hopelijk krijgen we hulp

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zico, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee topnieuws meid! Natuurlijk word 2008 jouw jaar!

2. charlie01

charlie01 Bekend lid

22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Hi Zico,

goed nieuws! succes met je 1e ronde met clomid!
    groetjes,
    charlie

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Gisteren had de ongi moeten doorbreken tot hiertoe nikske, we hebben een lage temp nog steeds vandaag dus hopelijk komt ze snel dan kunnen we met clomid beginnen.
    Het rare is dat ik steeds een stipte cyclus had en nu een zeer rare cyclus deze keer met vanaf dag 17 bloedverlies tot gisteren, niet zo erg als een menstruatie maar toch raar.
    De gyn zei dat er een cyclus van 17 dagen niet bestond dus het kon geen ongi toen zijn.

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Bij mij duurde mijn cyclus vaak langer naarmate de behandeling dichterbij kwam, onbewust misschien toch psychisch? Maar hou moed hoor, er is hulp op komst voor jou!

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    we blijven in blijde afwachting ;)

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ondertussen zijn we nog steeds niet ongi zeg, heb gisteren contact genomen met gyn.
    Heb hem uitgelegd ivm de tussentijdse bloeding weer en dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden, zelf als 11 dagen overtijd.
    De FF heeft een stippellijn gemaakt dat ik een 3 dagen geleden een eisprong heb gehad, betwijfel deze wel. Ik heb toen maar een zwak streepje gehad, de dag nadien nog lichter.
    Mag volgende weel donderdag een test doen , als deze weer negatief is mag ik terug bellen en moet ik die dag bloed laten nemen, na de waarden gekend zijn hoever ik in m'n cyclus zit en nog steeds nihil is dan wordt deze ongesteldheid opgewekt.
    We worden nu wel serieus door m'n lichaam op de proef gesteld voor we aan clomid mogen beginnen.
    Dus na donderdag 3 de hopelijk meer nieuws

7. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    He daar lieve Zico, ik hoop met je mee, dat je snel zwanger raakt. kan je je gevoel wel voorstellen. ;) Erg als je er zo lang op moet wachten.
    Ook wij hebben zo,n gevoel maar we geven het niet op. IK wacht samen met jou goed? Lieverd veel succes en we gaan ervoor he :thumup:

jennie

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Zico wat onzeker zo, fijn dat de gyn je clomid heeft voorgeschreven hopelijk laat een zwangerschap niet lang meer op zich wachten, sterkte en succes!

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Zico,

Heb even snel terug bijgelezen en wil toch snel even reageren op je vorige berichtjes (waar ik in het verleden mss over gelezen heb).

Balen dat je nog niet ongi bent geworden. Ik had een beetje hetzelfde toen ik voor de eerste keer met de behandelingen mocht beginnen. Ik heb normaal altijd een stipte cyclus van 28 dagen en de laatste cyclus voor k met de behandelingen mocht beginnen ben ik wel 6 dagen overtijd gegaan wat voor mij heel vreemd was! Misschien is het een beetje de spanning die je lichaam opeens anders doet reageren? Ik hoop iig dat er niets ander aan de hand is.

Weet je eigenlijk al wat de behandeling is die jullie gaan krijgen want je schrijft dat je gewoon met clomid kan beginnen maar vind het nogal vreemd dat je met clomid begint als je een regelmatige cyclus hebt (of heb ik dat verkeerd begrepen). Of krijg je ook een andere behandeling (IUI)?

Ten derde wou ik je toch nog graag even vertellen dat bij mijn weten wettelijk 6 IVF pogingen worden terugbetaald in België (kan wel zijn dat je zelf nog een kleine bijdrage moet leveren). Heeft dus niet met je mutualiteit te maken waar je bij zit want ze moeten je standaard 6 pogingen betalen. Het probleem in België is wel dat ze alleen IVF terugbetalen en dat de andere behandelingen (zoals IUI) niet terugbetaald worden en dus grootendeels zelf moeten bekostigd worden. Ik heb de factuur van onze eerste IUI net ontvangen en die kost in het totaal ongeveer 350 EUR waarvan wij een 230 EUR hebben moeten betalen en 120 EUR wordt betaald door de sociale zekerheid. De IUI's gaan in de toekomst wel vergoed worden maar het is nog niet zeker wanneer dit zal zijn... Indien je nog een extra zorgverzekering hebt zou het kunnen dat er meer pogingen of andere behandelingen ook vergoed worden maar dit is dus niet standaard. Meer kan, minder niet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt (of mss had je dit ondertussen zelf al vernomen).

Hopelijk hoeft het bij jullie niet zover te komen en mogen jullie snel zwanger zijn! Nu eerst nog ongi worden... veel succes!

Liefs,
    Marisha

10. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Zico, ik wil jouw een heel mooi 2008 wensen en
    dat die ene speciale wens maar in vervulling mag gaan :) ;)
    Groetjes Scat ;) ;)

11. charlie01

charlie01 Bekend lid

22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Zico,

veel succes! ik hoop dat je donderdag meer duidelijkheid krijgt.
    2008 wordt ons jaar!

groetjes,
    charlie

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo, we weten enkel dat we mogen beginnen met clomid 50mg, daarna weet ik het echt niet. Gyn wou het eerst zo even proberen omdat onze kinderen gewoon zijn gekomen zonder problemen.
    ik denk wel dat ik ondertussen een eisprong heb gehad wat m'n temp blijft boven de 37.
    Donderdag wordt er als er geen positest toch bloed genomen en ga voor alle zekerheid nog m'n temptoestandje van het moment mee nemen, want had niet heel de maand getempt, had iets van we zien deze ronde wel. Nu heb ik er wel een beetje spijt van dat ik het niet gedaan heb.

Heb een gevoelige baarmoeder en ze is en doet krampachtig, wijt nu alles aan een cyclus die zeer danig verstoord is.
    Ondertussen 12 dagen overtijd, zal nog wel wat langer worden.

Bedankt voor het meelezen in onze probleemkes.
    Marisha bedankt voor je uitleg, ga er volgende week toch eens achter horen bij de gyn wat hij evntueel van plan is als gewoon clomid niet zou aanslagen.

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik ben eindelijk ongi geworden en heb wel degelijk een cyclus van 17 dagen en 27 dagen gehad, maandag bloedname en dinsdag mag ik met de clomid beginnen

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Misschien maar goed dat je nu duidelijkheid hebt meid... Veel succes en een dikke knuffel!

Liefs,
    Josien

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik denk dat er weinigen zijn die zo blij zijn met hun ongesteldheid hier als ik nu op dit moment ;)
    Nu kan een nieuw avontuur beginnen

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Laat het een avontuur zijn meid met een happy end. Ik duim ervoor voor je!

Liefs,
    Josien

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    thankx

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    nou de eerste 50mg is binnen, nu 5 dagen innemen en 15 de s'morgens om 8.00 naar de gyn voor weerom een bloedname en echo

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Zico,

Zag net dat je eindelijk ongi bent geworden! Kan me voorstellen dat je daar heeeel blij mee bent :)

Hopelijk slaat de clomid aan en loopt alles nu vlotjes verder! Nog een weekje tot de echo... ben benieuwd wat erop te zien zal zijn!

Succes!

20. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    He Zico...wat goed dat je eindelijk kan starten met de Clomid. Hopelijk slaat het snel aan ;)
    Duim voor je :thumup:

Deel Deze Pagina