Hoi, Morgen hebben we (eindelijk) een afspraak bij de gyn om aan behandeling te beginnen. Hoogstwaarschijnlijk word het iui. Dit zei de uroloog alleszins. Kan iemand me vertellen wat er op deze afspraak juist gedaan zal worden?
Bij ons was het destijds dat we naar het ziekenhuis gestuurd zijn op basis van een slechte uitslag van de semenanalyse die iov de huisarts is uitgevoerd. Vooraf aan de intake is er bloed afgenomen bij mij en hebben we een algemene vragenlijst moeten invullen. Dat ging met name over mijn cyclus etc. Bij de intake zijn toen de uitslagen besproken van het bloed, die semenanalyse en is er een inwendige echo gemaakt om te kijken hoe het bij mij eruit zag. Daarop volgend heeft de fertiliteitsarts besloten eerst een cyclysanalyse te doen om te kijken hoe het verloop van mijn eisprong was, is er een samenlevingstest gedaan en nog een tweede semenanalyse. Daarna hadden wij meteen groen licht om te starten gelukkig. Maar het verloop verder zal afhankelijk zijn van de bevindingen van de diverse onderzoeken. Succes!
Heb je al eerdere onderzoeken gehad want ze beginnen niet opeens met iui, daar gaan wat onderzoeken aan voor af. Voordat wij met iui begonnen waren we 1.5 jaar bezig en had ik een inwendig onderzoek gehad, bloedafname en bij m'n vriend een zaad onderzoek. Ook heb ik een laparoscopie ondergaan omdat ik 100% zeker wou zijn dat ik van "binnen" in orde ben. Toen dat zo was werd ik 4 dagen na de operatie ongesteld en konden we meteen met iui beginnen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties Wij zijn momenteel 22 maanden bezig. We hebben al enkele zaadonderzoeken gehad, bloedonderzoek en alsook urineonderzoek bij mijn vriend. Mij mij is ook een inwendig onderzoek gedaan, bloedonderzoek en een uitstrijkje. We hebben nog geen samenlevingstest gehad maar mischien dat ze dit morgen kunnen doen? Ik weet dat er mogelijk ook nog een kijkoperatie van tepas komt maar weet niet of ze dit overal direct doen, zal afwachten worden denk ik