Wisselen van psz?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pregnantje, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Wij gaan in december verhuizen naar een andere wijk, waardoor de psz van onze zoon op 33 min. fietsen / 16 min. autorijden komt te liggen. Hij kan wel terecht bij een psz in de nieuwe buurt, maar heeft dan nog maar een half jaar op de nieuwe psz te gaan voor hij naar school gaat. Ik weet alleen niet of wisselen van psz een goede zet is, aangezien verhuizen al zo'n grote verandering is en hij op zo'n leuke psz zit. Wel is het zo dat wij in mei een tweede kindje verwachten en het heen en weer reizen me dan nogal heftig lijkt. Hoe kijken jullie aan tegen het wisselen van psz?

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou gewoon bij zijn huidige peuterspeelzaal blijven. Dan maar een half jaartje wat langer onderweg.

Wij zijn tijdje geleden ook verhuisd en hebben ons kind de eerste tijd ook bij zijn oude KDV gelaten, wat ook kwartiertje rijden was.

Na drie maanden in het nieuwe huis, overgegaan naar KDV in de buurt.

Moet zeggen dat ze super snel gewend was, dat had ik niet verwacht. Maar omdat het bij jullie maar om een half jaartje gaat..

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Dank je voor je reactie :)

Wij werden gisteren ineens gebeld dat er een plekje vrij was per december op de nieuwe psz en sindsdien heb ik een beetje een beklemmend gevoel, alsof ik iets moet doen waar ik niet helemaal achter sta. Ben dus wel blij om je mening te horen. Ik had eigenlijk alleen reacties verwacht als "gewoon overstappen, ze zijn zo gewend". Onze zoon moet ook al wennen aan het nieuwe huis en aan het feit dat er een baby'tje gaat komen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De school waar hij straks naartoe gaat, zit dat dicht bij de huidige psz of de psz waar hij eventueel naartoe zal gaan? Dat voor mij ook meewegen in mijn keuze.

5. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Hij is ingeloot bij twee scholen die straks helaas ook ver fietsen zullen zijn. Ik heb hem op een school zonder wachtlijst in de nieuwe buurt ingeschreven en van andere populaire scholen hoor ik nog hoe het zit met inschrijven en evt. voorrang als je bij de psz van de school zit. Zelf denk ik dat ik dan al voor de 3e verjaardag had moeten zorgen dat onze zoon op de bijbehorende psz zat, aangezien je in onze stad meestal in de maand van de derde verjaardag hoort of je ingeloot bent of niet.

6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Je laatste zin zou voor mij doorslaggevend zijn. Er gaat nog zoveel veranderen.. laat hem voor het ene half jaartje op zijn vertrouwde plek. Stel dat hij naar een nieuwe psz gaat, zal hij ook weer moeten wenen. Nieuwe leidsters, nieuwe kinderen. Zonde van zijn energie.

Straks als de baby er is in mei, zal dat ongetwijfeld 'gedoe' zijn, maar dat is het ook al de psz op 5 minuten afstand is toch?

Samengevat zou ik hem lekker op de huidige psz en daarmee veiligheid/houvast bieden.

Deel Deze Pagina