG grotere kans hebt om zwanger te raken, omdat dan alles doorgespoeld is een beetje. Ga er niet vanuit, maar een klein beetje hoop hou ik wel. Hoe ishet verder met jou dan ? Al meer nieuws over het een of ander ? Ben benieuwd. Groetjes Hope
Hi Hope, lekker dat je de HSG achter de rug hebt. ik vond m ook erg pijnlijk. het pijnlijkste tot nu toe. goed ook dat de samenlevingstest positief was. bij ons zette ze er ook een vaart achter. ik denk dat dat komt omdat je later zult zien dat je zo lang op iets moet wachten. het is natuurlijk ook steeds afhankelijk van je cyclus. succes
Hoi hoi, Ik heb even afstand van Zwangerschapspagina genomen en dat bevalt me prima, af en toe kom ik nog wel even spieken maar werd me even allemaal te veel. Ik heb 19 juni afspraak bij een dieetiste. Mijn cyclusduur zit nu alweer over de 40 dagen maar omdat ik eerst nog naar de dieetiste wil wacht ik gewoon tot 29 juli voor ik weer naar mijn fert.arts ga. Ik heb nu net een nieuwe baan en laat het even allemaal op zijn beloop. Een vriendin van mij vertelde vorige week dat ze zwanger is. Daar werd ik best wel weer verdrietig van. Wat fijn dat jou samenlevingstest goed was zeg. Helemaal super. Hopen dat het voor jullie snel raak is en dat de HSG inderdaad jullie kansen verhoogd. Ik kom af en toe nog wel even spieken en als je je verhaal kwijt wilt mag je me ook altijd een pb sturen. Liefs en succes Zora
Hi Zora, afgelopen donderdagavond (45 dagen) getest, en ik ben zwanger ! Dat geloof je toch niet ? Ik was er beduusd van. Heeft HSG dan toch geholpen ? Je zou het bijna denken na 16 maanden... Ik hoop dat het bij jou ook snel raak ik en houdt hoop hoor ! Ik begrijp dat je nu niet niet te vaak hier bent. Heel veel sterkte. Liefs Hope