Hallo allemaal, Denk dat ik hier mijn vraag/topic goed plaats, het is alweer even geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. We hebben een aardige weg afgelegd om ons zoontje Mees te krijgen, zal niet het hele verhaal hier posten maar mocht je vragen hebben voel je vrij om ze te stellen uiteraard ! Onze prachtige zoon is via IVF/ICSI gekomen, dit was nodig omdat er bij mijn partner geen zaad te vinden was. Niet weinig niet slechte kwaliteit maar 0. Na veel onderzoeken heeft er uiteindelijk een operatie plaatsgevonden in de hoop rechtstreeks uit de bal zaad te kunnen halen & deze was met succes 2.000.000 zaadcelletjes hebben ze kunnen vinden & met die zaadcellen konden we verder. De eerste terugplaatsing was gelijk raak & dat is onze Mees geworden. Hij is 21-10-2015 geboren en we zijn meer dan gelukkig met hem. Hij was niet het enige goed bevruchte eitje, we hebben dan ook nog 4 cryo's in het VU liggen Eigenlijk vanaf dag 1 dat Mees er was wisten we het blijft niet bij alleen hem, we hebben zoveel meer liefde te geven & dus gingen we in juni van dit jaar weer richting fertiliteit. Omdat bij mij alles meer dan "perfect" werkt(e) hoefden er geen gedoe met hormonen e.d. gewoon bellen zodra de ongesteldheid er was & dan monitoren tot aan eisprong eventueel pregnyl en terug plaatsen maar.. Helaas ging dit net even wat anders, we zitten inmiddels in december & heb geen "normale"/"goede" cyclus meer gehad.. eitjes die niet doorgroeien, slijm wat niet dik genoeg word, hormonen die eigenlijk allemaal te laag zijn.. In overleg met de arts hebben we nu besloten over te gaan op een substitutie schema, weer hormonen dus! Over 7 dagen verwacht ik te gaan starten met dit schema, ik ben nu eigenlijk opzoek naar dames die in het zelfde schuitje zitten & ook voor een TP gaan aankomende maand of dames die dit zelfde schema volgen of hebben gevolgd, ik weet namelijk echt niet wat ik kan verwachten. Liefs, Femke
Ik ben niet bekend met het substitutie schema. Maar ik heb voor mijn cryo terugplaatsing het progynova schema gevolgd. Ook met hormonen dus. Maar zie mijn onderschrift! Ik ben deze terugplaatsing wel gestart met acupunctuur. En voor mijn gevoel heeft dit echt geholpen! Misschien zou je eens kunnen kijken of dit iets voor jou is. Succes verder! Het komt vast goed.😘
Hallo, Bedankt voor je reactie, ik ga inderdaad ook progynova gebruiken Wat goed dat het nu gelukt is, super fijn na die teleurstellingen lijkt me. Ik loop al sinds paar jaar bij een acupuncturist , hij gaf mij eerder ook al aan dat mijn hormonen niet goed gaan. Heb toevallig paar weken geleden nog behandeling gehad bij hem.
Mijn terugplaatsing was ook in een volledig gesimuleerde cyclus en met positief resultaat. Ik moest wel tot 12 weken doorgaan met progesteron, maar dat had ik er graag voor over.